آشنایی با خودرو عجیب و بدون پنل بدنه بوگاتی!

کمپانی بوگاتی قصد دارد خودروی جدیدی بدون پنل بدنه تولید کند. تیم بوگاتی برای ساخت این دستگاه که بوگاتی بولاید نام گرفته، از مواد فیبر کربن بهره برده‌ است.

یکی از مزیت‌های فیبر کربن این است که نه تنها استحکام بالایی دارد، بلکه با قوانین مسابقات نیز تطابق خواهد داشت. اما قبل از هر چیزی این شرکت برای بررسی میزان مقاومت دستگاه به سراغ تست جدیدی رفت.

در این آزمایش، باری به وزن 16534 پوند به ستون A خودرو وارد شده بود. در طول آزمایش، هیچ شکستگی یا ترکی در پنل مشاهده نشد و سپس در یک آزمایش دیگر که تست واژگونی نام گرفته بود، 26455 پوند (12 تن) بار روی ستون B بوگاتی قرار گرفت.

کمی بعد، کمپانی از تست دیگری استفاده کرد و در آن 13227 پوند (شش تن) بار را روی فیبر کربن قرار داد تا صحنه‌های تمامی آزمایش‌های بالا را در هم ادغام کند.

خوشبختانه بوگاتی با موفقیت از این تست‌ها خارج شد! این دستگاه 3197 پوندی (1450 کیلوگرم) به موتور قدرتمند 8.0 لیتری W16 توربوشارژر مجهز شده است. با توجه به این وزن کم، قدرت خودرو چیزی حدود 1577 اسب بخار و گشتاور 1180 پوند فوت (1600 نیوتن متر) خواهد بود که در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز است!

چرخ‌های بسیار بزرگ به راننده امکان می‌دهند تا به راحتی در مسابقات رانندگی کند. سیستم‌های امنیتی فراوانی در کابین حضور دارند و صندلی‌ها از نوآوری‌های بروز برخوردارند.

تاکنون این شرکت 40 دستگاه بوگاتی بولاید ساخته و قرار است آنها را تا سال 2024 همراه با 99 نمونه بوگاتی رودستر میسترال وارد بازار کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH