اینتل برای طراحی فناوری‌های پوشیدنی با شرکت طراحی فسیل قرارداد همکاری بست

3-1

شرکت اینتل در طول چند ماه گذشته علاقه فراوانی به بازار فناوری‌های هوشمند همراه نشان داده است و در این راه تصمیم به رشد روز‌افزون دارد و به همین دلیل نیز پس از عرضه نخستین مچ‌بند هوشمند لوکس جهان، اینتل برای طراحی فناوری‌های پوشیدنی با شرکت طراحی فسیل قرارداد همکاری بست.

این قرارداد ارزشی برابر با 8 میلیون دلار دارد و قرار است تا بر اساس مفاد آن، این دو شرکت تا سال 2018 به همکاری بپردازند. شرکت فسیل که یکی از شرکت‌های مهم درزمینهٔ طراحی ساعت است خواهد توانست تا در آینده‌ای نزدیک به شرکت اینتل برای تولید ساعت هوشمند کمک شایانی بنماید.

جالب اینجاست که دیروز نیز اپل یکی مدیر یک شرکت طراحی ساعت را به خدمت گرفت و با این شرایط و با افزوده شدن سلیقه طراحان حرفه‌ای به فناوری‌های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند می‌توان انتظار داشت که رقابت در این رده به‌شدت بالا برود و شاهد عرضه محصولاتی بسیار زیبا در میان فناوری‌های پوشیدنی باشیم.

البته می‌توان گفت که از یک نظر ممکن است حضور طراحان در تولید فناوری‌های پوشیدنی به ضرر خریداران تمام شود. حضور طراحان به‌منزله افزوده شدن هزینه‌های طراحی ویژه برای محصولات است و در این میان، این هزینه باید از جیب خریداران جبران شود و قیمت تمام‌شده این محصولات می‌تواند بالاتر از سطح معمول برود.

اینتل برنامه‌های خود را برای ورود به عرصه فناوری‌های پوشیدنی به نحوی به انجام رسانده است که بتواند محصولات نهایی را به‌طور تخصصی برای دسته‌ خاصی از مخاطبین عرضه کند که نمونه بارز آن را می‌توان دستبند MACK دانست که به‌طور تخصصی برای بانوان طراحی ‌شده است.

اینتل با توجه به سقوط بازار دسکتاپ و قدرت داشتن شرکت‌های دیگر در رده پردازنده‌های همراه، تصمیم به ورود به عرصه‌های دیگر تولیدی نموده است و به همین دلیل نیز فناوری‌های پوشیدنی را به‌عنوان یک بازار مطلوب برای ورود در نظر گرفته است ولی در این راه بسیار با برنامه و حساب‌شده پیش می‌رود و احتمال زیادی برای موفقیت این شرکت در جذب مخاطبین در نظر گرفته‌شده وجود خواهد داشت.

البته این بازار نیز در حال پر شدن است و نمی‌توان انتظار داشت که رقابت در این رده چندان راحت باشد و با حضور شرکت‌های بزرگ و نام‌هایی که روزبه‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، شرایط برای توفیق در این بازار نیز به‌زودی بسیار دشوار خواهد شد. البته اینتل برای موفقیت در این بازار به ابزارهای مناسب مجهز است و باید منتظر مدت‌زمانی کوتاه در انتظار نشست تا نتیجه نهایی میزان استقبال مخاطبین از محصولات اینتل، میزان توفیق این شرکت در این رده را مشخص نماید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH