سامسونگ به‌دنبال عرضه باتری‌های پیشرفته حالت جامد تا سال 2027 است

سامسونگ الکترونیکس دارای واحدی جهت توسعه و تولید باتری است. این واحد Samsung SDI نامگذاری شده و باتری‌های تولیدی آن در لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین این باتری‌ها در خودروهای الکتریکی ساخت شرکت‌های BMW و فیات به‌کار گرفته شده و برندهای هیوندای و جنسیس نیز به‌زودی به مشتریان آنها ملحق خواهند شد. اکنون کمپانی کره‌ای قصد دارد تا گونه کاملا جدیدی از باتری‌ها را به بازار عرضه نماید.

بر اساس گزارش‌ها Samsung SDI قصد دارد که باتری‌های حالت جامد خود را تا سال 2027 روانه بازار کند. گزارش منتشر شده توسط موسسه KED Global نشان می‌دهد که این شرکت به منظور تجاری‌سازی فناوری ABS (باتری‌های تمام حالت جامد) تیم جدیدی را تشکیل داده است. این تیم تحت رهبری Go Joo-young؛ معاون ارشد واحد کسب‌وکار کلان باتری در شرکت سامسونگ فعالیت می‌کند.

کمپانی کره‌ای قصد دارد تا با همکاری شرکا و مشتریان خود سرعت عرضه باتری‌های حالت جامد را افزایش دهد. باتری‌های معمول به منظور تسهیل جریان یون‌ها بین کاتد و آند از الکترولیت مایع استفاده می‌کنند؛ در حالی‌که باتری‌های حالت جامد از مواد جامد بهره می‌گیرند. این موضوع به افزایش استقامت باتری، بهبود چگالی انرژی آن و کاهش خطر آتش‌سوزی کمک می‌کند.

واحد Samsung SDI در اوایل سال جاری میلادی خط تولید آزمایشی باتری‌های تمام حالت جامد (ABS) خود را در مرکز تحقیقاتی Suwon در کره‌جنوبی تاسیس کرد. Samsung SDI قصد دارد تا با استفاده از فناوری مبتنی بر سولفید، باتری‌های ABS با چگالی انرژی بیش از وات ساعت بر لیتر را روانه بازار نماید.

این باتری‌ها احتمالا در ابتدا برای وسایل نقلیه الکتریکی و سپس برای سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی و لوازم الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها عرضه خواهند شد. همچنین سامسونگ فناوری‌های نوآورانه خود در زمینه نمایشگر را از طریق یک واحد مجزا با نام سامسونگ دیسپلی توسعه می‌دهد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH