گلس برای تلویزیون بخریم؟

گلس برای تلویزیون بخریم ؟ بررسی مزایا و معایب محافظ صفحه نمایش تلویزیون

تلویزیون‌های امروزی نسبت به تلویزیون‌های قدیمی پیشرفته‌تر هستند ولی ضخامت کمی دارند. همین امر موجب می‌شود که این سوال را از خود بپرسیم که آیا گلس برای تلویزیون بخریم ؟ ما قصد داریم در این مطلب به بررسی پاسخ این سوال برویم و مزایا و معایب محافظ صفحه نمایش تلویزیون را برای شما شرح دهیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

حساس‌ترین بخش تلویزیون پنل آن است. بنابراین امکان دارد پس از برخورد چیزی با آن، تلویزیون آسیب ببیند، نکته جالب این است که شرکت‌ها معمولاً ضربه به صفحه نمایش تلویزیون را در گارانتی به حساب نمی‌آورند و این بخش قابل تعمیر هم نیست.

استفاده از گلس یا محافظ صفحه نمایش برای تلویزیون کاربردهای بسیاری دارد و می‌تواند از تلویزیون شما محافظت کند. معمولا گلس‌ها می‌توانند از صفحه نمایش تلویزیون در برابر آسیب‌هایی مثل برخورد وسایل مختلف، مانند اسباب بازی و غیره محافظت کنند.

کمپانی‌های مختلف همیشه از فناوری‌های توسعه یافته در صفحه نمایش استفاده می‌کنند تا با محصولی کاملاً نشکن و قدرتمند روبرو باشیم. نکته خوب محافظ تلویزیون این است که کیفیت تصویر را کاهش نمی‌دهد و باعث تاریک شدن رنگ‌ها نمی‌شود. اگر هنوز هم پاسخ آیا گلس برای تلویزیون بخریم را دریافت نکرده‌اید و سوالاتی در این باره دارید، تا انتها همراه ما باشید.

گلس یا محافظ صفحه نمایش تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطوری که در بالا نیز گفتیم، صفحه نمایش تلویزیون معمولاً به صفحات نشکنی گفته می‌شوند که روی نمایشگر قرار می‌گیرند تا از ضربه‌های مختلف جلوگیری کنند. این صفحات معمولاً متناسب با اندازه تلویزیون طراحی می‌شوند و به آسانی روی نمایشگر قرار خواهند گرفت.

گلس برای تلویزیون بخریم؟

علاوه بر آن باعث تاریک شدن تصویر و کاهش کیفیت آن نمی‌شوند. نکته جالب این است که این گلس‌ها معمولاً بی‌رنگ هستند در نتیجه امکان ندارد که متوجه وجود آنها شوید. شرکت‌های سازنده در ساخت این محافظ نمایشگرها اعلام کردند که گلس تلویزیون قادر است از چشم و پوست انسان در برابر 96 تا 99 درصد از اشعه ماورا بنفش محافظت کند.

بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟ این مدل‌ها را از بازار بخرید

از دیگر مزایای گلس برای تلویزیون می‌توانیم به سریع پاک شدن گرد و خاک از روی آن اشاره کنیم. از آنجایی که اندازه این گلس‌ها معمولاً استاندارد هستند روی بلندگو را نمی‌پوشانند و همچنان می‌توانید پس از نصب آن صدای با کیفیتی را در اختیار داشته باشید.

گلس برای تلویزیون بخریم؟

گلس برای تلویزیون بخریم؟

استفاده از محافظ نمایشگر تلویزیون مزایا و معایبی دارد که در ادامه به سراغ نکات مثبت آن می‌رویم:

بهبود کیفیت تصویر

جالب است بدانید که استفاده از یک گلس استاندارد برای تلویزیون می‌تواند کیفیت تصویر را بهبود بخشیده و انعکاس نور آفتاب یا دیگر نورها را نیز کاهش دهد.

آسان‌تر تمیز شدن تلویزیون

تلویزیون یکی از پرکاربردترین لوازم برقی خانه شناخته می‌شود و بسیار در معرض آسیب و یا گرد و غبار است. شما می‌توانید با نصب یک گلس برای آن به راحتی آلودگی‌ها را از روی سطح تلویزیون پاک کنید. این کار حتی از گذشته نیز آسان‌تر انجام می‌شود و دیگر نگران آسیب دیدن نمایشگر نخواهید بود.

حفاظت از صفحه نمایش

یکی از مهم‌ترین دلایل خریداری گلس برای تلویزیون محافظت از نمایشگر است. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید و نگران برخورد اسباب بازی و یا دیگر وسایل به پنل تلویزیون خود هستید بهتر است که حتماً یک گلس برای تلویزیون خود خریداری کنید. این پوشش می‌تواند به راحتی از تلویزیون مراقبت کرده و میزان خسارت و ضربه اشیا با آن را کاهش دهد.

دیدگاه: تلویزیون، ماهواره یا شبکه نمایش خانگی؟ کدام را انتخاب می‌کنید؟

کمتر کردن میزان اشعه فرابنفش

خوب است بدانید که استفاده از نمایشگر در تلویزیون می‌تواند تابش اشعه فرابنفش را کاهش دهد. یعنی شما قادر خواهید بود با نصب یک محافظ صفحه نمایش از چشم و پوست خود در برابر تابش 96 تا 99 درصد از اشعه فرابنفش محافظت کنید. علاوه بر آن خستگی چشم کاهش می‌یابد.

معایب استفاده از گلس تلویزیون

در کنار تمام مزیت‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم محافظ صفحه نمایش تلویزیون معایبی نیز دارد که بهتر از قبل از خریداری آن به این چند مورد توجه کنید:

  1. همیشه سعی کنید قبل از خریداری صفحه نمایش به سراغ گلس‌های استاندارد بروید. محافظ صفحه نمایش غیر استاندارد می‌تواند کیفیت تصویر را کم کند و باعث تاریک شدن رنگ‌های تلویزیون شود.
  2. همچنین حواستان باید به این موضوع باشد که از محافظی با ابعاد یا ضخامت نامناسب استفاده نکنید. چون امکان دارد تلویزیون در اثر کارکرد زیاد در بعضی از نقاط بیشتر داغ شود.
  3. هزینه اضافه برای نصب محافظ تلویزیون نیز یکی دیگر از موارد مهم است. اگرچه هزینه نصب گلس ممکن است کمی گران باشد ولی می‌تواند در برابر ضربه‌ها و خطوط ایجاد شده مقاومت کند.

علی رغم تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم باید بدانید که اگر از یک محافظ صفحه استاندارد استفاده کنید هیچ کدام از موارد بالا برایتان پیش نخواهد آمد. محصولات امروزی معمولاً از نوع LED هستند و حرارتشان از پشت تلویزیون تهویه می‌شود در نتیجه هیچ نیازی نیست که نگران گرمای تلویزیون باشیم.

ویژگی‌های یک گلس خوب برای تلویزیون

یک محافظ نمایشگر خوب برای تلویزیون باید ویژگی‌های زیر را در اختیار داشته باشد:

  1. سبک بودن
  2. ارائه تصاویری با کیفیت
  3. مقاوم بودن نسبت به ضربه
  4. فاصله داشتن نسبت به تلویزیون تا هوا رد و بدل شود
  5. محافظت از چشم بیننده در برابر اشعه فرابنفش
  6. عدم ایجاد اختلال بر کارکرد کنترل تلویزیون

اگر فرزند کوچکی در خانه دارید که همیشه به تلویزیون دست می‌زند یا وسایل خود را به سوی آن پرتاب می‌کند، بهتر است که از یک محافظ صفحه نمایش استفاده کنید یا اینکه تلویزیون را روی دیوار نصب کنید.

معمولاً محافظ‌های صفحه نمایش در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به راحتی روی تلویزیون قرار می‌گیرند. گلس استاندارد می‌تواند علاوه بر افزایش کیفیت تصویر، تلویزیون را از خطر شکستگی نیز حفظ کرده و خیال شما را از بازی کودکان مقابل تلویزیون راحت کند.

گلس‌ها معمولا بی‌رنگ تهیه می‌شوند و روی تلویزیون دیده نخواهند شد. اگر نگران پوست و چشمان عزیزان خود هستید حتما از گلس تلویزیون استفاده کنید چرا که این محافظ می‌تواند به عنوان فیلتری عمل کرده که از شما در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH