وان‌پلاس 12 با سنسور CMOS دو لایه و جدید ساخت سونی عرضه خواهد شد

اطلاعات لو رفته و تیزرهای منتشر شده از گوشی وان‌پلاس 12 در گوشه و کنار فضای آنلاین قابل دسترس هستند. اکنون جزئیات مربوط به سنسور دوربین اصلی این گوشی جدید به‌طور رسمی مورد تائید قرار گرفته است.

در این راستا وان‌پلاس با کمپانی ژاپنی سونی همکاری نموده و برای گوشی پرچمدار وان‌پلاس 12 از سنسور پشته‌ای دو لایه و جدید Lytia بهره خواهد برد. سنسور CMOS پشته‌ای جدید مجهز به 2 لایه مجزا برای ترانزیستورها و فوتودیودها بوده و این موضوع امکان استفاده از فوتودیودهای بزرگ‌تر به لحاظ فیزیکی و جذب نور بیش‌تر را فراهم می‌کند.

وان‌پلاس پیش‌تر در دوربین اصلی گوشی تاشو وان‌پلاس اوپن از سنسور Sony Lytia 808 استفاده کرده بود؛ اما به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس 12 از سنسور Lytia متفاوتی بهره‌برداری خواهد کرد.

سایر برندهای زیرمجموعه هلدینگ BBK شامل اوپو و ویوو نیز در اوایل سال جاری میلادی از همکاری خود با برند Lytia سونی خبر دادند. این موضوع بدان معناست که گوشی‌های آینده اوپو فایند X6 و ویوو X100 احتمالا از سنسورهای دو لایه پشته‌ای مشابه برای دوربین اصلی خود بهره خواهند برد.

بر اساس شایعات پیشین انتظار می‌رفت که وان‌پلاس 12 با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی IMX966 ساخت شرکت سونی به‌همراه ماژول تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی با سنسور OmniVision OV64B و بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری و لنز فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی روانه بازار شود.

همچنین با توجه به اطلاعات تائید شده، وان‌پلاس 12 مجهز به یک نمایشگر LTPO OLED توسعه یافته توسط شرکت BOE خواهد بود. ظاهرا وان‌پلاس 12 طی ماه آینده در چین عرضه شده و پس از آن در اوایل سال 2024 روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

طراحی سنسور CMOS پشته‌ای سونی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH