سامسونگ برای سری گلکسی S25 از سنسورهای دوربین ساخت سونی استفاده خواهد کرد

سامسونگ در تدارک رونمایی از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S24 خود است. اگرچه تاریخ عرضه رسمی این دستگاه‌ها هنوز اعلام نشده است؛ اما مدل‌های مذکور پیش‌تر در پلتفرم‌های مختلف صدور گواهینامه از جمله FCC ظاهر شده‌اند؛ پدیده‌ای که به عرضه قریب‌الوقوع سری گلکسی S24 اشاره دارد.

علیرغم پیش‌بینی‌های مطرح شده پیرامون معرفی سری گلکسی S24 در اواسط ماه ژانویه سال آینده، اکنون جزئیات مربوط به مدل‌های جانشین آنها یعنی سری گلکسی S25 نیز در فضای آنلاین منتشر شده است. یک افشاگر مشهور با نام مستعار Revegnus از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی X جزئیات جدیدی درباره دوربین‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس را فاش کرده است.

به گفته این افشاگر، سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس به‌جای استفاده از سنسور بومی ISOCELL GN3 از یک حسگر ساخت شرکت سونی بهره خواهد برد. سنسور ISOCELL GN3 سامسونگ طی مدت 3 سال گذشته در طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند برند کره‌ای از جمله گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس، گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس، گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فولد 5 مورد استفاده قرار گرفته است.

این حسگر از رزولوشن 50 مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم f/1.8، پیکسل‌های 1.0 میکرونی، پشتیبانی از فوکوس خودکار 2 پیکسلی با قابلیت تشخیص فاز و تثبیت‌کننده اپتیکی تصاویر (OIS) برخوردار است. با این‌حال اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که با عرضه سری گلکسی S25 احتمالا همه چیز دستخوش تغییر خواهد شد.

این تغییر احتمالا برای سامسونگ قابل توجه خواهد بود؛ چرا که سنسور GN3 یک ابزار قابل اعتماد برای دستگاه‌های پرچمدار این شرکت بوده است. البته این اطلاعات در مقطع کنونی صرفا یک شایعه به‌شمار رفته و برای جایگزینی حسگرهای سامسونگ با نمونه‌های ساخت شرکت سونی هیچ‌ تضمینی وجود ندارد. با این‌حال چنین پدیده‌ای بی‌تردید یک پیشرفت جالب برای دنبال کردن قلمداد می‌شود.

در عین‌حال انتظار می‌رود که گوشی‌های آینده سامسونگ با اسامی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس کماکان از سنسور بومی ISOCELL GN3 برای دوربین اصلی خود استفاده کنند. این دوربین در کنار ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی فعالیت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH