اینستاگرام قابلیت مخفی‌سازی لایک‌ها را به‌صورت آزمایشی عرضه کرد

اینستاگرام به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران خود قصد دارد تا از ویژگی جدیدی رونمایی کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا افرادی که مجاز به مشاهده لایک‌های آنها در پست‌ها و ریلزها هستند را انتخاب کنند. کارشناسان امیدوارند که امکان کنترل افراد مشاهده‌کننده لایک‌ها به ارتقاء سطح حریم خصوصی و بهبود تعامل کاربران در اینستاگرام کمک کند.

چند تصویر اسکرین‌شات تهیه شده از نسخه بتا اینستاگرام تائید می‌کند که ویژگی جدید، 4 گزینه مختلف را ارائه داده و کاربران می‌توانند از بین آنها یکی را انتخاب کنند. با توجه به تصاویر اسکرین‌شات به‌نظر می‌رسد که کاربر تنها می‌تواند یکی از 4 گزینه ارائه شده را انتخاب نماید؛ مگر اینکه اینستاگرام پیش از فعال‌سازی قابلیت جدید برای عموم کاربران خود تصمیم بگیرد تا همه چیز را به کلی تغییر دهد.

با این‌حال 4 گزینه ارائه شده از تنوع کافی برخوردار بوده و به کاربران امکان می‌دهند تا تنظیمات حریم خصوصی خود را به دلخواه شخصی‌سازی نمایند. این گزینه‌ها شامل امکان مشاهده لایک‌ها برای عموم (Allow everyone to see likes)، امکان مشاهده لایک‌ها برای افرادی که آنها را فالو می‌کنید (Allow people that you follow to see likes)، امکان مشاهده لایک‌ها توسط دوستان نزدیک (Allow close friends to see likes) و عدم امکان مشاهده لایک‌ها توسط عموم کاربران (Don’t allow anyone to see likes) هستند.

اینستاگرام همواره در حال تست ویژگی‌های جدید بوده و برخی از این قابلیت‌ها هیچ‌گاه به‌طور رسمی عرضه نمی‌شوند. از سوی دیگر برخی ویژگی‌ها به‌صورت تدریجی تکامل پیدا کرده و در برخی موارد، روش کارکرد اولیه آنها نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

بی‌تردید اظهارنظر پیرامون زمان دقیق عرضه قابلیت کنترل مشاهده لایک‌ها در پست‌ها و ریلزها امری دشوار است؛ اما اکنون حداقل می‌دانیم که اینستاگرام روی توسعه چنین قابلیتی کار می‌کند. در واقع این ویژگی برای بسیاری از کاربران اینستاگرام مفید واقع خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH