کاربرد دانگل بلوتوث برای ماشین

فناوری بلوتوث انقلابی در نحوه اتصال و ارتباط انسان با دستگاه‌ها ایجاد کرده است. یکی از محبوب‌ترین کاربردهای بلوتوث در صنعت خودروسازی است. در این صنعت دستگاه‌های دارای بلوتوث در ساختار خودروها قرار گرفته‌اند تا امکان مکالمه هندزفری، پخش موسیقی و ناوبری GPS را فراهم کنند. با این حال، همه ماشین‌ها دارای اتصال بلوتوث داخلی نیستند. برای حل این مشکل دانگل بلوتوث ماشین ساخته شده‌ است.

این مقاله، کاربرد دانگل‌های بلوتوث برای خودروها و این‌که چگونه می‌تواند یک رانندگی لذت‌بخش را برای شما فراهم کنند بررسی می‌کنیم.

 

دانگل بلوتوث ماشین

 

دانگل بلوتوث ماشین چیست و چکار می‌کند؟

دانگل بلوتوث ماشین دستگاه کوچکی است که به USB یا پورت AUX خودرو وصل می‌شود و امکان اتصال بی‌سیم بین سیستم صوتی خودرو و دستگاه‌های دارای بلوتوث مانند گوشی هوشمند یا تبلت را فراهم می‌کند. این دستگاه کاربر را قادر می‌سازد بدون نیاز به کابل فیزیکی، موسیقی پخش کند، تماس‌های هندزفری برقرار کند و از سایر ویژگی‌های بلوتوث استفاده کند.

دانگل بلوتوث ماشین راحتی و ایمنی بیشتری را در حین رانندگی فراهم کند، زیرا با استفاده از آن نیازی به‌نگه‌داشتن گوشی در دست و یا استفاده از سیم برای اتصال نیست.

 

کاربرد‌های مختلف دانگل بلوتوث ماشین

با وجود قیمت کم و اندازه کوچک دانگل بلوتوث ماشین، این دستگاه می‌تواند خدمات بی‌نظیری را ارائه دهد. برخی از کاربردهای دانگل بلوتوث ماشین به‌شرح زیر است.

  • تماس بدون دست: دانگل بلوتوث ماشین به شما امکان می‌دهد از طریق سیستم صوتی خودرو تماس‌های تلفنی را بدون نیاز به نگه‌داشتن فیزیکی گوشی برقرار و دریافت کنید. این امر با به‌حداقل رساندن حواس‌پرتی، ایمنی رانندگی را تضمین می‌کند.
  • پخش استریم صوت: با استفاده از دانگل بلوتوث خودرو، می‌توانید به صورت بی‌سیم موسیقی یا هر صوتی را از تلفن هوشمند خود یا سایر دستگاه‌های مجهز به بلوتوث در سیستم صوتی اتومبیل پخش کنید. این کار یک راه راحت برای گوش‌دادن به سخنرانی، جلسه کاری، موسیقی و هرچیزی دیگری در هنگام رانندگی است.

 

  • ناوبری: اگر تلفن هوشمند شما مجهز به GPS و برنامه‌های ناوبری است، دانگل بلوتوث ماشین به شما امکان می‌دهد از طریق بلندگوهای اتومبیل خود، مسیرهای مختلف و سایر اعلان‌های صوتی را بشنوید. با این کار نیاز به در دست گرفتن تلفن همراه به‌حداقل می‌رسد.
  • دستور‌های صوتی: بسیاری از دانگل‌های بلوتوث خودرو با ویژگی‌های منشی صوتی در تلفن‌های هوشمند سازگار هستند و به شما این امکان را می‌دهند که از کنترل صوتی برای برقراری تماس، ارسال متن، پخش موسیقی و موارد دیگر استفاده کنید.
  • پخش صدا از دستگاه‌های دیگر: علاوه بر گوشی‌های هوشمند، از دانگل‌های بلوتوث خودرو می‌توان برای پخش بی‌سیم صدا از سایر دستگاه‌های دارای بلوتوث مانند تبلت، پخش‌کننده MP3 یا لپ‌تاپ استفاده کرد. به عبارت دیگر، همه سرنشینان خودرو می‌توانند با اتصال به دانگل بلوتوث ماشین، صدای تلفن همراه، تبلت و سایر دستگاه‌های خود را در فضای اتومبیل پخش کنند.

 

مراحل نصب و استفاده از دانگل بلوتوث ماشین

برای استفاده از دانگل بلوتوث ماشین لازم است مراحل زیر را طی کنید.

  1. دانگل بلوتوث ماشین را به پورت USB یا درگاه AUX خودرو متصل کنید. این پورت‌ها معمولاً در نزدیکی سیستم صوتی خودرو قرار دارند.
  2. سیستم صوتی ماشین خود را روشن کنید و به تنظیمات بلوتوث بروید. این تنظیمات معمولاً در منو یا تنظیمات سیستم صوتی یافت می‌شود. (ممکن است در برخی از خودروها این مرحله لازم نباشد)
  3. سپس به سراغ تلفن همراه یا هر دستگاه دیگری که قصد دارید آن را به سیستم صوتی خودرو متصل کنید رفته و بلوتوث آن را روشن کنید.
  4. در دستگاه هوشمندی که بلوتوث آن را روشن کرده‌اید، بلوتوث‌های موجود را جستجو کنید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که مربوط به دانگل در ماشین شما است. نام این دانگل احتمالا روی جعبه و یا روی بدنه نوشته شده است.
  5. هنگامی که دستگاه‌ها جفت شدند، ممکن است از شما خواسته شود که یک رمز عبور وارد کنید یا اتصال را در سیستم صوتی خودرو و تلفن هوشمند یا دستگاه خود تأیید کنید. اگر دانگل رمز عبوری داشته باشد حتما همراه آن ارائه می‌شود.
  6. پس از تکمیل فرآیند جفت‌شدن، باید بتوانید بدون نیاز به کابل فیزیکی، صداهای موجود در گوشی خود را استریم کنید، تماس‌های هندزفری برقرار کنید و از سایر ویژگی‌های بلوتوث از طریق سیستم صوتی خودرو استفاده کنید.
  7. برای جداکردن یا لغو اتصال دستگاه خود از دانگل بلوتوث ماشین، کافی است به تنظیمات بلوتوث گوشی هوشمند بروید و گزینه فراموشی یا لغو اتصال بلوتوث را انتخاب کنید.

دانگل بلوتوث ماشین

 

چطور یک دانگل بلوتوث خوب برای ماشین بخریم؟

اگر قصد دارید برای خودروی خود دانگل بلوتوث ماشین بخرید، با رعایت نکات زیر می‌توانید بهترین دانگل را پیدا کنید.

  • سازگاری: قبل از خرید مطمئن شوید که دانگل بلوتوث انتخابی با سیستم صوتی خودرو و گوشی هوشمند یا دستگاه‌های دیگر سازگار است.
  • امکانات: امکانات مورد نیاز خود از جمله تماس بدون هندز فری، پخش موسیقی، ناوبری، فرمان‌های صوتی و مواردی از این قبیل را هنگام خرید در نظر بگیرید.
  • کیفیت صدا: به‌دنبال دانگل بلوتوثی باشید که کیفیت صدای خوبی داشته باشد.
  • سهولت استفاده: لازم است دستگاهی را انتخاب کنید که نصب و استفاده از آن آسان باشد.
  • قیمت: قیمت‌های فروشنده‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا دانگل مورد نظر خود را با یک قیمت مناسب پیدا کنید.
  • گارانتی: بررسی کنید که آیا دانگل بلوتوث مورد نظر دارای گارانتی هست یا خیر.

 

ممکن است با خود فکر کنید، چطور می‌توان بدون تست‌کردن، از تمام ویژگی‌های فوق اطمینان حاصل کرد. پاسخ این است که خرید از یک فروشنده معتبر که برند‌های خوبی را ارائه می‌دهد می‌تواند خیال شما را از همه نکات فوق راحت کند. یک فروشنده خوب و معتبر گارانتی ارائه می‌دهد؛ بنابراین، در صورت مغایرت اطلاعات کالا با اطلاعات درج‌شده در سایت و یا خرابی، می‌توانید دستگاه را عودت دهید. علاوه بر این، برند‌های معتبر دانگل بلوتوث خودرو معمولا سازگاری و امکانات بیشتری دارند و کمتر دچار مشکل می‌شوند.

در آخر و برای اطمینان بیشتر، سعی کنید نظرات کاربران را بخوانید. این نظرات معمولا دقیق و بی‌طرف هستند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها کیفیت و سازگاری یک دستگاه را حدس بزنید.

اگر قصد خرید دانگل بلوتوث را دارید، می‌تواید انواع مختلف این دستگاه را در فروشگاه جانبی ببینید و به‌شکل آنلاین خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH