گوشی تاشو تکنو فانتوم V فلیپ 5G تاشو رونمایی شد

بالاخره تکنو از اولین گوشی تاشوی خود با نام تکنو فانتوم V فلیپ 5G رونمایی کرد. از چندین هفته پیش شایعات زیادی از این محصول منتشر شده بودند و حالا موفق شدیم این گوشی تاشو را به صورت رسمی مشاهده کنیم.

برخلاف دیگر گوشی‌های تاشو، این محصول قیمت خیلی بالایی ندارد؛ ولی توانسته به تمام ویژگی‌های پیشرفته مورد نیاز یک گوشی تاشو دست پیدا کند. در طراحی تکنو فانتوم V فلیپ 5G تاشو یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل یکپارچه، چرم کلاسیک در پنل پشتی و یک نمایشگر فوق‌العاده‌ای را می‌بینیم.

صفحه نمایش خارجی از نوع امولد است و اندازه 1.32 اینچی و وضوح 466 در 466 دارد. در این نمایشگر می‌توان انواع ویجت‌ها، اعلان‌ها و دیگر موارد را مشاهده کرد. نمایشگر داخلی نیز از نوع صفحه LTPO امولد انعطاف‌پذیر FHD+ بوده که در اندازه 6.9 اینچی ساخته شده است.

از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش می‌توانیم به رزولوشن 1080 در 2460 پیکسل با نسبت تصویر 20.5:9، حداکثر روشنایی 1000 نیت و رفرش ریت 120 هرتز اشاره کنیم. تکنو ادعا می‌کند که نمایشگر کیفیت خوبی دارد و حتی پس از 200 هزار بار تا شدن نیز همچنان بدون خط‌ افتادگی ظاهر می‌شود.

در سمت راست پنل بالایی دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور (مجهز به حسگر اثر انگشت) وجود دارند. ابعاد گوشی در حالت بسته 88.77 در 74.05 در 14.95 میلی‌متر است و در حالت باز به 171.72 در 74.05 در 6.95 میلی‌متر می‌رسد. در این حالت، ضخامت گوشی کمتر از 7 میلی متر است.

دوربین تکنو فانتوم V فلیپ 5G تاشو

این محصول با سیستم دوربین جذابی همراه می‌شود که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار هستند. دوربین اصلی به ویژگی RGBW Ultra Sensitive، دیافراگم f/1.7 و PDAF مجهز شده که می‌تواند در دریافت نور، کاهش نویز و دقت رنگ با رشد 60 درصدی روبرو شود.

تکنو فانتوم V فلیپ 5G تاشو می‌تواند تصاویر زیبایی را در حالت نایت مود ثبت کند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش دوگانه در حفره پانچ قرار دارند؛ تمام این موارد می‌توانند نور مناسبی را برای سلفی‌ها به ارمغان بیاورند و با استفاده از سیستم FreeCam، تصاویر جذابی را ثبت کنند.

به راحتی می‌توان زاویه دستگاه را در حالت نیمه بسته کنترل کرد و علاوه بر حرکات و فرمان‌های صوتی، عکس‌های گروهی و سلفی‌های منحصر به‌فردی گرفت.

عملکرد دستگاه

تکنو اعلام کرد که در محصول جدید خود از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 8050 5G به همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. این پردازنده هشت هسته‌ای با استفاده از فناوری 6 نانومتری TSMC ساخته شده و شامل چهار هسته پرقدرت Cortex-A78 و چهار هسته کم مصرف Cortex-A55 است.

رم 8 گیگابایتی نیز از طریق ویژگی نرم‌افزاری Extended Memory قابل ارتقا خواهد بود. پردازنده گرافیکی نیز از نوع Arm Mali-G77 نه‌ هسته‌ای خواهد بود. علاوه بر این، دستگاه دارای باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی است.

این باتری می‌تواند گوشی را در عرض 10 دقیقه تا 33 درصد شارژ کند. امکاناتی نظیر بلوتوث 5.3، اتصال 5G با پشتیبانی از 14 باند مختلف، وای‌فای 802.11ax، سیستم عامل HiOS 13.5 تکنو در آن حضور یافته‌اند.

دستیار شخصی سفارشی به نام EllaGPT تکنو قادر است ویژگی‌های هوشمندی مانند عملکرد سیری، بیکسبی و غیره را به ارمغان بیاورد.

البته تکنو اعلام کرده است که قصد دارد سری قاب‌های چرم معطری را برای این محصول عرضه کند. این قاب‌ها عملکرد جالبی دارند و میکروکپسول‌های معطر در فرآیند تولید چرم آن به راحتی با فشار، گرمایش اصطکاک و غیره فعال می‌شوند.

نوع عطر بسته به سلیقه خریدار بوده و در صورت استفاده معمولی نیز تا یک سال ماندگاری خواهند داشت.

قیمت و تاریخ عرضه

گفته شده که گوشی تکنو فانتوم V فلیپ 5G تاشو در دو رنگ مشکی و بنفش عرضه می‌شود. تکنو اظهار داشت که قیمت آن در اروپا برابر با 700 یورو (650 دلار) است، بنابراین هنوز اطلاعات دیگری درباره تاریخ عرضه و قیمت آن در دیگر نقاط جهان در دسترس نیست. شما می‌توانید برای اخبار بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH