همکاری دی‌لینک و الماس رایان ایرانیان برای واردات محصولات دی‌لینک به کشور آغاز شد

روز گذشته شرکت الماس رایان ایرانیان در نشستی مطبوعاتی از آغاز عرضه محصولات دی‌لینک با گارانتی و خدمات پس از فروش الماس در بازار ایران خبر داد.

دی‌لینک یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تجهیزات شبکه و ارتباطات است که با بیش از سه دهه تجربه و فعالیت در این صنعت، یکی از قطب‌های قدیمی در بازار تجهیزات ارتباطی محسوب می‌شود.

در بازار ایران برند دی‌لینک را با مودم‌هایش می‌شناسیم ولی این شرکت با تولید دسته‌ گسترده‌ای از محصولات مانند سوئیچ‌ها، روترها، فایروال‌ها و اکسس پوینت‌ها، هم در بازار خرده‌فروشی و هم تجهیزات زیرساختی ارتباطی فعال است.

اما شرکت الماس رایان ایرانیان به عنوان وارد کننده رسمی محصولات دی‌لینک در ایران مجموعه‌ای متنوع از محصولات دی‌لینک را به بازار معرفی کرده است. این تعامل امکان دسترسی آسان و موثر به تجهیزات با کیفیت برتر از دی‌لینک را برای مشتریان ایرانی فراهم می‌کند. علاوه بر این با ارائه گارانتی الماس رایان ایرانیان اطمینان حاصل می‌شود که محصولات تحت پوشش این شرکت با ضمانت نامه‌ای معتبر و قابل اعتماد به مشتریان ارائه می‌شوند.

نشست خبری روز گذشته با حضور آقای غرویان مدیرعامل مجموعه الماس رایان ایرانیان و آقای هریسون مدیر منطقه‌ای برند دی‌لینک برگزار شد.

آقای غرویان در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به خبرنگاران اعلام کرد: بیش از سه دهه از فعالیت مجموعه الماس رایان ایرانیان می‌گذرد و برند ما با رسالت ارائه خدمات و کالاهای اورجینال وارد بازار شده است. به لطف خدا و تلاش همکاران امروز توانستیم یکی از تامین کنندگان اصلی بازار آی‌تی خودمان را معرفی کنیم. در راستای سیاست‌های شرکت و توسعه برند، با شرکت دی‌لینک همکاری را آغاز کردیم و رسالت اصلی ما این است که محصولات متنوع این برند قدیمی و شناخته شده را با قیمت و خدمات مناسب ارائه دهیم.

در ادامه آقای هریسون، مدیر منطقه‌ای شرکت دی‌لینک در مورد این همکاری و سیاست‌های دی‌لینک در خصوص منطقه صحبت کرد.

هریسون اعلام کرد: ما همکاریمان را با شرکت الماس آغاز کردیم، انتظار داریم با این همکاری میزان سهم بازار خودمان در بازار ایران را مجدد به دست بیاوریم تا بتوانیم بیشتر بر روی این منطقه سرمایه‌گذاری کنیم.

دی‌لینک به دنبال سرمایه‌گذاری و افزایش سهم خود در بازار ایران

وی در خصوص حضور شرکت دی‌لینک در منطقه گفت: تعامل ما با این مارکت از سال 1999 و 2000 آغاز شد و این تعامل تا امروز ادامه داشته، ما دنبال بزرگ‌کردن سهم خودمان در این مارکت هستیم و همکاری ما با الماس رایان به همین جهت است و امیدواریم قدرت کامل محصولات دی‌لینک را به بازار ایران بیاوریم. هدف ما این است که سهم بازار و همکاری خودمان را در جهات مختلف از جمله تعداد محصولات و راه‌کارها در بازار افزایش بدهیم. ما همیشه نگاه مثبتی به این مارکت داشتیم، امیدواریم بتوانیم در این مارکت رشد کنیم، برنامه داریم تا سرمایه‌گذاری بیشتری انجام بدهیم و امیدواریم به یکی از برندهای تاپ در بخش بیزینس‌های کوچک و متوسط این منطقه باشیم.

در ادامه با برخی از محصولاتی که در این نشست به نمایش گذاشته شد و شرکت الماس رایان ایرانیان و دی‌لینک به دنبال فروش آن‌ها در بازار ایران هستند، آشنا می‌شویم:

کارت‌های رابط شبکه USB

مبدل شبکه USB نه تنها یک کارت شبکه اکسترنال را در اختیار کاربر قرار می‌دهد بلکه پورت‌های USB، درگاه HDMI و حتی در برخی مواقع microSD را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

کارت شبکه

کارت‌های شبکه دی‌لینک به طور گسترده در دو نوع Onboard و USB عرضه می‌شوند. کارت شبکه Onboard معمولا به صورت داخلی درون سیستم نصب می‌شوند و در دونوع PCI و PCle موجود هستند که دو حالت اتصال وایرلس یا اترنت را فراهم می‌کنند.

کارت شبکه مبتنی بر USB نیز همانگونه که از نام آنها پیداست اتصال از طریق پورت USB را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این محصولات جایگزین خوبی برای کارت شبکه‌های داخلی در مواقعی که سیستم پورت اترنت ندارد، محسوب می‌شوند.

سوئیچ‌های KVM

محصولات وایرلس سوئیچ‌های KVM کنترل و مدیریت چندین سیستم را از طریق یک صفحه کلید نمایشگر و ماوس در اختیار کاربر قرار می‌دهند. سوئیچ‌های KVM دی‌لینک را بسته به نیاز کاربران می‌توان به انواع سوئیچ KVM شانزده و هشت پورت کمبو USM/PS2، سوئیچ KVM دو پورت USB با پشتیبانی صدا، سوئیچ KVM دو پورت PS2 با پشتیبانی از صدا و سوئیچ USB KVM چهار پورت تقسیم کرد و در کنار موارد ذکر شده می‌توان به تجهیزات کابل 1.8 متری در کنار سوئیچ KVM نیز اشاره کرد.

محصولات وایرلس

محصولات وایرلس برای انتقال و دریافت داده‌های درون شبکه از امواج رادیویی استفاده می‌کنند و به همین دلیل به گزینه ارجح برای استفاده روزمره تبدیل شده‌اند. از نمونه‌های بارز این محصولات می‌توان به اکسس پوینت، روتر و توسعه دهنده Wi-Fi اشاره کرد. همچنین تمامی محصولات از استاندارد 802.11ac ،802.11b/g/n و 802.11ax بهره می‌برند.

مودم 3G ،4G ،LTE و 5G

این دسته از مودم‌های دی‌لینک عموما در دو نوع رومیزی و قابل حمل (Portable) در دسترس هستند و از فناوری‌های 3G، 4G و اخیرا 5G (که تحولی عظیم در سرعت انتقال اطلاعات داشته است) استفاده می‌کنند مودم‌های رومیزی اغلب دارای چند آنتن هستند که برای اتصال به شبکه 3G/4G و وای فای مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان بدون نرم افزار خاصی آنها را به سرعت پیکربندی کرد. همچنین مودم‌های قابل حمل، از شبکه‌های 4G/3G/2G و LTE پشتیبانی می‌کنند و باتری تعبیه شده در آنها قادر است شارژ نسبتا بالایی را برای دستگاه به ارمغان آورد.

سوئیچ‌های شبکه

سوئیچ قلب تپنده سیستم‌های نظارتی و تجهیزات شبکه به حساب می‌آید. سوئیچ‌های دی‌لینک قادرند داده‌ها را با سرعت بالا منتقل کنند و با توجه به تعداد دستگاه‌ها و کاربرانی که از شبکه استفاده می‌کنند، می‌توان آنها را به انواع مختلفی که شامل سوئیچ مدیریتی، سوئیچ PoE، سوئیچ هوشمند مدیریتی، سوئیچ غیر مدیریتی، سوئیچ صنعتی و سوئیچ مدیریتی ابری هستند، تقسیم کرد.

مبدل فیبر نوری

مبدل فیبر نوری یا مدیا کانورتور در پروژه فیبر نوری در دو سر لینک قرار می‌گیرد و مسئولیت تبدیل اطلاعات الکتریکی یا همان دیتاها به سیگنال‌های نوری و برعکس آن را به عهده دارد. مبدل فیبر نوری دی لینک در دو نوع Single Mode و Multi Mode عرضه می‌شود.

محصولات USB

محصولات USB دی‌لینک با ارائه پورت‌های USB اضافه، اتصالی ساده و کارآمد را فراهم می‌آورد و کاربر می‌تواند به‌چندین پورت USB به‌راحتی دسترسی پیدا کند که این پورت‌ها شامل 2 USB Gen و 3 USB Gen هستند. با استفاده از این مبدل قابلیت انتقال داده‌های حجیم با سرعت بالا امکان پذیر خواهد بود.

در بخش دوم این نشست آقایان غرویان مدیرعامل مجموعه الماس رایان ایرانیان و هریسون مدیر منطقه‌ای برند دی‌لینک به سوال خبرنگاران پاسخ دادند.

می‌توان مودم‌های دی‌لینک را با قیمت مناسب‌تر عرضه کرد

مدیرعامل مجموعه الماس در خصوص مشکلات واردات مودم به کشور توضیح داد که موانع زیادی در این مسیر وجود دارد و حتی مودم‌های دی‌لینک با نام دیگری در کشور به فروش می‌رسد و قیمتی بالاتر از قیمت واقعی دارد، ولی با رایزنی‌هایی که انجام دادیم به دنبال آن هستیم که مودم‌های دی‌لینک با همین اسم و قیمت مناسب‌تر در بازار به فروش برسد. همچنین به دنبال تولید مودم‌ها در داخل کشور هم هستیم.

آقای غرویان در مورد تعهد دی‌لینک به بازار ایران در شرایط مختلف از جمله تحریم تاکید کرد: ما می‌‌خواهیم شرکت دی‌لینک را متعهد کنیم که به تعهدات خودش در ایران عمل کند، به دنبال این هستیم که یک سبر کامل از محصولات دی‌لینک را در ایران ایران ارائه بدهیم و بتوانیم در قبال دیتا و اطلاعات فنی، درگاهی باشیم که بتوان به آن اعتماد کرد.

آقای هریسون در مورد واردات محصولات فضای ابری و 5G در ایران و مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد گفت: ما با همکارانمان در این مورد صحبت کردیم، تکنولوژی‌های زیادی به سمت فضای ابری پیش می‌روند و سیاست‌های این منطقه برای این اقلام را درک می‌کنیم. برای همین ما سری جدید از محصولاتمان را تولید کردیم که در این کشور قابل استفاده هستند و می‌توانند راه حلی برای تمام بیزینس‌ها باشند.

آماده تولید مودم دی‌لینک در کشور هستیم

مدیرعامل مجموعه الماس رایان ایرانیان در خصوص اینکه حجم بالایی از مودم‌های موجود در بازار کشور قاچاق هستند و چه راهکاری برای این موضوع می‌توان ارائه داد گفت: تنها راه رفع این مشکل تولید است، بر اساس قوانین حاکم هیچ چیزی به جز تولید مورد قبول واقع نمی‌شود، مودم‌های دی‌لینک الان در بازار وجود دارد ولی شاید به نام دی‌لینک نباشد ولی خود دی‌لینک در بازار حضور دارد. اگر بتوانیم این کمپانی را قانع کنیم که بخش تولید را به ما بدهد، می‌توانیم محصولات دی‌لینک را با نام این برند در کشور تولید کنیم. شرکت ما این توانایی و آمادگی را دارد که محصولات دی‌لینک را در ایران تولید کند و محصولات با قیمت مناسب‌تری به بازار وارد شود، ولی برخی مشکلات مانند تحریم‌ها کار را دشوار می‌کنند.

محصولات دی‌لینک با گارانتی 3 ساله و 5 ساله الماس رایان ایرانیان

آقای غرویان در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان در خصوص شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات دی‌لینک با گارانتی الماس ایرانیان و تفاوت آن با دیگر گارانتی‌های موجود در بازار توضیح داد:

در خصوص خدمات باید بگوییم که شرکت الماس 31 عاملیت خدمات در سراسر کشور دارد، یعنی کاربران در هر جایی از ایران با کالای خود به مشکل بخورند ما آماده ارائه خدمات هستیم. کالاها با دو سری گارانتی سه ساله و پنج‌ساله عرضه می‌شوند. ما رنج ارائه محصولات و سبد محصولات کامل‌تری نسبت به دیگر شرکت‌ها داریم و تفاوت ما این است که برای ارائه گارانتی 5 ساله، واقعا تا 5 سال گارانتی ارائه شود و صرفا ادعا نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH