متا از طرح‌های اشتراک پولی بدون تبلیغ برای فیس‌بوک و اینستاگرام رونمایی کرد

بر اساس یک ضرب‌المثل قدیمی و مشهور، “چنان‌چه شما برای محصولی هزینه پرداخت نمی‌کنید؛ در این‌صورت شما خود یک محصول هستید!”. اکنون شرکت متا در ازای دریافت مبلغی به‌صورت ماهیانه، امکان کنترل بیش‌تر کاربران اروپایی بر روی داده‌های خود در فیس‌بوک و اینستاگرام را فراهم نموده و نمایش تبلیغات هدفمند برای آنها را متوقف می‌کند.

کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در کشور سوئیس، منطقه اقتصادی اروپا و حوزه اتحادیه اروپا اکنون با پرداخت مبلغ 9.99 یورو به‌صورت ماهیانه در بستر وب و مبلغ 12.99 یورو در پلتفرم‌های اندروید و iOS می‌توانند از تجربه کاربری بدون تبلیغات در سراسر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی متا بهره‌مند شوند.

این هزینه ماهیانه تمامی اکانت‌های متعلق به یک کاربر در پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام را تا تاریخ 1 مارس 2024 (11 اسفند ماه) تحت پوشش قرار می‌دهد. پس از این تاریخ، دسترسی به تجربه کاربری بدون تبلیغات در هر اکانت مرتبط اضافی، مستلزم پرداخت ماهیانه 6 یورو بیش‌تر در بستر وب و 8 یورو بیش‌تر در پلتفرم‌های اندروید و iOS خواهد بود.

تجربه پشتیبانی از تبلیغات کماکان برای کاربران هر 2 پلتفرم قابل دسترس خواهد بود. فراهم نمودن امکان خریداری اشتراک بدون تبلیغات برای مردم علاوه بر رعایت الزامات قانونی در نظر گرفته شده توسط آژانس‌های قانون‌گذار اروپایی، به کاربران حق انتخاب داده و به متا اجازه می‌دهد تا به روند خدمت‌رسانی به کلیه کاربران مقیم اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس کماکان ادامه دهد.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (CJEU) در حکم خود صریحا اعلام کرده که یک مدل اشتراک (همانند آنچه که پیش‌تر شرح داده شده است)؛ شکل معتبری از کسب رضایت برای یک سرویس تبلیغاتی به‌شمار می‌رود.

بیانیه مطبوعاتی متا به تعهد این شرکت مبنی بر حفظ امنیت اطلاعات کاربران خود، رعایت مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (GDPR) و قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اشاره می‌کند.

قانون بازارهای دیجیتال در ماه مه اجرایی شد و فیس‌بوک را به‌عنوان یک پلتفرم دیجیتالی بزرگ که در حوزه رسانه‌های اجتماعی، خدماتی کلیدی را ارائه می‌دهد؛ معرفی کرد. بر اساس این قانون، شرکت متا تا روز 6 مارس 2024 (16 اسفند ماه) بایستی از تعهدات و ممنوعیت‌های اعلام شده تبعیت نماید.

فهرست ممنوعیت‌های DMA شامل ممنوعیت ترکیب داده‌های گردآوری شده از 2 سرویس مختلف متعلق به یک شرکت و ردیابی کاربران خارج از سرویس اصلی پلتفرم آنها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH