بهترین‌های نمایشگاه IFA 2014: قسمت اول پرچم‌داران

نمایشگاه IFA 2014 کم کم به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‌شود! بعد از این نمایشگاه، فضای رسانه‌ای و بررسی‌های کوتاه کم کم فروکش کرده و بازارهای جهانی منتظر ورود جدیدترین گجت های کمپانی‌های معتبر دنیا می‌مانند. این چند روز واقعا حجم معرفی محصولاتی همچون اسمارت فونها، تبلت ها و لوازم جانبی زیاد بود و تا حد ممکن سعی کردیم تا گزارش‌هایی اختصاصی برای شما تهیه کنیم و شما را در جریان این رونمایی‌ها قرار دهیم.

اما سعی داریم تا در چند مطلب به معرفی بهترین‌های این نمایشگاه بپردازیم و باهم مرورشان کنیم! در اولین مقاله، سعی در مرور پرچم‌داران معرفی‌شده از سوی کمپانی‌ها حاضر در این مراسم داریم. در بخش‌های دیگر، به معرفی بهترین اسمارت فون ها، تبلت ها و لوازم جانبی خواهیم پرداخت.

قبل از شروع ذکر دو نکته ضروری بسیار مهم کاملا ضروری است:

–  هنوز دو روز تا معرفی آخرین محصول کمپانی اپل، یعنی آیفون 6 مانده است و طبیعتا این پرچم‌دار اپل در لیست ما نخواهد بود! پس پیشاپیش از طرفداران پرو پا قرص این محصول پوزش می‌طلبیم!

–  اگر نام اسمارت فون مورد علاقه شما در این لیست نیست، عجله نکرده و پیگیر مقالات دیگر ما نیز باشید!

بهترین پرچم‌داران معرفی شده در IFA 2014

1- Samsung Galaxy Note 4

گلکسی نوت 4 بالاخره معرفی شد! یک اسمارت فون فوق العاده، با مشخصات و کانفیک قدرتمند و متاسفانه با طراحی تکراری! شاید بی شک بهترین پرچم‌دار معرفی شده نمایشگاه IFA2014 را بتوان نوت جدید سامسونگ دانست. این محصول دارای بدنه‌ای نیمه فلزی بوده، از صفحه نمایشی با رزولوشن QHD بهره برده و دوربینی با 16 مگا پیکسل قدرت بر روی آن قرار دارد. تمام این ویژگی‌ها در کنار دو مدل پردازنده قدرتمند اسنپدراگون و اگزینوس به همراه 3 گیگابایت رم، نوت 4 را در سر لیست ما قرار می‌دهد! اگر محصول جدید سامسونگ ضد آب بود دیگر هیچ چیز کم نداشت.

باید منتظر ماند و این محصول را در فضای عملی سنجید! از لحاظ تئوری که نوت 4 چیزی کم ندارد!

می‌توانید نگاهی نزدیک و اختصاصی آی تی رسان به گلکسی نوت 4 را در اینجا ببینید!

note-4-and-gear-s-11

note-4-and-gear-s-25

note-4-and-gear-s-27

galaxy-note-4

2- Galaxy Note Edge

دیگر داشتن یک اسمارت فون با صفحه نمایش بزرگ اصلا شبیه به یک آرزو نیست و با کمی گشت و گذار در بازار می‌توانید با کمترین قیمت یک گوشی بزرگ با سایز صفحه نمایش 5 و یا حتی 5.5 اینچی داشته باشید!

در این میان، سامسونگ با معرفی ناگهانی Galaxy Note Edge نشان داد باید به فکر نوع جدیدی از صفحات نمایش باشیم!

این محصول عجیب و غریب از لحاظ سخت افزاری کاملا شبیه به برادرش یعنی نوت 4 است و هیچ چیز از او کمتر ندارد، اما وجه تمایز این دو قسمتی اضافه است که بر روی سمت راست صفحه نمایش وجود دارد! این قسمت منحنی حدودا 160px است! Note Edge را نیز می‌توان در کنار برادرش یکی از سورپرایزهای IFA2014 دانست.

می‌توانید نگاهی نزدیک و اختصاصی آی تی رسان به Galaxy Note Edge را از اینجا ببینید!

اگر دوست دارید بدانید این قسمت منحنی به چه درد می‌خورد و چه کاربردهایی دارد، می‌توانید به این مطلب نگاهی بی اندازید!

Galaxy Note Edge (4)

galaxy note edge16 (1)

galaxy note edge15 (2)

3- Sony Z3 Compact

همان‌گونه که قبلا اعلام شد، کمپانی سونی قرار است هر 6 ماه یک‌بار پرچم‌داری از محصولاتش را روانه بازار کند، این موضوع نشان از این دارد که محصولات معرفی شده در این نمایشگاه نیز، یک بروز رسانی عادی و کوچک از مدل‌های قبل تلقی می‌شود!

اما در میان خانواده Z، قصد معرفی Z3 را به‌عنوان بهترین پرچم‌دار نداریم! چون نسبتا به مدل قبلی‌اش آن‌چنان تفاوتی نداشته و ندارد! اما برادر کوچک این محصول، یعنی اسمارت فون Z3 Compact شبیه کیکی خوشمزه است! Z3 کامپکت را به جرات می‌توان یک پرچم‌دار کوچک دانست. این گوشی با مشخصاتی تقریبا شبیه به Z3 عرضه شده و صفحه نمایش 4.6 اینچی با رزولوشن 720p دارد. Z3 Compact می‌تواند رقیبی برای آیفون 6 نسخ 4.7 اینچی و گلکسی آلفای سامسونگ نیز محسوب شود. قابلیت ضد آب بودن و البته وجود اسپیکرهای استریو در جلوی گوشی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول کوچک است.(البته باید ببینیم آیفون 6 چه برنامه‌ای برای ما دارد)

می توانید نگاهی نزدیک و اختصاصی آی تی رسان به Sony Z3 Compact را از اینجا بینید.

Sony Xperia Z3 Compact (1)

Z3 compact017

Sony Xperia Z3 Compact (8)

 4- Motorola Moto X

موتورولا نیز از غافله عرضه پرچم‌داران عقب نمانده و با معرفی Moto X همراه با سایرین می‌تازد. این محصول با بدنه‌ای فلزی و قاب پشتی قابل انتخاب که از چرم اصل و چوب تهیه‌شده است، می‌تواند لقب یک پرچم‌دار را برای خود برگزیند!

موتو ایکس، با صفحه نمایشی 5.2 اینچی و رزولوشن FHD و محافظ گوریلا گلس 3 عرضه شده است. دوربینی 13 مگا پیکسلی در پشت به همراه فلش Dual-LED نیز جهت ثبت عکس‌های انتخاب شده است. همچنان پردازنده این مدل اسنپدراگون 801 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز بوده و 2 گیگابایت رم نیز به همراه دارد.

از ویژگی‌های دیگر moto X می‌توان به آپشن های انتخابی فراوان، بدنه خاص، صفحه نمایش Active Screen مخصوص موتورلا و برنامه آپدیت سریع آن نام برد. موتورولا این محصولش را با اندروید 4.4.4 عرضه کرده و برنامه بروز رسانی اندروید L را نیز برای آن اعلام کرده است.

moto-x1

moto-x-2

moto-x-3

moto-x-4

9 در مورد “بهترین‌های نمایشگاه IFA 2014: قسمت اول پرچم‌داران”

  1. من واقعا به پنج مارک اهمیت نمیدم چون به راحتى میشه عددش تغییر داد و امسال به نظر من بهترین گوشى htc one m8

  2. آیتی رسان کی گفته z3 با z2 فرقی نداره؟ میخای بیش از 10 تا از برتریهاشو برات بشمارم؟ در ضمن از لحاظ تفکر آماتوری هست که میشه این جمله رو گفت چون تفکر آماتوری فقط به کاغذ نگاه میکنه نه عمق قضیه. در ضمن نوت4 در حضور z3 اصلا لیاقت اینو نداره که بهش بگیم بهترین. نمره بنچمارکاشو که دیدی؟ صفحه نمایششم شک نکن زیر صفحه z3 قرار میگیره.میگی نه صبر کن.

  3. برتری نوت4 به z3 روی کاغذ فقط پردازنده و صفحه نمایش بود که طبق بررسی سایتها از جمله زومیت خودمون ضعیف ترین گوشی در بنچمارک شده بخاطر QHD شدن و حتی از z2 هم پایین تر اومده چه برسه به z3. واقعا صفحه نمایش QHD مگه در کیفیت فرقی داره با FHD که سامسونگ ترجیش داد تا باعث بشه هم به باتری و هم به پردازنده انقدر فشار بیاد که تنها برتریش به z3 هم از بین بره و بیاد زیر z3 از همه لحاظ. شک ندارم که z2 و z3 بهترین محصولات نیمه اول و نیمه دوم سال هستن.

  4. جالبه زد3 به نظر شما پرچم دار حساب نمیشه
    آینده همه چیز رو مشخص میکنه . چه تو بنچمارک چه تو عملکرد ! همانطور که اس 5 با پردازنده 2.5 نسبت به زد2 که 2.3 بود شکست خورد . راستی میخوام یه نوت 4 بگیرم میخوام باهاش دمبل کار کنم
    یکم عادلانه پست بذارید . ممنون

  5. چشمام هیچ جارو نمیبینه اخه میگن تو برلین یه طوفان اومده اسمش Z3 تا اینجا هم گرد و خاک کرده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH