وبسایت DxOMark: شیائومی 13T یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین گوشی‌های میان‌رده دارد

گوشی‌های سری شیائومی 13T بالاخره به‌صورت جهانی معرفی شدند و اکنون تیم DxOMark با انجام تست‌هایی، نقاط قوت و ضعف دوربین شیائومی 13T را آشکار نموده است. سری شیائومی 13T مجهز به پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه با سیستم رنگی تنظیم شده توسط برند لایکا است. پیکره‌بندی دوربین از ماژول‌های اصلی، فوق‌عریض و تله‌فوتو تشکیل شده است.

امسال گوشی‌های سری T شیائومی بسیار قدرتمند هستند؛ زیرا این گوشی‌ها از زوم اپتیکال 2 برابری پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌های نسل قبلی موسوم به سری شیائومی 12T فاقد لنز تله‌فوتو هستند.

سیستم دوربین شیائومی 13T در رنکینگ جهانی رتبه 60 را به خود اختصاص داده است. این امتیاز در واقع نشان می‌دهد که پیکره‌بندی دوربین شیائومی 13T چندان بلندپروازانه ظاهر نمی‌شود. در ادامه به بررسی دقیق نتایج تست دوربین توسط تیم DxOMark پرداخته و نقاط قوت و ضعف دوربین شیائومی 13T را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

در تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط تیم DxOMark که در شرایط نوری بسیار چالش‌برانگیز به ثبت رسیده است؛ گوشی‌های گوگل پیکسل 7a و شیائومی 13T نتایج کاملا متفاوتی را ارائه نموده‌اند.

اگرچه با نمایان شدن آسمان در تصویر ثبت شده توسط شیائومی 13T به‌نظر می‌رسد که این تصویر از محدوده دینامیکی بهتری برخوردار است؛ اما گوشی برای ثبت دقیق چهره مدل‌ها دچار چالش شده و چهره هر 2 مدل با مشکلات قابل‌توجهی در زمینه کنتراست مواجه است.

تصاویر ثبت شده توسط شیائومی 13T (سمت چپ) و گوگل پیکسل 7a (سمت راست)

تصویر دیگری که توسط وبسایت DxOMark به اشتراک گذاشته شده است؛ نحوه عملکرد دوربین فوق‌عریض در گوشی‌های شیائومی 13T، شیائومی 12T پرو و گوگل پیکسل 7a را نشان می‌دهد. بر این اساس هر 3 گوشی نتایج متفاوتی را ارائه می‌کنند؛ اما هیچ‌کدام از تصاویر ثبت شده ایده‌آل به‌نظر نمی‌رسند.

ظاهرا تصاویر ثبت شده توسط شیائومی 12T پرو و پیکسل 7a از کیفیت بالاتری برخوردار هستند؛ چرا که موهای سر مدل کمی شفاف‌تر به‌نظر می‌رسند.

تصاویر ثبت شده توسط گوشی‌های شیائومی 13T (سمت چپ)، شیائومی 12T پرو (وسط) و گوگل پیکسل 7a (سمت راست)

گوشی‌های هوشمند مدرن به منظور بهتر جلوه دادن عکس‌ها پس از به ثبت رسیدن آنها فرآیندهای ویژه‌ای را اعمال می‌کنند. این تست، نحوه پردازش تصاویر توسط شیائومی 13T را نشان می‌دهد. نتیجه نهایی بسیار خوب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا گوشی میان مناطق روشن و تاریک تصویر، تعادلی منطقی را ایجاد نموده است.

تست دوربین DxOMark روی شیائومی 13T نشان‌دهنده عملکرد این سری جدید در زمینه تصویربرداری است. شیائومی 13T مجهز به پیکره‌بندی دوربین بسیار قدرتمندی است؛ اما در برخی شرایط نوری احتمالا نتایج غیرمنتظره‌ای را ارائه می‌کند.

تصویر سوژه‌یاب (سمت چپ) و نتیجه نهایی (سمت راست)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH