استفاده از ارز دیجیتال در جهان کاهش یافته؛ البته آسیا استثناست!

بر اساس گزارش جدید از Chainalysis، باخبر شدیم که آمار استفاده از رمزارزها در سراسر جهان کاهش یافته؛ این اتفاق که برای اولین بار از زمان پیدایش کریپتو رخ داده، کارشناسان را تعجب‌زده کرده است.

در این گزارش، نام 154 کشور ذکر شده؛ در حالی که آسیا همچنان در استفاده از کریپتو یا همان ارز دیجیتال پیشتاز شناخته می‌شود. در لیست پذیرش ارز دیجیتال، به ترتیب هند، ویتنام، فیلیپین، اوکراین و کنیا حضور دارند.

شایان ذکر است که شش کشور از ده کشور برتر در این حوزه، آسیای مرکزی و جنوبی و اقیانوسیه هستند! برتری کشورهای آسیایی نشان می‌دهد که استقبال مردم از صنعت ارز دیجیتال افزایش یافته است.

سال گذشته، بازار کریپتو با رکود مواجه شده بود، ولی کمی بعد موفق شد دوباره به اوج خود برسد. جالب است بدانید که کشورهایی با درآمد متوسط مانند هند پس از این رکود، آمار پذیرش بهتری را ثبت کردند. این کشورها تنها مواردی هستند که نرخ پذیرش بالاتری نسبت به سال 2020 دارند.

تقریبا 40 درصد از جمعیت جهان در کشورهای با درآمد متوسط و یا رو به پایین زندگی می‌کنند. بنابراین، فعالیت قابل توجه کاربران در این مناطق می‌تواند آینده جدیدی را برای بازار ارز دیجیتال رقم بزند.

با توجه به اینکه اکنون هند پیشتاز صنعت کریپتو در آسیاست، تصمیمات سیاستی آن نیز در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. بنابراین انتظار داریم که این کشور در ماه‌های آینده قوانین جدیدی را در عرصه ارز دیجیتال نهایی کند.

اگرچه بانک مرکزی هند تمایل زیادی در فعالیت افراد در بازار کریپتو از خود نشان نداده و به سمت ممنوع کردن آن پیش می‌رود، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه دولت قصد دارد از این فرمان پیروی کند، وجود ندارد.

هند لایحه مقررات جامع رمزنگاری خود را در سال 2022 به حالت تعلیق درآورد، اما مقامات این کشور، قوانین ضد پولشویی را تایید کرده‌اند.

همچنین مناطق دیگر مانند اتحادیه اروپا، قبلا قوانین قابل توجهی در صنعت ارز دیجیتال وضع کرده بود. برای اخبار بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH