سیستم‌عامل iOS 8 مشکل جستجوی تصویری را حل نخواهد کرد

ios8

نسخه جدید سیستم‌عامل همراه اپل یعنی سیستم‌عامل iOS 8 مشکل جستجوی تصویری را حل نخواهد کرد ولی برای بهبود کارکرد آن، اقدام‌های ویژه‌ای انجام خواهد شد که تنها بخشی از این مشکلات را حل خواهند کرد.

البته این کمبود نخواهد توانست کاربرانی که توقع بسیار بالایی از این سیستم‌عامل دارند را راضی نگاه دارد و بعد از سه ماه از رونمایی این سیستم‌عامل، به نظر می‌رسد که در رونمایی فردا شاهد باقی ماندن برخی از مشکلات نسخه‌های قبلی خواهیم بود.

سیستم‌ جستجوی تصویری در iOS 8 عملا با نسخه قبلی خود یعنی iOS 7 تفاوت خاصی نخواهد داشت و همین امر نیز نشان می‌دهد که اپل در این زمینه چندان به نیازهای کاربران خود توجه نداشته است. این مشل ممکن است برای شما نیز وجود داشته باشد و در جستجو در میان عکس‌های گوشی خود با مشکل روبرو شوید زیرا یا باید جستجو را به‌صورت عکس به‌عکس انجام بدهید و یا اینکه تاریخ گرفته شدن عکس را بدانید. در این میان تکلیف چه خواهد بود اگر کسی تاریخ عکس را فراموش کرده باشد؟ در این شرایط باید مدت بسیار طولانی برای جستجوی دستی عکس سپری شود و بسیاری از کاربران نسخه‌های قبلی iOS، این ایراد را به اپل گزارش داده‌اند.

در این میان یک راهکار ساده برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود که مشابه آن در گوشی‌های اندرویدی و با نرم‌افزار ممکن خواهد بود. در این راه‌حل باید عکس‌های خود را پس از گرفته شدن تگ گذاری کنید و درنتیجه می‌توانید تصاویر خود را بر اساس تگ مربوطه جستجو نموده و زودتر به نتیجه برسید. البته برای انجام این کار به نرم‌افزارهایی نیاز دارید تا تگ گذاری عکس شما را انجام بدهند و این امر از قابلیت‌های پیش‌فرض گوشی نخواهد بود و اعتبار آن را نمی‌توان به‌پای گوشی نوشت. یکی از مناسب‌ترین برنامه‌ها برای این کار را می‌توان QuickPics Photo Manager دانست و می‌توان این نرم‌افزار را در بازار نرم‌افزاری اپل به‌راحتی یافت.

در این میان یک سوال مهم پیش می‌آید، اپل چه پیشرفت‌هایی را برای جستجوی تصویری خود ترتیب داده است؟ اپل برنامه‌ریزی جستجوی خود را با امکاناتی مانند تنظیم بازه زمانی به‌جای تاریخ دقیق تغییر داده است ولی این تغییر برای دستگاهی که ادعای بهترین بودن را دارد کافی نیست و اپل در این زمینه کم‌کاری کرده است.

فردا به‌طور رسمی آیفون 6 معرفی و رونمایی خواهد شد و باید منتظر ماند و به‌صورت دقیق‌تر برای بررسی این سیستم‌عامل همراه اقدام نمود تا نقاط قوت و نقاط ضعف این نسخه از iOS مشخص گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH