گوشی ریلمی 11 پرو پلاس 5G به‌صورت رسمی در ایران رونمایی شد!

شب گذشته و در مراسمی که کمپانی ریلمی به‌صورت مستقیم در هتل پارسیان اوین تهران برگزار کرد، از گوشی پرچم‌دار این کمپانی یعنی 11پرو پلاس 5G که دارای یک دوربین 200 مگاپیکسلی است، به‌صورت رسمی رونمایی شد. ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی همراه با تثبیت‌کننده تصویر نوری (OIS)، SuperZoom و زوم ۴ برابری بدون افت کیفیت (Lossless)، تجربه‌ای تمام‌عیار از عکاسی با یک پرچمدار را به ارمغان می‌آورد.

سری شماره‌بندی‌شده ریلمی به ۵۰ میلیون فروش دست پیدا کرده است که این رقم، راه را برای رکورد ۱۰۰ میلیون فروش هموار کرده است. با اهمیتی که عکاسی در زندگی روزمره پیدا کرده است، ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی به اولین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی SuperZoom مجهز شده که استاندارد عکاسی با پرچم‌دارها را از لحاظ سنسور، زوم و پیکسل به سطح جدیدی رسانده است. فناوری‌های به‌کاررفته در این دوربین، برای کاربران و مخصوصا جوان‌ترها امکانات بیشتری برای کشف زوایای جدید و ناشناخته در عکسبرداری فراهم می‌کند.

پرچم‌داری با دوربین حرفه‌ای: اولین سنسور پیشرفته ۲۰۰ مگاپیکسلی HP3 SuperZoom در جهان

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی بر پایه سیستم ارتقاداده‌شده دوربین ISOCELL HP3 SuperZoom سامسونگ طراحی شده که سنسوری به بزرگی 1/1.4 اینچ، اندازه پیکسل 2.24 میکرومتر و دیافراگم f/1.69 دارد. تمامی این ویژگی‌ها در حالی در این پرچم‌دار در نظر گرفته شده که با وجود ارائه سطحی عالی از امکانات عکسبرداری در مقایسه با گوشی‌های دارای سنسور IMX766‌، این محصول از نظر قیمت همچنان مقرون‌به‌صرفه است.

با فناوری Tetra2pixel، ریلمی توانسته است از تمامی پتانسیل‌های سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین این محصول استفاده کند. ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی اندازه پیکسل‌ها را به صورت هوشمند بر اساس نور محیط دسته‌بندی می‌کند. برای مثال برای عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسل، پیکسل‌ها با اندازه ۰٫۵۶ میکرومتر، برای ۵۰ مگاپیکسل، پیکسل‌ها با اندازه ۱٫۱۲ میکرومتر و برای ۱۲٫۵ مگاپیکسل، پیکسل‌ها با اندازه ۲٫۲۴ میکرومتر ایجاد می‌شوند تا در تمامی شرایط نوری، عکس‌هایی واضح گرفته شود.

همچنین این گوشی از پیکربندی Super QPD Autofocus و HyperShot 2.0 برای عکسبرداری استفاده می‌کند تا فوکوس خودکار سریع و با دقت بالایی داشته باشد. این ویژگی نه‌تنها سرعت عکسبرداری را افزایش می‌دهد، بلکه کیفیت بهتر عکس و عملکرد بهتر ضدلرزش را ممکن می‌سازد و عکس‌هایی با رنگ‌های زنده‌تر ارائه می‌دهد. در حالت Quick Shot (عکسبرداری سریع)، تعداد عکس‌های گرفته‌شده در دقیقه از ۷۸ عدد به ۱۲۸ عدد افزایش پیدا کرده و رنگ‌های آسمان و عکسبرداری پرتره نیز بهبود یافته‌اند.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی از Super OIS در سطح سخت‌افزاری نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی سرعت تنظیم مجدد لنز را تا ۴۰ درصد افزایش داده و وضوح بیشتر عکس‌های گرفته‌شده  در زمان حرکت را به‌همراه دارد. همچنین این ویژگی ظرفیت پردازش داده‌ها را با وجود مکمل ضدلرزش به مقدار زیادی افزایش می‌دهد. این ویژگی می‌تواند قابلیت ضدلرزش را تا  ۱۸۰ درصد و نرخ تولید را تا ۱۰۰ درصد، چه برای عکسبرداری و چه برای فیلمبرداری بالاتر ببرد.

اولین گوشی با زوم ۴ برابر بدون افت کیفیت تصویر

با فناوری In-sensor Zoom، ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی می‌تواند از زوم ۲ برابر و ۴ برابر بدون افت کیفیت پشتیبانی کند که به سنسور این اجازه را می‌دهد تا با جابجایی بین حالت‌های متفاوت عکسبرداری به همان تعداد پیکسل‌های واقعی در فاصله‌های کانونی متفاوت دست پیدا کند. این ویژگی همچنین باعث می‌شود که محدودیت فاصله در ترکیب عکسبرداری از میان برود. درنتیجه، ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی اولین گوشی صنعت است که به زوم ۴ برابر بدون افت کیفیت عکس دست یافته و رزولوشن عکس ۲۴۲ درصد در این فاصله کانونی را ارائه می‌دهد. این قابلیت  باعث می‌شود ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر بایستد.

فاصله کانونی ۲ برابر به فاصله کانونی طلایی برای عکسبرداری پرتره مشهور است. ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی از الگوریتمی در سطح دوربین‌های SLR استفاده می‌کند که به تاری پس‌زمینه طبیعی و جلوه‌های Flare (شراره نوری) ایجاد کرده و امکان گرفتن عکس‌های پرتره برجسته‌تری را فراهم می‌کند. با کمک مدل تشخیص سوژه یکپارچه، مدل برش عکس خودکار و یادگیری هوشمند ترکیب‌بندی گسترده با عکاسان حرفه‌ای، ریلمی اولین فناوری Auto-zoom را به صنعت معرفی کرده است. در حالت «عکاسی خیابانی» (Street Photography)، ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی کاربران را قادر می‌سازد تا کادربندی و ترکیب‌بندی عکس را به‌صورت هوشمندانه انتخاب کرده و در نهایت، خروجی‌هایی با ترکیب‌بندی عکاسی حرفه‌ای داشته باشند.

بهترین انتخاب برای عکاسی در شب حتی در کمترین نور

با سنسور پیشرو  1/1.4، دیافراگم وسیع F/1.69 و پیکسل‌های ۲٫۲۴ میکرومتری ۱۶ در ۱، ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی به شما کمک می‌کند تا به راحتی در نور کم عکس‌هایی با کیفیت بالا و جزئیات واضح بگیرید. همچنین الگوریتم ProLight حساس در نور شب، جزئیات را حفظ کرده و ویژگی Super NightScape ریلمی پرو پلاس ۵جی را خلق می‌کند.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس ۵جی قابلیت‌های ویژه‌ای در عکسبرداری دارد که می‌توان گفت در محصولات هم‌قیمت آن بی‌نظیر به حساب می‌آیند؛ مثل حالت ماه (Moon Mode) یا حالت آسمان پرستاره (Starry Sky Mode). با تشخیص صحنه هوشمند، فناوری الگوریتم چندفریمه Hyper-Segmented، الگوریتم Galaxy Shimmer ریلمی، Super OIS و دیگر فناوری‌ها، کاربرها می‌توانند عکس‌هایی واضح تا ۱۰ برابر فاصله کانونی از ماه بگیرند. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که بدون استفاده از سه‌پایه‌های سنگین، عکس‌هایی روشن و واضح از آسمان پرستاره گرفته و دنیای شب را بدون محدودیت کشف کنند.

ویژگی‌های سرگرم‌کننده متعدد

سری محصولات ریلمی ۱۱ پرو ویژگی‌های جالبی مثل Super Group Portrait و One Take را در دوربین خود جا داده‌اند. زمانی که از گروه ۱۰ نفره عکسی می‌گیرید، می‌توانید از الگوریتم خود توسعه‌یافته بهبود چهره استفاده کنید تا صورت‌هایی واضح‌تر از طریق آموزش سیستمی قدرتمند ترسیم داشته باشید. شما همچنین می‌توانید از One Take برای ترکیب‌بندی هوشمند با الگوریتم هوش مصنوعی استفاده کنید تا چندین عکس با بهترین زاویه (Best-angled) یکجا گرفته و عکس‌های ناگهانی جالبی داشته باشید. از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی سونی به‌عنوان دوربین جلویی سلفی ریلمی پرو پلاس ۵جی استفاده شده است. لنز واید ۹۰ درجه جلویی نیز می‌تواند به طور خودکار دامنه را تنظیم کرده تا فضای بیشتری در عکس جای بگیرد.

فیلترهای اختصاصی Lonely Planet برای عکاسی خیابانی در سطح حرفه‌ای

نسل جدید حالت عکاسی خیابانی دارای واترمارک و فیلترهای ویژه با همکاری Lonely Planet است که عکس‌های خیابانی را کلاسیک و داستانی می‌کند. در کنار این ویژگی، موتور DIS سری ۱۱ پرو ریلمی، با فوکوس سریع، می‌تواند از اجسام در حال حرکت و لرزش نیز به خوبی عکسبرداری کند. همه این امکانات کاربران را به عکاسان حرفه‌ای خیابانی تبدیل می‌کند تا عکس‌هایی ارزشمند از لحظات ثبت کنند.

در کنار این ویژگی‌ها، فیلمبرداری، طراحی ظاهری، نمایشگر و دیگر خصوصیات سری ریلمی ۱۱ پرو ارزش خرید بالایی به این سری از محصولات بخشیده است.

در این مراسم همچنین سایر محصولات جدید این کمپانی همچون گوشی‌های C51 و C53 و C55 نیز معرفی شد که محصولاتی میان رده با توانایی‌های رقابتی بالا محسوب می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH