اکثر کارمندان اپل پس از جدایی از این شرکت به گوگل ملحق می‌شوند!

بر اساس گزارش وبسایت 9to5mac، تحلیل‌گران موسسه Switch on Business با انجام مطالعه‌ای دریافتند که کارمندان جدا شده از شرکت اپل غالبا در گوگل مشغول به کار می‌شوند. این پژوهش بر اساس داده‌های لینکدین انجام شده و در وهله نخست به شرکت اپل مربوط می‌شود.

به عبارت دیگر کارمندان اپل هنگام خروج از این شرکت عمدتا گوگل را به‌عنوان مقصد کاری بعدی خود انتخاب می‌کنند. در این میان هیچ داده‌ای به‌صورت درصدی ارائه نشده است؛ اما ظاهرا این استدلال به‌طور کلی با توجه به وضعیت 3858 کارمند مطرح شده است. البته بایستی توجه داشت که داده‌ها از لینکدین دریافت شده‌اند؛ بنابراین برخی اطلاعات کماکان به‌صورت ناشناخته باقی مانده است.

آمازون با 1973 کارمند پس از گوگل در جایگاه دوم قرار دارد. این موضوع بدان معناست که غول جستجوگر نه تنها رتبه نخست را در اختیار دارد؛ بلکه تعداد کارمندان جذب شده توسط آن در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب خود تقریبا 2 برابر بیش‌تر است.

چنان‌چه در خصوص میزان مهاجرت کارمندان سایر شرکت‌ها به اپل صحبت کنیم؛ در این‌صورت جایگاه نخست به هیچ وجه به گوگل نخواهد رسید. در واقع اینتل با ثبت نتیجه 4773 نفری و برتری چشمگیر نسبت به شرکت دوم، جایگاه نخست را در اختیار دارد. اما این پدیده به آسانی قابل توضیح است. اپل در سال 2019 کسب‌وکار توسعه مودم‌های سلولی اینتل را خریداری کرد و در همان زمان تعداد زیادی از متخصصان این شرکت را به خدمت گرفت.

شرکت‌های مایکروسافت و آمازون با ثبت رکورد مهاجرت 2811 و 2245 نفری به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. گوگل نیز با مهاجرت 2126 نفر از کارمندان سابق خود به اپل، جایگاه چهارم را کسب کرده است.

بعلاوه تجزیه و تحلیل‌های انجام شده نشان داد که درصد کمی از کارمندان اپل (معادل 5.7 درصد از آنها) پیش‌تر در سایر شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت بوده‌اند. برای مقایسه جالب است بدانید که این شاخص در رابطه با شرکت گوگل برابر با 25.1 درصد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH