نخستین آل این وان‌های دنیا با رم DDR5 و پردازنده نسل ۱۳ توسط ماتریس در ایران رونمایی شدند

ماتریس به عنوان نماینده رسمی برند MSI در ایران، دیروز با برگزاری رویدادی با حضور مدیران بالارده شرکت و اصحاب رسانه، از اولین کامپیوترهای AiO دنیا با پردازنده نسل 13 اینتل و رم DDR5 رونمایی کرد.

این کامپیوترهای بدون کیس در داخل کشور و با نظارت شرکت MSI تولید شده و از طریق ماتریس در بازار توزیع خواهند شد. جالب است بدانید که برخی از بخش‌های این محصولات جذاب، در ایران و با کیفیت بسیار بالا ساخته می‌شوند.

طبق اعلام ماتریس، در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از بازار آل این وان در ایران در اختیار MSI بوده و بیشتر مراکز دولتی، ادارات و فروشگاه‌ها و اکثر بانک‌های ایران از محصولات MSI استفاده می‌کنند.

معرفی آل این وان‌های جدید MSI در ایران

محصولات جدید MSI در حوزه AiO شامل دو مدل کامپیوتر بدون کیس AM272 با نمایشگر 27 اینچی و AM242 با نمایشگر 24 اینچی است. این محصولات در رنگ‌های سفید، سرمه‌ای و مشکی طراحی شده‌اند و تا ۲ هفته دیگر در بازار ایران با قیمت حدودی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان عرضه خواهند شد.

ویژگی بارز این آل این وان‌ها، استفاده از پردازنده‌های نسل 13 اینتل و رم DDR5 در آنهاست که ماتریس معتقد است این ترکیب موجب می‌شود کاربران بتوانند چندین سال به محصولات جدیدتر نیاز پیدا نکرده و با توجه به قدرت قابل توجه آنها، بتوانند همه امور مورد نیاز خود را روی این محصولات با بالاترین کیفیت انجام دهند.

این ۲ مدل نهایتا با پردازنده Core i7 1360P اینتل عرضه می‌شوند که با وجود قدرت بالای پردازشی، از مصرف انرژی پایینی نیز برخوردارند. از آن‌جایی که کاربران علاقه زیادی با تکنولوژی‌های روز دارند و صد البته قیمت نزدیک رم‌های نسل DDR5 به نسل قبلی، MSI تصمیم گرفته تا از این نوع استفاده کند. جدای از این موارد، استفاده از نسل جدید رم، شرایط مربوط به گارانتی و تعویض آن در سال‌های آینده را تضمین می‌کند چرا که نسل DDR4 به‌زودی از رده خارج شده و تامین آن با مشکل مواجه می‌شود.

طبق اعلام ماتریس، این دو مدل دارای ۲ اسلات برای رم هستند و می‌توان میزان آن را تا 64 گیگابایت افزایش داد. استفاده از SSD‌های پر سرعت سامسونگ و وجود درگاه SATA با دسترسی آسان برای کاربر از دیگر قابلیت‌های ویژه این مدل‌هاست.

از لحاظ طراحی این دو مدل زیبایی خاصی داشته و شاسی آن‌ها از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. پایه این مدل‌‌ها قابل تنظیم بوده و به راحتی می‌توانید ارتفاع آن را تغییر دهید و هم شاسی و هم پایه به صورت کامل در ایران ساخته می‌شوند.

مدیران ماتریس معتقدند که این آل این وان‌ها پورت‌های کامل داشته و از USB 3.2 Gen 2 Type-C هم پشتیبانی می‌کنند اما خبری از تاندربولت در آن‌ها نیست. در واقع به عقیده MSI این مدل‌ها بیشتر برای محیط‌های کاری و مدیران طراحی شده‌اند و کاربران خانگی یا گیمرها به دنبال خرید آن نیستند؛ به همین دلیل وجود تاندربولت لازم نبوده است.

از لحاظ امنیتی محصولات جدید از ماژول TPM پشتیبانی کرده تا از لحاظ سخت‌افزاری نیز امنیت کاربر را تضمین کنند. با وجود TPM قطعات سخت‌افزاری دستگاه فقط با وجود در کنار یکدیگر کار خواهند کرد و مثلا در صورت سرقت هارد، سارق توانایی استفاده از آن را نخواهد داشت.

در کنار ویژگی‌های دیگری همچون Windows Hello برای احراز هویت، سیستم خنک سازی پیشرفته و حذف نویز قابل قبول میکروفون، دو ویژگی جذاب Tobii Aware و MSI Cloud Center در این مدل‌ها دیده می‌شود که مانور زیادی نیز در مراسم رونمایی بر روی آن‌ها داده شد.

Tobii Aware سیستمی با استفاده از وب‌کم دستگاه است و به شما اجازه می‌دهد تا محتوای نمایشگر را فقط خودتان ببینید. در واقع در صورتی که شخصی پشت سر شما باشد، توسط نوتیفیکیشن تعداد افراد و موقعیت آن‌ها به شما هشدار داده خواهد شد و در صورت تایید خودتان، محتوای نمایشگر برای همه به نمایش در خواهد آمد. جدای از این مورد، اگر فاصله شما با صفحه کمتر از نیم‌متر باشد نیز با یک هشدار به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

MSI Cloud Center نیز راهی ساده برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین کاربران در یک شبکه اداری است. کافی‌ست که گوشی کاربر و آل این وان به یک شبکه مشترک متصل باشند تا بتوان به راحتی و با سرعت بالا هر نوع فایلی را به اشتراک گذاشت.

در پایان این رویداد نیز یک تور بازدید از بخش‌های مختلف دفتر ماتریس برای رسانه‌ها برگزار شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH