هواوی از خودروی برقی Aito M9 رونمایی کرد + تصویر و جزییات

کمپانی هوآوی که بیشتر در ساخت محصولات توسعه یافته در زمینه گوشی و لپ‌تاپ فعالیت دارد، به تازگی خبر داد که قصد دارد خودروی جدید خود را معرفی کند. این مدل که Aito M9 نام گرفته، یک شاسی بلند لوکس و الکتریکی خواهد بود.

گفته شده که هواوی می‌تواند با این محصول جدید خود با رقیبانی همچون مرسدس بنز و لندرور در چین رقابت کرده و از آنها پیشی بگیرد. هواوی با همکاری برند Seres به ساخت این محصول مشغول شد و از موتور الکتریکی، تراشه‌، حسگر و موارد دیگر در آن استفاده کرد.

مدل Aito M9 در دو نسخه BEV و EREV ساخته شده که نوع اول یک بسته باتری سه تایی (NMC) از CATL داشته و می‌تواند تا 530 اسب بخار قدرت تولید کند. نسخه EREV یک باتری 40 کیلووات ساعتی برای برد 167 کیلومتری دارد و 496 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد.

نسخه EREV در هر صورت برد بیشتری را فراهم می‌کند و دارای یک موتور ICE احتراق داخلی 1.5 لیتری است که به عنوان یک ژنراتور عمل می‌کند.

محصول Aito M9 هواوی ابعادی برابر با 5230 میلی‌متر طول، 1999 میلی‌متر عرض، 1800 میلی‌متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 3110 میلی‌متر دارد که حتی از رقبایی مانند مرسدس بنز EQE SUV و بی‌ام‌و iX نیز پیشی می‌گیرد.

بنابراین ابعاد این محصول نسبت به مرسدس بنز GLS در طول و عرض به ترتیب حدودا 23 و 43 میلی متر بیشتر و در ارتفاع 23 میلی متر کمتر خواهد بود.

ظرفیت درون خودرو به شش نفر می‌رسد و کابین به طراحی زیبایی مجهز شده تا راحتی را نیز برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. گفته شده که در حال حاضر تولید آزمایشی آن در کارخانه Seres واقع در چونگ کینگ آغاز شده و طبق گزارش‌ها، در سال حدود 700000 دستگاه از Aito M9 ساخته خواهد شد.

خوب است بدانید که برند Aito در حال حاضر دو خودرو به بازار عرضه کرده که شامل M5 و M7 SUV می‌شوند. طبق داده‌هایی که از خودروهای چینی بدست آمده، برند Aito در 9 ماهه اول سال 2023، 37407 دستگاه فروخته که کمتر از حجم فروش Li Auto ،Nio ،Denza ،Xpeng و Zeekr بوده است.

اما فیس لیفت Aito M7 اخیرا بسیار موفق عمل کرد و پس از عرضه به بازار، با آمار فروش بیش از 40000 سفارش روبرو گشت.

کمپانی هواوی درباره زمان عرضه خودروی Aito M9 اعلام کرد که این محصول با قیمت 63.700 تا 76.500 یورو در ماه دسامبر وارد بازارها خواهد شد. نظر شما درباره این خودروی هواوی چیست؟

فراموش نکنید که نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ همچنین اگر سوالی دارید از کارشناسان سایت بپرسید. برای اخبار بیشتر در این حوزه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH