تسلا از جدیدترین ربات انسان‌نما خود با نام اپتیموس نسل 2 رونمایی کرد

شرکت تسلا از نسل جدید ربات انسان‌نما خود با نام اپتیموس نسل 2 (Optimus Gen 2) رونمایی کرد. این ربات برای کمک به مردم می‌تواند انجام وظایف مختلفی را بر عهده بگیرد.

تسلا می‌خواهد ربات انسان‌نمایی را تولید کند که تا حد ممکن، همه فن حریف بوده و جایگزین نیروی انسانی شود؛ اما بسیاری از افراد در خصوص توانایی این ربات برای تحقق هدف مورد اشاره در کوتاه‌مدت مردد هستند. کمپانی آمریکایی معتقد است که این امر با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در برنامه اتومبیل‌های خودران شرکت و همچنین تخصص تسلا در زمینه باتری‌ها و موتورهای الکتریکی امکان‌پذیر خواهد بود.

این شرکت استدلال کرده که در حال حاضر خودروهای تولیدی آن در واقع ربات‌هایی با قابلیت حرکت روی چرخ‌ها هستند. بنابراین اکنون تنها چیزی که باقی مانده این است که به آنها شکلی مشابه با انسان بدهیم تا بتوانند جایگزین افراد در برخی کارها شوند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که اپتیموس با استفاده از شبکه‌های عصبی تحت آموزش‌های جامع قرار گرفته و می‌تواند وظایف جدیدی مانند مرتب‌سازی اشیاء را به‌صورت مستقل انجام دهد. اکنون نسخه جدید این ربات به تمامی محرک‌ها و حسگرهای توسعه‌یافته توسط شرکت تسلا مجهز شده است.

به گفته کمپانی اکنون این ربات می‌تواند 30 درصد سریع‌تر از گذشته راه برود. همچنین تسلا مدعی شده که وزن ورژن جدید اپتیموس 10 کیلوگرم کاهش یافته و در عین‌حال میزان تعادل آن نیز افزایش پیدا کرده است.

محتواهای ویدیویی منتشر شده از ربات اپتیموس نسل 2 نشان‌دهنده تعادل آن هنگام قرارگیری در وضعیت خم شده هستند. بازوها یکی از دشوارترین بخش‌های ربات‌های انسان‌نما به‌شمار می‌روند. این بازوها بایستی به اندازه کافی قدرتمند بوده و قادر به تحمل بارهایی با وزن قابل توجه باشند. بعلاوه بازوها به منظور حمل و کنترل اجسام شکننده و حساس بایستی از دقت بالایی برخوردار باشند.

تسلا اعلام کرده که به‌زودی در عملیات تولیدی خود از این ربات استفاده خواهد کرد. کمپانی قصد دارد تا پس از اثبات کارآمدی و فواید این محصول، فروش آن‌را آغاز نماید. پیش از این ایلان ماسک اعلام کرده بود که تقاضای بالقوه برای چنین ربات‌هایی احتمالا از 10 به 20 میلیارد واحد خواهد رسید. به باور وی، اپتیموس بخش عمده‌ای از ارزش بلندمدت تسلا را به خود اختصاص خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH