نخستین گوشی هوشمند جهان با نمایشگر رول شونده در سال 2024 عرضه خواهد شد

رقابت برای ارائه تعریفی جدید از صنعت گوشی‌های هوشمند به تدریج در حال داغ‌تر شدن است؛ چرا که 2 غول فناوری چینی با اسامی ویوو و Transsion به‌دنبال معرفی نخستین گوشی هوشمند با نمایشگر رول شونده در جهان هستند. بر اساس اعلام دست‌اندرکاران حوزه صنعت، این گوشی احتمالا تا پایان سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد.

شرکت‌های ویوو و Transsion با عرضه گوشی‌ هوشمند رول شونده خود در صدد به چالش کشیدن گوشی‌های تاشو سامسونگ هستند. اما اکنون این پرسش مطرح می‌شود که یک گوشی رول شونده چگونه محصولی است؟ به منظور درک هرچه بهتر این سبک از طراحی کافی است گوشی موبایلی را تصور کنید که با استفاده از یک لمس ساده می‌تواند اندازه نمایشگر خود را افزایش دهد.

این موضوع بدان معناست که کاربران در صورت نیاز می‌توانند از نمایشگر بزرگ‌تر دستگاه لذت برده و در صورت نیاز به کاربری آسان‌تر از نمایشگر با قالب کوچک‌تر استفاده کنند. این پدیده در واقع نگاهی اجمالی به آینده‌ای است که در آن دستگاه‌ها با نیازمندی‌های فوری کاربران سازگار می‌شوند.

شرکت Transsion پیرامون اهداف خود در این زمینه هیاهوی تبلیغاتی فراوانی را به راه انداخته و در گذشته نیز از گوشی‌های مفهومی و نمایشگرهای رول شونده متعددی رونمایی کرده است. این کمپانی چینی در سپتامبر گذشته با رونمایی از گوشی مفهومی تکنو فانتوم آلتیمیت، چشم‌انداز خود برای نمایشگرهای رول شونده را به معرض نمایش گذاشت. این دستگاه مفهومی دارای نمایشگری است که اندازه آن ظرف مدت تنها 1.3 ثانیه می‌تواند از 6.55 به 7.11 اینچ افزایش پیدا کند. 

اما ویژگی‌های این نمایشگر صرفا به قابلیت تغییر اندازه آن محدود نیست. نمایشگر مورد اشاره نویدبخش پشتیبانی از رزولوشن چشمگیر 2296×1596 پیکسل، چگالی پیکسلی بالا 388ppi و پوشش‌دهی کامل فضای رنگی DCI-P3 است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این دستگاه، وجود نمایشگری کوچک در قسمت پشتی آن بوده که به منظور نمایش اعلان‌ها طراحی شده است. بعلاوه پنل پشتی دستگاه به نحوی هوشمندانه با خاصیت ضد لغزش طراحی شده و این موضوع خیال کاربران را بابت حمل ایمن گوشی در دست راحت می‌کند.

اگرچه در خصوص هویت شرکت‌های تامین‌کننده این پنل‌های پیشرفته کماکان شک و تردیدهایی وجود دارد؛ اما بر اساس برخی شواهد به‌نظر می‌رسد که ویوو این قطعات را از رهبران مشهور دنیای فناوری نظیر سامسونگ دیسپلی یا BOE خریداری خواهد کرد. به باور برخی کارشناسان صنعت، BOE احتمالا شریک جذاب‌تری برای این سرمایه‌گذاری به‌شمار خواهد رفت. این تغییر جهت به سوی فناوری رول شونده احتمالا پاسخی به چالش‌های پیشی گرفتن از سامسونگ در عرصه گوشی‌های تاشو قلمداد می‌شود.

در حال حاضر سامسونگ با عرضه گوشی‌های سری گلکسی فولد جایگاه خود در بازار گوشی‌های تاشو را به شکل غیرقابل انکاری تثبیت نموده است. اگرچه شرکت Royole احتمالا از نخستین گوشی هوشمند تاشو جهان با نام FlexPai رونمایی کرده است؛ اما سامسونگ با عرضه سری گلکسی فولد خود موجب محبوبیت واقعی گوشی‌های تاشو شد.

کمپانی‌های چینی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با تمرکز بر نمایشگرهای رول شونده احتمالا هدفی را در صنعت ترسیم کرده‌اند که برجسته شدن در آن به شکل فزآینده‌ای دشوار به‌نظر می‌رسد. همچنین سامسونگ نیز سرگرم بررسی طرح مفهومی دستگاه‌های رول شونده بوده و احتمالا از این محصول در سال 2025 رونمایی خواهد کرد. اما در حال حاضر توجه کمپانی بر گوشی‌های تاشو متمرکز باقی مانده است. با این‌حال بی‌تردید طی سال‌های آینده شاهد شکل‌گیری رقابتی هیجان‌انگیز برای تغییر شکل صنعت گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH