بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟ این مدل‌ها را از بازار بخرید

بسیاری سوال دارند که تلویزیون ایرانی چی بخرم ؟ یا بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟ ما در این مطلب بهترین مارک تلویزیون ایرانی و بهترین تلویزیون های ساخت ایران را معرفی کرده‌ایم.

در سال‌های اخیر با توجه به‌ افزایش بی‌سابقه قیمت دلار و رشد ناگهانی قیمت کالاهای دیجیتال به‌خصوص تلویزیون، خرید این محصولات برای بسیاری از افراد به امری غیرممکن بدل شده است. درحال حاضر دیگر نمی‌توان مثل سابق به‌راحتی یک تلویزیون از برندهای معروف سامسونگ، ال‌جی و یا پاناسونیک خرید مگر آنکه از لحاظ بودجه خرید مشکلی نداشته باشید.

در چند سال اخیر پس از خروج شرکت‌های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی از جمله تلویزیون از بازار ایران و افزایش قیمت سایر محصولات خارجی، برندهای داخلی از این فرصت استفاده کرده و کیفیت محصولات خود را بالا برده‌اند تا توان رقابت با نمونه‌های خارجی را در زمینه قیمتی و در برخی موارد کیفیتی را افزایش دهند. مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند به جای خرید تلویزیون خارجی به نمونه‌های داخلی رو بیاورید، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ و پشتیبانی بهتر از این محصولات داخلی است.

اما در میان برندهای داخلی نیز مواردی هستند که بهتر از سایرین عمل می‌کنند و تلویزیون‌هایی با کیفیت بالا و خدمات پس از فروش بلندمدت و معتبر را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. پیش از هر چیزی می‌توانید لیست قیمت تلویزیون‌ ایرانی را از این مطلب و همچنین معرفی تلویزیون ارزان ایرانی را از این مطلب مشاهده کنید.

در این مقاله برای آن دسته از افرادی که به دنبال بهترین تلویزیون ساخت ایران هستند و در ذهن خود سوال تلویزیون ایرانی چی بخرم را مطرح می‌کنند، مجموعه‌ای از بهترین مارک تلویزیون ایرانی را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما درخرید بهترین تلویزیون ایرانی کمک کنیم.

آیا تلویزیون ایرانی خریداری کنیم؟

واقعیت آن است که کیفیت تلویزیون‌های ایرانی تا حد زیادی با تلویزیون‌های خارجی از برندهای سونی، سامسونگ و ال‌جی تفاوت دارد. طبیعتا کیفیت تلویزیون‌های ایرانی از نظر تصویر، صدا، دوام و کارایی به پای تلویزیون‌های برندهای مطرح جهان نمی‌رسد. اما از نظر قیمت فاصله‌ای میان تلویزیون‌های ایرانی و خارجی وجود دارد که می‌تواند خرید آن‌ها را توجیه کند. البته در اکثر رده‌های قیمتی که تلویزیون ایرانی قابل خریداری است، می‌توان محصولات دو-سه سال پیش سونی یا ال‌جی را نیز خریداری کرد.

به طور کلی این که بخواهید تلویزیونی ایرانی بخرید یک انتخاب شخصی است، شاید بخواهید از محصولات ایرانی حمایت کنید ولی باید بدانید که با صرف کمی هزینه بیشتر می‌توانید تلویزیون خارجی با کیفیت به مراتب بیشتر را خریداری کنید.

نکته بعدی در مورد تلویزیون‌های خارجی آن است که طی چند سال اخیر به درست یا غلط، واردات آن‌ها به کشور ممنوع شده و اکثر تلویزیون‌های خارجی که وارد بازار ایران می‌شود یا قاچاق است یا تقلبی، به همین ترتیب گارانتی یا خدمات پس از فروش ندارند و در صورت خرید جنس تقلبی، ممکن است بعد از چند وقت با خرابی مکرر، به دردسرهای بسیاری بیوفتید. به این ترتیب حتی اگر خواستید تلویزیون خارجی خریداری کنید، حتما از جای معتبر و فروشگاه قابل اطمینان این محصول را خریداری کنید.

آیا قطعات تلویزیون‌های ایرانی، از چین وارد می‌شود؟

اکثر قطعات تلویزیون‌های ایرانی در داخل کشور تولید می‌شود اما اصلی‌ترین قطعه پنل صفحه است که از چین وارد می‌شود، حال کیفیت تلویزیون بستگی به کیفیت جنس وارد شده از چین دارد. برخی از برندهای ایرانی نمایشگرهای با کیفیتی را از چین وارد می‌کنند ولی برخی از برندها نیز جس‌های درجه چندم را وارد می‌کنند، به این ترتیب کیفیت تلویزیون‌های ایرانی به کیفیت پنل نمایشی که آن شرکت از چین وارد می‌کند، بستگی دارد.

ایا تلویزیون‌های ایرانی واقعا تولید داخل هستند؟

برای خرید تلویزیون‌های ایرانی باید دو دسته اصلی را بررسی کنیم:

  • تلویزیون‌‌هایی که برند ایرانی دارند و به طور کامل متعلق به ایران هستند
  • تلویزیون‌هایی که برند خارجی دارند اما محصولات آن‌ها در ایران مونتاژ می‌شود

بهترین برند ایرانی تلویزیون

از بهترین مارک های تلویزیون ایرانی می‌توان به ایکس‌ویژن، سام الکترونیک، اسنوا، جی‌پلاس و نکستار اشاره کرد که از پرفروش‌‌ترین تلویزیون های ساخت ایران هستند و سابقه فعالیت برخی از این برندها به‌بیش از یک دهه برمی‌گردد که همگی آنها در ارائه تلویزیون‌های خوش‌قیمت به‌همراه پشتیبانی از قابلیت‌های ضروری و داشتن کیفیت قابل‌قبول تلاش می‌کنند. در این لیست شاهد معرفی محصولاتی از بهترین مارک های تلویزیون ایرانی هستیم.

ایکس ویژن

ایکس ویژن بیش از 15 سال است که در داخل خود کشور به تولید محصولات با کیفیت ایرانی مشغول است. کیفیت محصولات این شرکت موجب شد تا ایکس‌ویژن به سومین برند برتر بازار لوازم خانگی در ایران تبدیل شود. تلویزیون‌های ایکس‌ویژن در شهر صنعتی هشتگرد تولید می‌شوند، همچنین گارانتی این محصولات توسط برند معتبر مادیران انجام می‌شود.

جی‌پلاس و نکستار

برند جی‌پلاس حاصل 30 سال تجربه شرکت گلدیران و همکاری این شرکت با برندهای خارجی مانند ال‌جی است. پس از خروج ال‌جی از کشور، برند جی‌پلاس با تکیه بر توان مهندسان ایرانی و تجربه به دست آمده از همکاری با برند ال‌جی در کارخانه‌های مونتاژ محصولات ال‌جی در ایران آغاز به کار کرد، البته این بدان معنا نیست که کیفیت محصولات جی‌پلاس و ال‌جی برابر است، زیرا قطعات جی‌پلاس یا در داخل کشور تولید می‌شود یا از چین وارد می‌شود و با کیفیت قطعات برند ال‌جی متفاوت است.

برند نکستار هم به نوعی یک زیر برند فرعی از شرکت گلدیران و جی‌پلاس است. تلویزیون‌های نکستار دارای کیفیت متوسط و قیمت اقتصادی هستند. تمام تلویزیون‌های جی‌پلاس و نکستار گارانتی 24 ماهه از شرکت گلدیران دارند. سری تلویزیون‌های جی‌پلاس در کارخانه‌های شهر سیرجان این شرکت تولید می‌شود.

سام الکترونیک

داستان سام الکترونیک و سامسونگ کاملا مشابه داستان جی‌پلاس و ال‌جی است. محصولات سام الکترونیک محصول شرکت سام سرویس است که پس از خروج برند سامسونگ از بازار ایران در کارخانه‌های مونتاژی سامسونگ با همان نیروی کار و همان متخصصان آغاز به کار کرده است. البته همانطور که توضیح دادیم، این بدان معنا نیست که کیفیت محصولات سام و سامسونگ برابر است، زیرا قطعات سام یا در داخل کشور تولید می‌شود یا از چین وارد می‌شود و با کیفیت قطعات برند سامسونگ کاملا متفاوت است. عمده محصولات سام با گارانتی 24 ماهه سام سرویس عرضه می‌شوند.

اسنوا

اسنوا یکی از برندهای نام آشنا و قدیمی ایرانی در حوزه لوازم خانگی محسوب می‌شود. این برند از سال 1384 فعالیت خودش را آغاز کرده و تلویزیون یکی از مهم‌ترین محصولات این برند است. اسنوا یکی از برندهای هلدینگ بزرگ انتخاب است و محصولات این شرکت در کارخانه‌های شرکت انتخاب تولید می‌شود. خدمات پس از فروش اسنوا بر عهده شرکت انتخاب الکترونیک بوده و تلویزیون‌های این شرکت در کارخانه شهر اصفهان گروه انتخاب تولید می‌شود.

تی‌سی‌ال

TCL یک برند چینی است که 42 سال پیش در شهر هویژه فعالیت خود را آغاز کرد. تی‌سی‌ال یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید تلویزیون در جهان است به طوری که در سال 2022 پس از سامسونگ و ال‌جی، سومین شرکت از نظر سهم بازار تلویزیون در جهان معرفی شد. برند تی‌سی‌ال از سال 1396 با همکاری شرکت مادیران وارد بازار ایران شده و همکاری ایران و چین به حضور قدرتمندتر این برند در بازار ایران کمک کرده است. محصولات تی‌سی‌ال در کارخانه‌های مجهز شرکت مادیران در شهر هشتگرد در کنار محصولات ایکس‌ویژن البته با قطعات مورد تایید شرکت تی‌سی‌ال تولید می‌شود. تلویزیون‌های TCL پس از تولید، توسط تیم متخصص کنترل کیفیت تی‌سی‌ال بررسی شده و سپس وارد بازار می‌شوند.

دوو

دوو الکترونیک یک برند کره‌ای است که در سال 1967 در شهر سئول تاسیس شد. این شرکت محصولات متنوعی را تولید می‌کند که می‌توان به تلویزیون‌های این شرکت نیز اشاره کرد. اما انتخاب الکترونیک در ایران به عنوان بزرگترین مجتمع تولید کننده لوازم خانگی، تولید، فروش و خدمات پس از خرید برند لوازم خانگی دوو را بر عهده دارد.به این ترتیب شاید برند دوو کره‌ای باشد ولی محصولات دوو ایران در داخل کشور و در کارخانه‌های شرکت انتخاب در اصفهان، محصولات دوو را تولید می‌کنند. لازم به ذکر است که برخی از محصولات دوو تحت لیسانس دوو کره تولید می‌شوند. گارانتی محصولات این شرکت توسط برند انتخاب سرویس ارائه می‌شود.

برترین تولید کنندگان تلویزیون در ایران

برند
شرکت تولید کننده
نوع تولید محصول
گارانتی و خدمات پس از فروش
ایکس ویژن
مادیران تولید در داخل + تامین قطعات از چین مادیران
جی‌پلاس و نکستار
گلدیران تولید در داخل + تامین قطعات از چین گلدیران
سام
سام سرویس تولید در داخل + تامین قطعات از چین سام سرویس
اسنوا
هلدینگ انتخاب تولید در داخل + تامین قطعات از چین انتخاب سرویس
TCL
مادیران تحت نظارت تی‌سی‌ال چین مونتاژ در ایران مادیران
دوو
هلدینگ انتخاب مونتاژ در ایران انتخاب سرویس

نکات مهم در خرید تلویزیون ایرانی

اما پیش از آنکه بهترین تلویزیون های ایرانی را به شما معرفی کنیم بهتر است به طور خلاصه در خصوص چند مورد که در انتخاب و خرید تلویزیون مناسب شما تاثیر گذار است، صحبت کنیم:

چه اندازه تلویزیونی مناسب من است؟

برای خرید بهترین و مناسب‌ترین تلویزیون برای خود حال چه ایرانی باید چه خارجی، ابتدا باید اندازه مناسب تلویزیون نسبت به محیط اتاق و فاصله خود از تلویزیون را به دست بیاورید. این کار یک فرمول دارد. با این فرمول می‌توان بهترین اندازه تلویزیون را به دست آورد.

اندازه تلویزیونی که باید خریداری کنید = فاصله شما تا تلویزیون بر حسب اینچ / 3

فرمول بالا به این گونه کار می‌کند، شما فاصله خود از تلویزیون که قرار است خریداری کنید را بر حسب سانتی‌متر حساب می‌کنید. مثلا در اتاق شما، فاصله صندلی و مبلمان تا تلویزیون حدود 4 متر است، این یعنی 400 سانتی‌متر. حال باید این عدد را به اینچ تبدیل کنید. برای این کار باید 400 را ضربدر 0.39 کنید زیرا یک سانتی‌متر برابر با 1.39 اینچ است. در این مثال عدد به دست آمده 152 است یعنی فاصله شما تا تلویزیون 152 اینچ است. حال با تقسیم این عدد بر 3 عدد 52 به دست می‌آید، یعنی تلویزیون 52 اینچی برای محیط شما مناسب است.

برای ساده‌تر کردن کار شما، ما میزان فاصله از تلویزیون و اندازه تلویزیونی که باید خریداری کنید را در جدول زیر اورده‌ایم، ولی برای محاسبه دقیق بهتر است از فرمول بالا استفاده کنید.

فاصله محل نشستن شما تا تلویزیون
اندازه تلویزیون مناسب فضای اتاق شما
دو متر
26 تا 32 اینچ
سه متر
40 تا 45 اینچ
چهار متر
48 تا 55 اینچ
پنج متر
60 تا 65 اینچ
شش متر
70 تا 80 اینچ
هفت متر
90 اینچ

 

تفاوت انواع پنل تلویزیون چیست؟

یکی از مهم‌ترین مشخصاتی که در انتخاب تلویزیون باید به آن دقت کنید، نوع پنل تلویزیون است، در ادامه تفاوت پنل‌های مختلف تلویزیون در بازار ایران را برای شما بازگو می‌کنیم:

  • LCD: این نوع پنل از صفحه با کریستال مایع تولید شده که این روزها یک فناوری قدیمی محسوب می‌شود و توانایی پشتیبانی از فناوری‌های تصویری جدید را ندارد، همچنین عمق رنگ مشکی در صفحه‌های LCD بسیار ضعیف است و در خانه‌هایی که نور زیادی دارند بهتر است استفاده نشوند.
  • LED: نوع پیشرفته LCD است که هم از نظر نور و نمایش عمق رنگ مشکی و هم از نظر بازدهی و مصرف، بهبود پیدا کرده است.
  • IPS: از بهترین پنل‌های تلویزیون موجود در بازار است که کیفیت بسیار بالایی دارد. ویژگی‌هایی مانند زاویه دید بیشتر، پوشش رنگی گسترده، زمان پاسخ‌گویی مناسب، روشنایی بیشتر، طول عمر بالاتر، مقاومت بیشتر، کنتراست و کالیبراسیون رنگی بهتر و همچنین مصرف کمتر از جمله قابلیت‌های اصلی پنل‌های IPS هستند.
  • VA: پنل‌های IPS و VA تقریبا در یک رده قرار می‌گیرند ولی پنل‌های VA زاویه دید و سرعت پاسخ‌دهی پایین‌تری دارند در حالی که رنگ‌ها را طبیعی‌تر و با کنتراست بهتر به نمایش می‌گذارند.
  • QLED: شاید بهترین پنل فعلی بازار که در تلویزیون‌های گران قیمت استفاده می‌شود QLED باشد. در این فناوری از نقاط کوانتومی، نوعی از ساختار مولکولی مانند نانو برای نمایش نور و رنگ استفاده می‌شود به این ترتیب بالاترین کیفیت نمایش رنگ‌ها در این پنل‌ها است.

تلویزیون هوشمند یا معمولی؟

همه میدانیم تلویزیون معمولی چیست، اگر یک تلویزیون بدون هیچ امکانات خاصی صرفا برای پخش شبکه‌های سیما یا اتصال به پخش کننده ویدیویی می‌خواهید شاید لازم نباشد خرج اضافه برای هوشمند بودن آن بدهید. اما اگر برای خانه یا اتاق خود به دنبال یک تلویزیون همه‌چی تمام می‌گردید باید به سراغ تلویزیون‌های هوشمند بروید. البته شما می‌توانید تلویزیون‌های معمولی را هم با خرید اندروید باکس تبدیل به یک نمونه هوشمند کنید!

تلویزیون‌های هوشمند با یک سیستم عامل امکان نصب برنامه، اتصال به اینترنت و مشاهده شبکه‌های اینترنتی را به شما می‌دهند. اما نکته‌ای که باید بدانید آن است که نوع سیستم عامل در استفاده شما بسیار تاثیرگذار است.

تلویزیون‌هایی که سیستم عامل اندروید TV دارند، مانند تلفن همراه اندروید، همه برنامه‌ها را می‌توانید بر روی آن‌ها نصب کنید و تنوع برنامه‌ها، بازی‌ها و امکانات برای آن‌ها بسیار بیشتر و بهتر است. ضمن اینکه توسعه‌دهنده‌ها برنامه‌های محبوب را بیشتر برای تلویزیون‌های اندرویدی، بهبودسازی کرده‌اند. درواقع اندروید TV نسخه بهبود یافته اندروید برای تلویزیون است.

اما همه تلویزیون‌های هوشمند، اندرویدی نیستند، به عنوان مثال تلویزیون‌های سامسونگ از سیستم عامل تایزن بهره می‌برند که برنامه‌های اختصاصی خاص خودش را دارد و دست شما برای نصب برنامه و استفاده از امکاناتش مانند تلویزیون‌های اندروید باز نیست.

اما تلویزیون‌های ایرانی اندروید TV نیست، بلکه در این تلویزیون‌ها از یک نسخه خام اندروید استفاده شده که اصلا برای تلویزیون بهبود نیافته و مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال در تلویزیون‌های ایرانی به جای دسترسی به گوگل پلی معمولا به بازار و مایکت دسترسی دارید و این مارکت‌ها هم برنامه‌های بهبودیافته مخصوص تلویزیون زیادی برای دانلود ندارند.

همچنین برنامه‌های دانلودی در تلویزیون‌های ایرانی برای تلویزیون توسعه پیدا نکرده‌اند و پس از اجرا شاهده مشکلاتی در نسبت تصویر و یا استفاده از کنترل به جای استفاده لمسی هستید. اما تلویزیون‌هایی که اندروید TV دارند، دارای یک گوگل پلی ویژه تلویزیون هستند و تمام برنامه‌های موجود در آن که تنوع بسیاری دارد، برای نسبت تصویر تلویزیون‌ها و کار با کنترل تلویزیون بهبود یافته‌اند که این مورد استفاده از آن‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند. به این ترتیب انتظار زیادی از سیستم عامل تلویزیون‌های ایرانی نداشته باشید. اما با استفاده از اندروید باکس شما قادر هستید تا امکانات کامل اندروید را به تلویزیون خود با هر سیستم عاملی بیاورید.

ضمن این که معمولا در تلویزیون‌های ایرانی از سخت افزاری ضعیفی استفاده می‌‌شود که معمولا باعث کندی در استفاده، هنگ کردن تلویزیون و بروز لگ و باگ در هنگام استفاده می‌شود.

رزولوشن صفحه؛ آیا به تلویزیون 4K یا 8K نیاز دارم؟

رزولوشن بالای تلویزیون در حالت عادی باعث افزایش کیفیت تصویر نمی‌شود یعنی تلویزیون‌های 4K برای شما معجزه نمی‌کنند، تنها در شرایطی که ویدیویی با رزولوشن 4K پخش کنید، می‌توانید تفاوت کیفیت آن‌ها را بچشید. همین داستان در خصوص رزولوشن 8K هم صدق می‌کند. برای پخش برنامه‌های تلویزیونی، دیدن فیلم و اتصال به شبکه‌های پخش خانگی و اینترنتی تلویزیون فول اچ‌دی در حال حاضر بهترین گزینه است. اما اگر فیلم بین حرفه‌ای هستید و می‌خواهید فیلم‌های 4K با حجم بالایی که دارند را دانلود کنید، یا آن که اینترنت پرسرعت دارید و می‌خواهید در یوتیوب ویدیوی 4K ببینید می‌توانید به سراغ تلویزیون‌های 4K بروید.

ضمن این که تلویزیون‌های 4K برای گیمرها که می‌خواهند با رزولوشن 4K بازی کنند، پیشنهاد می‌شوند، فقط باید در نظر داشته باشید که برای انتقال ویدیو 4K از کنسول یا لپ‌تاپ به تلویزیون باید از کابل HDMI 2.1 به بالا استفاده کنید. کابل‌های قدیمی‌تر HDMI نمی‌توانند کیفیت 4K را به خوبی منتقل کنند.

در حال حاضر حتی نماوا و فیلیمو هم پخش ویدیو 4K ندارند، به این ترتیب ویدیوهایی که شما در این سایت‌‌ها میبینید در تلویزیون فول اچ‌دی با تلویزیون 4K هیچ تفاوتی با هم ندارد. همانطور که گفتیم، تنها در حالتی می‌توانید از کیفیت تلویزیون 4K استفاده کنید که ویدیوی 4K در آن پخش کنید.

دیگر مواردی که در خرید تلویزیون باید توجه کرد:

نرخ‌بروزرسانی تصویر: نرخ به‌روزرسانی یا رفرش‌ریت تصویرهرچه بالاتر باشد باعث نمایش روان‌تر تصویر می‌شود. در حال حاضر اکثر تلویزیون‌های ایرانی نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز دارند، اما اگر کاربر حرفه‌ای هستید می‌توانید به دنبال تلویزیون‌های 90 هرتز یا 120 هرتز هم باشید، هر چند قیمت بالاتری دارند.

نرخ تاخیر: نرخ تاخیر به زمانی که طول می‌کشد تا یک تصویر در تلویزیون نمایش پیدا کند گفته می‌شود. نرخ تاخیر بر اساس میلی‌ثانیه تعیین می‌شود و در استفاده عادی ویژگی بسیار مهمی نیست اما اگر گیمر هستید، نرخ تاخیر برای شما اهمیت زیادی در هنگام بازی به ویژه بازی‌های آنلاین خواهد داشت، پس به دنبال تلویزیون‌هایی با نرخ تاخیر پایین‌تر از 50 میلی‌ثانیه باشید.

زمان پاسخگویی: به زمانی که طول می‌کشد رنگ در یک پیکسل تغییر کند، زمان پاسخ‌گویی گفته می‌شود. زمان پاسخ‌گویی در تلویزیون‌های عادی حدود 15 میلی‌ثانیه است اما اگر تلویزیون گیمینگ می‌خواهید باید به دنبال مدل‌هایی با زمان پاسخ‌گویی 5-6 میلی‌ثانیه باشید.

دامنه داینامیکی: دامنه داینامیکی یا HDR باعث روشن‌تر نشان داده شدن نقاط روشن و تیره‌تر نشان داده شدن نقاط تیره می‌شود، به این ترتیب تصویری شفاف‌تر و واضح‌تر را خواهید دید. اگر به دنبال تلویزیون باکیفیت هستید، مدل‌هایی را خریداری کنید که از HDR پشتیبانی می‌کنند.

صدای خروجی: از مواردی که معمولا در خرید تلویزیون توجه نمی‌شود صدای خروجی است. صدای خروجی 10 وات برای فضا‌های کوچک مناسب است ولی اگر اتاق بزرگی دارید بهتر است از تلویزیون‌هایی با قدرت خروجی صدای 15 وات و بیشتر استفاده کنید. ضمن این که پشتیبانی از صدای دالبی باعث می‌شود تا صدای تلویزیون شفاف‌تر، با تفکیک صدای بیشتر و با حالت سه‌بعدی به گوش شما برسد.

درگاه‌‌های تلویزیون: در آخر بهتر است به درگاه‌های تلویزیون نیز دقت کنید، در استفاده عادی دو درگاه USB و حداقل یک درگاه HDMI مورد نیاز است. همچنین نسخه درگاه‌های مورد استفاده در تلویزیون هر چه جدیدتر باشد، می‌تواند تصویر را با کیفیت بهتری انتقال دهد.

در ادامه بهترین تلویزیون های ساخت ایران را با بیان مشخصات و قابلیت‌های ویژه هرکدام به‌شما معرفی می‌کنیم تا با شناخت بهتری اقدام به‌خرید مدل مورد نظرتان کنید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

بهترین تلویزیون های ایرانی 32 اینچی

کمتر پیش می‌آید خریداران بخواهند تلویزیون در اندازه 32 اینچ خریداری کنند، اما اگر بخواهید برای مغازه یا اتاق خود یک تلویزیون خریداری کنید، می‌توانید به سراغ تلویزیون‌های 32 اینچی نکستار و اسنوا بروید.

بهترین تلویزیون ایرانی

تلویزیون نکستار 32 اینچی مدل NTV-D32C412N

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 32
  • رزولوشن: HD
  • رابط هوشمند: ندارد
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، پشتیبانی از طیف رنگی میلیاردی Bilion Rich Color، دو ورودی HDMI، قابلیت کنترل تطبیقی صدا Adaptive Sound Control

 

تلویزیون TCL و 32 اینچی مدل 32D3200i

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 32
  • رزولوشن: HD
  • سرعت پاسخ‌دهی: 6.5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 10 وات دالبی دیجیتال
  • زاویه دید: 178 درجه
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: ندارد
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، دو پورت HDMI، پنل با یک میلیون پیکسل

تلویزیون دوو 32 اینچی مدل DLE-32MH1500

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 32
  • رزولوشن: HD
  • سرعت پاسخ‌دهی: 5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 15 وات دالبی دیجیتال
  • زاویه دید: 178 درجه
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: ندارد
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، دو پورت HDMI، پنل با یک میلیون پیکسل

بهترین تلویزیون های 40 و 43 اینچی ایرانی

 

تلویزیون جی‌پلاس 40 اینچی مدل GTV-40PH620N

  • فناوری صفحه: VA
  • اندازه صفحه: 40
  • رزولوشن: Full HD
  • سرعت پاسخ‌دهی: 5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 15 وات دالبی دیجیتال
  • زاویه دید: 170 درجه
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 11
  • پردازنده: چهارهسته‌ای
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • حافظه رم: 1 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، دو پورت HDMI، پنل با دو میلیون پیکسل

تلویزیون  ایکس‌ویژن 43 اینچی مدل 43XS525

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 43
  • رزولوشن: Full HD
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • سرعت پاسخ‌دهی: 8 میلی‌‌ثانیه
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 11
  • پردازنده: چهار هسته‌ای Cortex-A۳۵
  • حافظه داخلی: 16گیگابایت
  • حافظه رم: 1.5 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، دو پورت HDMI، نمایش 16.5 میلیون رنگ

تلویزیون اسنوا 43 اینچی مدل 43NK13200M

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 43
  • رزولوشن: Full HD
  • سرعت پاسخ‌دهی: 5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 20 وات دالبی دیجیتال
  • زاویه دید: 178 درجه
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: ندارد
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، دو پورت HDMI، پنل با دو میلیون پیکسل

بهترین تلویزیون ایرانی

تلویزیون تی‌سی‌ال 43 اینچی مدل S65A

  • فناوری صفحه: LED
  • اندازه صفحه: 43
  • رزولوشن: Full HD
  • سرعت پاسخ‌دهی: 9.5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 19 وات دالبی
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 11
  • پردازنده: A55
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • حافظه رم: 1 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، پشتیبانی از HDR10، دو پورت HDMI، پنل با دو میلیون پیکسل، بلوتوث

تلویزیون اسنوا 43 اینچی مدل SK14000M

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 43
  • رزولوشن: Full HD
  • سرعت پاسخ‌دهی: 5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 16 وات دالبی دیجیتال
  • زاویه دید: 178 درجه
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 9
  • پردازنده: 4 هسته‌ای 
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • حافظه رم: 1.5 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، دو پورت HDMI، پنل با دو میلیون پیکسل، اتصال بی‌سیم با گوشی، بلوتوث

تلویزیون تی‌سی‌ال 43 اینچی مدل 43S65A

  • فناوری صفحه: VA
  • اندازه صفحه: 43
  • رزولوشن: Full HD
  • سرعت پاسخ‌دهی: 9.5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 20 وات دالبی
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • زاویه دید: 178 درجه
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 11
  • پردازنده: A55
  • پردازنده گرافیکی: G31MP2
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • حافظه رم: 1 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، پشتیبانی از HDR10، دو پورت HDMI، پنل با دو میلیون پیکسل، بلوتوث، اتصال بی‌سیم با گوشی

بهترین تلویزیون های 50 و 55 اینچی ایرانی

تلویزیون ایکس ویژن 50 اینچی مدل 50XYU765

  • فناوری صفحه: :VA
  • اندازه صفحه: 50
  • رزولوشن: 4K
  • سرعت پاسخ‌دهی: 8 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 20 وات دالبی دیجیتال
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 11
  • پردازنده: ARM CA53
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G52
  • حافظه داخلی: 16 گیگابایت
  • حافظه رم: 1.5 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، سه پورت HDMI، پنل با دو میلیون پیکسل، اتصال بی‌سیم با گوشی، بلوتوث، پشتیبانی از HDR10

 

تلویزیون دوو 50 اینچی مدل DSL-50SU1700

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 50
  • رزولوشن: UHD
  • سرعت پاسخ‌دهی: 9.5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 30 وات استریو دالبی
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 9
  • حافظه داخلی: 16 گیگابایت
  • حافظه رم: 1.5 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، سه پورت HDMI، اتصال بی‌سیم با گوشی، بلوتوث، پشتیبانی از HDR، پنل با دو میلیون پیکسل

بهترین تلویزیون ایرانی

تلویزیون اسنوا 50 اینچی مدل 14400UM

  • فناوری صفحه: VA
  • اندازه صفحه: 50 
  • رزولوشن: 4K
  • سرعت پاسخ‌دهی: 5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 30 وات دالبی دیجیتال
  • زاویه دید: 170 درجه
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 9
  • پردازنده: 4 هسته‌ای 
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • حافظه رم: 1.5 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، سه پورت HDMI، پنل با 8.3 میلیون پیکسل، اتصال بی‌سیم با گوشی، بلوتوث، پشتیبانی از HDR10، دستیار صوتی

تلویزیون ایکس ویژن 55 اینچی مدل 55XCU735

  • فناوری صفحه: :IPS
  • اندازه صفحه: 55
  • رزولوشن: 4K
  • سرعت پاسخ‌دهی: 8 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 20 وات دالبی دیجیتال
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 11
  • پردازنده: ARM Cortex-A53
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G52
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • حافظه رم: 1.5 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، سه پورت HDMI، پنل با دو میلیون پیکسل، اتصال بی‌سیم با گوشی، بلوتوث، پشتیبانی از HDR10

تلویزیون اسنوا 55 اینچی مدل 14000U

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 55
  • رزولوشن: 4K
  • سرعت پاسخ‌دهی: 5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 30 وات دالبی دیجیتال پلاس
  • زاویه دید: 178 درجه
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 9
  • پردازنده: 4 هسته‌ای 
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • حافظه رم: 1.5 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، سه پورت HDMI، پنل با 8.3 میلیون پیکسل، اتصال بی‌سیم با گوشی، بلوتوث، پشتیبانی از HDR10، دستیار صوتی

بهترین تلویزیون ایرانی

تلویزیون ایکس ویژن 55 اینچی مدل XYU735

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 55
  • رزولوشن: 4K
  • سرعت پاسخ‌دهی:9 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 20 وات استریو دالبی
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 11
  • پردازنده:ARM CA53
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G52
  • حافظه داخلی: 16 گیگابایت
  • حافظه رم: 1.5 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، سه پورت HDMI، اتصال بی‌سیم با گوشی، بلوتوث، پشتیبانی از HDR10

 

تلویزیون تی‌سی‌ال 65 اینچی مدل 65C635i

  • فناوری صفحه: LED
  • اندازه صفحه: 65
  • رزولوشن: 4K
  • سرعت پاسخ‌دهی: 6.5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 20 وات استریو دالبی
  • زاویه دید: 178 درجه
  • نرخ به‌روزرسانی: 120 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 11
  • پردازنده:CA55
  • پردازنده گرافیکی: G31 MP2
  • حافظه داخلی: 16 گیگابایت
  • حافظه رم: 2 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، سه پورت HDMI، اتصال بی‌سیم با گوشی، بلوتوث، پشتیبانی از +HDR10، مجهز به فناوری MEMC برای افزایش انتقال سرعت تصویر، اسپیکر‌های BOX،

تلویزیون اسنوا 75 اینچی مدل 75SK15100U

  • فناوری صفحه: IPS
  • اندازه صفحه: 55
  • رزولوشن: 4K
  • سرعت پاسخ‌دهی: 5 میلی‌‌ثانیه
  • توان صدای خروجی: 30 وات دالبی دیجیتال پلاس DBX
  • زاویه دید: 178 درجه
  • نرخ به‌روزرسانی: 60 هرتز
  • رابط هوشمند: بله – اندروید 9
  • پردازنده: 4 هسته‌ای 
  • حافظه داخلی: 8 گیگابایت
  • حافظه رم: 1.5 گیگابایت
  • قابلیت‌ها: گیرنده دیجیتال، نمایش بیش از 16 میلیون رنگ، سه پورت HDMI، پنل با 8.3 میلیون پیکسل، اتصال بی‌سیم با گوشی، بلوتوث، پشتیبانی از HDR10، دستیار صوتی

 

92 در مورد “بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟ این مدل‌ها را از بازار بخرید”

  1. شاید باورتون نشه ولی یک برند دو رگه ایرانی – چینی وجود داره که کیفیت تلویزیون ها بسیار بهتر از تلویزیون های داخلی و تلویزیون های چینی هست .

    اسم این برند Suniya هست و هم اندروید آخرین ورژن داره و هم پنل های QLED سامسونگ استفاده میکنه .

    من خریدم و کاملاً رضایت دارم.

    4
    4
  2. مهرانه مهاجر

    ممنون از شما بابت مطلب خوبتون
    برای من سواله که چرا در چنین مطلب جامعی هیچ اسمی از تلویزیون های هوشمند وینسنت که جایگزین فیلیپس شده و یک برند ایرانیه نیومده؟
    ای کاش تلویزیون های وینسنت رو هم معرفی می‌کردید

    4
    2
    1. سعید صانعی

      سلام، برند وینستن واقعا امتحان خودش رو پس نداده و خیلی قابل پیشنهاد نیست، سعی میکنیم تلویزیون‌های برندهای شناخته‌شده‌تر رو معرفی کنیم.

  3. اینا که اصلا ایرانی نیستن
    ایران که برد و ال سی دی نمیتونه بسازه
    چینی میشه همش اینا فقط مونتاژ میکنن

    2
    14
  4. به نظرم اگه برای پولتون ارزش قائلید دنبال داخلی نرید !

    (کافیه برید تو نظرات غوف فروشگاه اینترنتی ایران و ببینید بعد از چند ماه تلویزیون دچار خط یا هاله و مشکل خرابی شده)

    تلویزیون شیائومی هم باز بهتر از داخلی هست .

    اگه راهی ندارید ایکس ویژن بخرید تو داخلی ها بهتره و تجربه ساخت تلویزیونش بیشتره .

    1
    11
  5. نرخ تازه‌سازی 400 هرتزی ؟؟؟؟ داداش ماکزیمم توی تلویزیونهای High-End دنیا که اولد هستن Refresh Rate برابر با 120 هرتز هست..400 هرتز هنوز اختراع نشده..60 هرتز هستن همه ایرانیا

    2
    10
    1. مجتبی مسکینی

      تلویزیون با مانیتور متفاوته
      در واقع رفرش‌ریت اکثرا روی ۶۰ هست اما بک لایت فلیکر بالاتره که کمک میکنه تصویر روون‌تری نشون بده و این برای تلویزیون خیلی خوبه اما برای مانیتور یا گیم مناسب نیست
      برای تلویزیون‌ها عددهای بالای ۸۰۰ هم میبینید و خیلی چیز عجیبی نیست

      4
      5
  6. اسماعیل هوشمندی

    دوست عزیز از بین تلویزیون های هوشمند ایرانی کدومش از هنه لحاظ از بقیه بهتره و ارزش خرید داره؟ ۴۳ اینچش منظورمه.میدونم سونی و سامسونگ و الجی عالین ولی فعلا تو بازار ایران کمیابن و مجبوریم مارک ایرانی بخریم.یکی از بهترینهاشو بگو همین امروز میخام بخرم.ممنون

    5
    11
  7. فردین مرادی

    باسلام لطفا راهنمایی بفرمایین تلویزیون های ۶۵اینج سام الکترونیک خوب هستن وعمر طولانی دارن مه بخرم قیمتشون ۲۴ تومنه ممنونم

    8
    4
  8. سلام وقت بخیر یک سوال داشتم
    من میخواهم تلویزیون ۴۳ ساده بخرم چه مارکی بهتر است واقعا چون کارگرم و پولش را به سختی بدست آوردم
    اسنوا ایکس ویژن جی پلاس تی سی ال سام یا…. کدوم بهتره؟؟؟

    12
    47
    1. مجتبی مسکینی

      سلام بهترین مدلها رو که معرفی کردیم اما به صورت کلی از تلویزیون های ایرانی نخرید بهتره

      27
      28
  9. عرض سلام و ممنون از اشتراک اطلاعاتتون
    در بیم برندهای گرردیک – اسنوا – دوو – سام – ایکس ویژن – جی پلاس – مارشال کدوم برند از نظر هوشمند بودن تلویزیون قابل قبول تری داره؟

    6
    19
    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      جی پلاس و اسنوا تو این زمینه نسبتا بهترن اما در کل خرید تلویزیون ایرانی رو توصیه نمیکنم

      23
      17
      1. من چندین ساله از تلویزیون اسنوا استفاده میکنم فقط قابلیت هوشمند رو ندارن در کل رازی هستم واز نظر کیفیت و محکم بودن از تلویزیون های خارجی تاکنون چیزی کم نداشته در ضمن مهم ایرانی بودنشه الان هم میخام هوشمند ایرانیشو بخرم

        7
        16
  10. یه تلویزیون ال ای دی ۵۰اینچ معرفی کنید که بهترازبقیه هست وبدرد بخورباشه
    درضمن یه راهنمایی هم راجع به سونی بکنید یک ال ای دی ۴۸اینج ۲۰۱۸کارکرده هست تمیزه ۴kنیست اندروید نداره فول اچ دی هست اینوبخرم یایک مارک ایرانی نوبخرم بهتره؟لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      چقدر میخواین هزینه کنید؟
      همینجوری که نمیشه گفت و باید مدلش رو بگین
      در حالت کلی تلویزیون‌های سونی به مراتب از مدل‌های ایرانی بهترن و اصلا قابل مقایسه نیستن!

      10
      12
        1. مجتبی مسکینی

          کلا توصیه نمیکنم که تلویزیون ایرانی بخرید چون کیفیت ساختشون واقعا پایینه و طول عمر بالایی ندارن
          تو اون رنج قیمت هم تلویزیون مناسب و با کیفیت مخصوصا ۵۰ اینچی پیدا نمیشه
          نهایتا یا مدل‌‌های قدیمی‌تر سونی و سامسونگ رو بخرید (اگه گیر بیارین) و یا حداقل با افزایش بودجه 6004 فیلیپس رو بخرید البته حواستون باشه نسخه چینی مونتاژ ایران رو نخرید

          11
          7
  11. من خودم یه زمانی طرفدار پر و پا قرص خارجی ها بودم…. الانم سامسونگ گارانتی اصلی سری اول 4K دارم که البته مونتاژ ایران هست… برا بابام اینا سامسونگ مدل TU7000 گرفتم که مونتاژ مصر بود دو سال بیشتر کار نداد و دوستم هم ال جی نانوسل سری 800 گرفت اونم 6 ماه کار کرد ولی انصافا یه 22 اینج ایکس ویژن داریم هنوز 7 ساله آخ نگفته و برا یه جایی برای سالن مانیتوریگ که دائم روشن هستن دوتا 50 اینچ اسنوا زدیم الان 4 ساله دارن کار میکنن. خلاصه بگم بهتون که اصلا و ابدا سراغ کره ای های بدون گارانتی نرید که همه ساخت کشورهای افریقایی هستن و احتمالا یا کالاهای تقلبی و خوشبینانه تر تعمیر شده و رفرش هستن… اگر دنبال تلوزیون خوب هستید اسنوا و ایکس ویژن بهترین گزینه اقتصادی هستن و اگر محدودیت بودجه ندارید هنوز بعضی مدل های اصلی سونی هم تو بازار هست… اصلا گول افراد سودجو و بی تجربه رو نخورید. راجب برندهای سام و جی پلاس هم فعلا نمیشه نظر محکم داد چون تازه وارد هستن

    9
    34
  12. کالای داخلی زمانی خوبه که واقعأ حق و حقوق کارگرش تأمین باشه وگرنه کالایی رو که اون کارگر تولید کنه رو باید انداخت تو سطل آشغال. چون بی کیفیت ترین محصول از زیر دست کارگر ناراضی در میاد.

    4
    44
    1. سعید صانعی

      سلام، پیشنهاد نمیکنم، این مطلب رو بخونید، بهترین تلویزیون‌ها در بازه‌های قیمتی مختلف موجود هست.

      10
      28
    2. به نظرم نسبت به بقیه برندهای داخلیT دنای کیفیت خیلی خوبی داره ما 55 اینچش رو داریم و قبلا اکس ویژن داشتیم از دنای بیشتر راضی هستیم کیفیت تصویر خیلی خوبی داره و امکاناتش هم قابل قبوله

      4
      7
    1. *********** که هر سال یه تلویزیون ایرانی میخری…زنده باد کره و محصولاتش که یه کنترلش می ارزه به صد تا تلویزیون تولید داخل…دزدان داخلی…خودتم از همونجا معلومه نون میخوری خائن به ملت

      54
      38
        1. اینا شعاره این همه جنس ایرانی خریدیم و متضرر شدیم مملکت اباد شد نه دزد هایش بیشتر شد هر روز یک دزد بیشتر

          2
          9
      1. کره با حمایت مردم شد کره. همین همسال ادمای نفهمی مثل تو باعث تخریب کار خونه ها و بیکاری مردم میشن. فکر کنم خودم ……….

        28
        52
    2. من خودم کارگرم. ولی میگم خاک تو سر اون کسایی کنن که حق کارگر رو میخورن و کارگر رو مجبور میکنن وجدانش رو زیر پاش بزاره و کالای آشغال تولید کنه

      4
      34
  13. چرا سطح انتظار ما و البته کیفیت تولید باید انقدر پایین باشه که فقط خوشحال باشیم بعد از مثلا یک سال تلویزیون ایرانی هنوز داره کار میکنه و خراب نشده..جای تاسف داره..

    6
    37
  14. چرا بین تولید کننده های ایرانی فرق می ذارید؟ تلویزیون های ایرانی همشون خوبن همه باید کالای ایرانی بخرن من خودم تلویزیون ایرانی خریدم و همه باید از کالای ایرانی حمایت کنن حتی اگه خراب باشه و روشن نشه چون بازم بهترینه و اصلا هدف تماشای دلقکوانه و این برنامه ها نیست هدف حمایت از کارگر ایرانیه و خرید کالای ایرانی بهونس. پولاتونو بدید به کالای ایرانی و به کشورتون خدمت کنید در غیر اینصورت به همه 5 سال اضافه خدمت داده میشه.

    113
    40
    1. شاهین احرار

      یه عمر پولامونو دادیم به سایپا و ایرانخودرو چی شد؟نمیدونم از یقه بسته ها و انگشتر گنده بندازایی یا نه ادم معنولی هستی ولی انحصار یعنی فساد وقتی جلوی ورود کالای دیگه رو میگیری رقابت رو از بین میبری و یه جا یه اشعال رو مونتاژ میکنی و به اسم هزارتا برند مث فلان پلاس و نمیدون اسنوا و اولیو و .. میفروشی این میشه توهم ازادی انتخاب و توهم رقابت
      اینجا کره نیس اروپا نیس امریکا نیس اینجا همه چی دست یه نفره پس پیسرفتی در کار نیس هزار سال دیگه هم همین اشغالارو بخریم همینن تازه میبینی مثلا کنترل و کابلشم اپشن میکنن بعد چندسال

      14
      72
    2. بجای شعار دادن و حمایت از کارگر ایرانی ،تو در اصل داری خیانت میکنی به کارگر ایرانی ،این حمایت از تولید ملی نیست این حماقت تولید ملی ،برادر من وقتی طرف مقابل یعنی همین شرکت ها با هزار ترفند جلوی واردات میگیرن که جنس بونجل چینی (نه برندهای صادراتی چین) به اسم تولید ملی بیارن و قالب کنن ،نه بخش توسعه و تحقیق دارن که بخواد رو پای خودشون بایسته نه بخش تولید درست حسابی اخرش میشه همین فقط پولتو میدی اونم عشق دنیارو تو کانادا میکنه اگر راست میگن جنساشونو صادر کنن به اروپا و امریکا بعد بگن تو بیا مارو بخر

      9
      42
  15. تلویزیون های ایرانی همه شون از اندروید قدیمی 9 استفاده می کنن که امنیتشون به مرور زمان کم شده و از طرفی هم نمیشه مطمئن شد که روی اون ها ابزارهای جاسوسی نصب نشده باشه. پشتیبانی افتضاح، قیمت هم برای مونتاژ کننده های داخلی خوبه و نه برای خریدار.

    27
    35
  16. دوستان تمام نظرات خیلی جذاب از برندهای ایرانی توسط فروشنده ها ثبت میشه و این تلوزیون ها معمولا کیفیت پنل خوبی ندارند.
    شما با قیمت 55 جی پلاس میتونی جنس اصل الجی و سامسونگ از بانه بخرید.منتها چون گارانتی ندارن خیلی ها تمایل ندارند.درصورتی که گارانتی روی تلوزیون ایرانی هیچ معنی نداره.کوچکترین اشکالی داشته باشه نمایندگی قبول نمیکنه.
    حتما در خرید اجناس ایرانی دقت کنید.
    20 ساله ایرانخودرو بعضی مدلهارو تولید میکنه با اینکه بیس از شرکتهای اصلی پژو قطعه میگرفت هنوز نمیتونن خوب سرهم کنند و کلی ایراد داره.حالا شما برو تا تهش

    13
    47
    1. مجتبی مسکینی

      مشخصه که کیفیت پنل مناسبی ندارن و در برابر سونی، ال‌جی و سامسونگ هیچ حرفی برای گفتن ندارن و شاید مقایسه‌شون اصلا خنده‌دار باشه اما خب تو بازار فعلی و با شرایط موجود، گزینه خاص و در دسترس دیگه‌ای هم نیست!

      13
      25
    2. مشکل از کیفیت پنل نیست، متاسفانه خیلی از تولیدکنندگان اطلاعات کامل در مورد پنل نمیدن، فقط نوشتن زاویه 178 درجه و پنل A+، بعد میخری میبری خونه میبینی پنل VA هست و نه رنگ درست حسابی داره و نه زاویه دید! خیلی ها اینجور مواقع فکر میکنن از پنل ضعیف استفاده شده یا چون ایرانیه اینقدر کیفیت رنگ پایینه در صورتی که پنل VA کلا همینجوره و چون این نوع پنل ارزون هست وحاشیه سود بیشتری داره خیلی از شرکت های ایرانی بیشتر محصولاتشون از این نوع پنل هست، البته بازار هم استقبال میکنه! طرف میبینه اسنوا دو مدل 65 اینچ داره، یکی 20 میلیون یکی 35 میلیون، هر دو هم هوشمند هستن میره سراغ 20 میلیونی! خریدار بیشتر به خصوصیات دهن پر کن مثل هوشمند بودن توجه داره تا تکنولوژی پنل، در صورتی که مهمترین چیز در مورد تلویزیون کیفیت تصویر هست، بقیه چیزها با یکی دو میلیون خرج کردن بدست میاد، میشه یک اندروید باکس خرید تمام امکانات هوشمند رو بهت بده اما نمیشه برای جبران کیفیت پنل جدید خرید گذاشت رو تلویزیون!
      اما سامسونگ و ال جی سیاست های متفاوتی دارن، اونها پنل VA (با همون استاندارد قدیم) روی تلویزیون هاشون نمیذارن، چون نمیخوان برندشون خراب بشه، به خاطر همین استاندارد های محکم هست که اینقدر به کیفیت تصویر معروفن، متاسفانه شرکت های ایرانی یا از روی بی تجربگی یا شاید هم طمع زیاد دارن به خودشون ضربه میزنن، اگر خریدار این ضعف تولیدکننده رو جبران کنه و پنل VA شاید رویکرد تولیدکننده هم تغییر کنه. به هر حال اگر قصد حمایت از تولید کننده ایرانی دارین تلویزیون با پنل VA نگیرین که هم به خودتون ضرر زدین هم غیرمستقیم به تولیدکننده!

      3
      56
      1. دوست هزیز شما که میگی پنل va پس شرکت های مطرح دنیا چرا از این نوع پنل تو ساخت مانیتور استفاده میکنند، پنلی که شرکت های یارانی استفاده میکنند پنل های بونجل چینی (نه مدل های صادرتی مثل هایسنس tcl و اینا ) که هیچی استانداردی نداره ،مثلا طرف نیره به ی کارگاهی تو چین نه کارخونه میگه ب پنل برای من بزن از این پنل های بدون اسم که هیچ کیفیتی ندارند و استاندارد بعد میاد سوار میکنه رو تلویزیون ، قابل توجه شما دوست عزیز پنل های شرکت سامسونگ بهترین مدله ای سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ که میاد نیز پنل va است

        4
        3
        1. استاد، مگه شیر فلکه ست!!!، توی دنیا کلا 6 تا شرکت پنل تلویزیون تولید می کنن، تمام برندای دنیا هم از این 6 تا شرکت پنل می خرن، اکثر پنلای موجود توی ایران از شرکت های TCL و BOE و LG تأمین میشه البته پنل های سامسونگ هم هستن ولی بعد از خروج سامسونگ از ایران استفاده از پنل سامسونگ خیلی خیلی کم شده، الان تولید برد الکتریکی تلویزیون هم تقریبا کامل بومی شده و اکثرش توسط یه شرکت خصوصی توی تبریز طراحی میشه، الان به نظرم بزرگترین ضعف توی تلویزیون های ایرانی غش کردن به سمت سیستم عامل اندرویده که توی ایران کاملا محدودیت داره و طراحی سخت افزار ضعیف باعث کندی و هنگ کردن و مشکلاتی توی تلویزیون میشه، به جد می تونم بگم افرادی توی کشور هستن که بهتر از سیستم عامل اندروید سیستم عاملی می تونن طراحی کنن که با همین سخت افزاری که روی تلویزیون های هوشمند موجوده بهترین بازده رو داره، به نظرم فعلا تولید تلویزیون توی ایران روی پله ی اوله، در صورتی که محصولات خارجی امکان نفوذ مجدد رو پیدا نکنن قطعا تا دو سال آینده اتفاق خوبی در تولید تلویزیون، مخصوصا در بحث نرم افزار رخ میده

          7
          13
  17. واقعا ممنونم. روحم با خوندم این مقاله شاد شد.
    تلویزیون سونی دارم پشیمونم چرا شهاب نگرفتم.
    یه مقاله هم در مورد دمپایی ایرانی و کفش نایک و آدیداس هم بنویسید.

    23
    54
      1. اصطلاح بد و بدتر اشتباه است شما باید مشوق کالای ایرانی باشید وگرنه داری به خودت به عنوان یک ایرانی توهین می کنی

        38
        23
        1. بله ولی نمی دونم چرا همش توسری می زنیم به خودمون منتها تولیدکننده هم درقبال حمایت ما باید کیفیت محصولشو ببره بالا و این دو طرفه باشه خوبه هم حمایت مصرف کننده و هم حمایت تولیدکننده

          2
          16
  18. جناب حاتمی
    لطفا درصورت امکان تلوزیون ۶۵ اینچ QLED Quantum Dot اسنوا مدل SSD-65SA850U را مورد بررسی قرار میدهید؟تعدادی از دوستان خواهان خرید این تلوزیون هستند و تصویر آن را دیده‌اند (کیفیت تصویر و صفحه نمایش در این مدل خوب بوده) ، ولی اطلاعاتی راجع به این تلوزیون ندارند

    همچنین این تلوزیون در مقایسه با رقبا از جمله LG Oled و Samsung چطور است؟
    با تشکر

    2
    7
    1. مجتبی مسکینی

      سلام متاسفانه اسنوا و اغلب برندهای ایرانی همکاری خوبی با رسانه‌ها ندارن و کالاهای خودشون رو برای بررسی در اختیار ما قرار نمی‌دن! در صورتی که شرایط فراهم بشه حتما بررسی می‌کنیم

      2
      15
  19. ما ۲۱ سال پیش تلویزیون شهاب خریدیم حالا بگذریم که به نظرم ظاهرش از تمام تلویزیون های خارجی اون زمان شیکتر و زیبا تر هست ، هنوز هم مثل روز اولش داره برامون کار می‌کنه اصلا هم خراب نشده

    11
    67
  20. حسین محمدی

    تاریخچه تولید تلوزیون در ایران :
    حبیب الله ثابت پاسال در برگشت از کشور آمریکا یک سیستم تلوزیون مداربسته وارد و با استفاده از ان توانست نظر مقامات را برای راه اندازی تلوزیون در ایران جلب نماید در سال 1337 مجوز راه اندازی تلوزیون خصوصی برایامبرده از سوی مجلس شوری ملی داده شده و وی با وارد کرون اولین پارت از تجهیزات شامل فرستنده سه عدد دوربین استودیویی و دو دستگاه پخش فیلم در محل جام جم فعلی اولین ایستگاه تلوزیونی کشور را راه اندازی و به فاصله چند ماه دو ایستگاه دیگر را در آبادان و اهواز راه انداری کرد طبق مجوز مجلس برای جبران هزینه های راه اندازی پخش اگهی تلوزیونی و واردات و ساخت تلوزیون تا اسفند 1342 در انحصار وی قرار پرفت در مرحله نخست چند دستگاه تلوزیون فیلیپس توسط وی ئارد و نمایشگاه و فروشگاه تلوزیونهای فیلیپس در خیابان لاله زار تهران افتتاح و ا استقبال مشتاقان روبرو بنحوی که طبق عکسهای موجود از ان دوران تلوزیون را روی سکوی بلندی قرار می دادند و از ساعت 6 تا ساعت 10 شب که برنامه های توزیونی پخش می شد مردم میتوانستند این جعبع جادو را تماشا کنند قیمت تلوزین در ان زمان زیاد و در حد یک خانه نقلی در تهرانبود اولین مشتریان تلوزیون هم چایخانه ها و قهوه خانه ها و رستوران ها و چلوکبابی های درجه یک تهران بودند که برای جلب مشتری و فروش بالاتر اقدام به خرید تلوزیون نمودند حبیب الله ثابت پاسال که از کار آفرینان بنام آن زمان بود در خیابان آزادی ( ایزنهاور سابق ) ابتدای خیابان جیحون پشت ( ضلع جنوب ) کارخانه نوشابه سازی زمزم تولید کننده نوشابه های پپسی کولا و نوشابه پرتقالی شوئپس شیشه ای در ان دوران و در شمال شرکت فولکس ماشین نماینده فروش و خدمات پس از فروش شرکت فولکس واگن آلمان که در ان زمان مدلهای بیتل ( قورباقه ای ) و استیشن واگن و پیکاپ ان فروش بالایی داشت یک سوله بسیار بزرگ را برای تولید تلوزیون اختصاص داد و شرکت رادیو تلوزیون ایران را تاسیس کرد با توجه به اینکه تمام تجهیزات فرستنده های تلوزیونی راه اندازی شده در ایران از شرکت RCA آمریکا خریداری و سیستم پخش تلوزیونی فرستنده های خصوصی ان زمان سیستم 525 خط آمریکایی بود تولید اولین تلوزیون ایران نیز با همکاری این شرکت انجام و اولین برند ایرانی تولید تلوزیون از اول کلمات رادیو – تلوزیون – ایران گرفته و RTI نامگذاری شد پس از حدود دوسال فروش تلوزیونهای فیلیپس در سال 1339 اولین تلوزیونهای تولید ایران با برند آرتی ای وارد بازار شد این تلوزیونها در دو سایز صفحه 24 و 25 اینچ و در انواع رو میزی و پایه دار ساده و مبله دو درب و مبله چهار درب عریض ( دو درب تاشو این مدلها باعث شده بود که بنام چهار درب در بازار معروف گردند ) با بدنه تمام چوب وارد بازار شدند و بدلیل تبلیغات گسترده و قیمت ارزانتر با استقبال گسترده بازار روبرو و تا سال 1342 تنها تولید کننده انحصاری در ایران RTI بود در سال 1342 کنسر سیومی متشکل از شرکتهای ایرانی و فرانسوی مسئول راه اندازی تلوزین دولتی در ایران شدند و سیستم اروپایی CCIR اروپا با 625 خط اسکن بعنوان استاندارد رسمی پخش در ایران اعلام و کلیه وارد کنندگان و تولید کنندگان مکلف به تولید و واردات تلوزیونهایی شدند که عمزمان از هردو استاندارد آمریکایی 525 خط و اروپایی 625 خط که وضوح بالاتری داشت پشتیبانی کنند طی سالهای 41 و 42 دیگر مشتاقان تولید تلوزیون دست روی دست نگذاشتند حاج تقی برخوردار تاجر سرشناس یزدی کارخانه پارس الکتریک را در سال 1341تاسیس و با انعقاد قرارداد قطعات تلوزیون های توشیبا برندشرکت شیبورای ژاپن و تلوزیونهای شاوب لورنس ایتالیارا در سال 1342 وارد نمود و بمحض اتمام دوره انحصار اقدام به تولید تلوزیون نمود موسس رادیو شهاب که از سال 1336 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش فیلیپس را در ایران بعهده داشت با انعقاد قرارداد با فیلیپس قطعات مدل مشهور 23 اینچ MBL را وارد و در اوایل سال 1343 شرکت رادو شهاب را به ثبت و تولید تلوزیون را با برند MBL استفاده از نام مدل بجای برند فیلیپس برادران قاسمی از سرمایه گذاران شرکت ماتسو شیتای ژاپن صاحب برندهای ناسیونال ، تکنیکس ، لومیکس ، پاناسونیک و ماشین آلات راهسازی کوماتسو نیز که از چند سال قبل از ان شرکت کوفرد را با فعالیت اولیه واردات دوچرخه و سپس لوازم خانگی تاسیس کرده بودند اقدام به واردات قطعات و راه اندازی خط تولید تلوزیون 24 اینچ ناسیونال در مدلهای مختلف کردند با افزایش تقاضا و کاهش قیمت تلوزیون شرکت بلر ( جام جهان نما ) در خیابان دماوند ایستگاه پل ابتدای سیمتری نیروی هوایی اقدام به تولید تلوزیون با برند بلر نمود داشتن ماسک ابی چسبیده به لامپ تصویر و استفاده از رنگ مشکی پیانویی براق در تلویونهای بلر باعث جذاب شدن و افزایش قفروش ان شد در همین زمان شرکت پیام در کیلومتر 12 جاده ابغلی تولید تلوزیون بلموند با همکاری ایتالیا را آغاز نمود محسن اشتهاردیان ( ملقب به محسن آزمایش ) نیز در محل قدیم کارخانه آزمایش در خیابان دماوند ( محل خدمات پس از فروش آزمایش فعلی ) خط تولید اولین تلوزیون پرتابل ایران در سایز 20 اینچ وتلوزیونهای مبله 24 اینچ آزمایش را راه اندازی نمود که مدل 20 اینچ قابل حمل ان که با بدنه چوبی در رنگهای نارنجی و آبی اسمانی و سفید راهی بازار شدند و دارای انتن سرخود بودند و برخلاف رویه ان زمان بلند گو و دکمه های تنظیمان ان در زیر تلوزیون قرار داشت بواسطه تبلیغات گسترده با فروش فراتر از حد انتظار روبرو شد بنجوی که فیلیپس با سرمایه گذاری مستقیم شرکت فیلیپس ایران را تاسیس و راسا تولید تلوزیون را در جاده آبعلی ( شرکت آریا الکترونیک فعلی ) آغاز نمود و شرکت رادیو شهاب نیز با انعقاد قرارداد با شرکت هیتاچی ژاپن تولید تلوزیونهای شهاب هیتاچی را جایگزین MBL تولید مشترک با فیلیپس نمود در سال 1352 عمر تلوزیونهای لامپی به سر رسیده بود و آرتی ای و به فاصله کوتاهی شهاب هیتاچی اولین تلوزیونهای تمام ترانزیستوری سیاه و سفید 24 اینچ را روانه بازار ایران نمودند با تبلیغات گسترده در مورد مصرف برق تاچیز ودر حد یک چهارم تلوزیونهای لامپی و صدا و تصویر فوری این تلوزیونها استقبال از تلوزیونهای ترانزیستوری به حدی بالا رفت که سایر تولید کنندگان نیز ظرف یکسال تولید تلوزیونهای لامپی را متوقف کردند در سال 1352 پارس الکتریک اولین سری تلوزیونهای کوچک توشیبا در سایز 12 اینچ را وارد و به قیمتی در حدود یک سوم تلوزیونهای مبله یعنی 1150 تومان عرضه کرد استقبال بیش از حد از این مدل باعث شد چند ماه بعد خط تولید تلوزیونهای 14 اینچ پارس با بدنه تمام پلاستیکی برنگهای سفید و قرمز و زرد را راه اندازی که تولید ان تا دهه 70 بصورت مستمر ادامه داشت در دهه 70بازار تلوزیون در اختیار تولید کنندگان داخلی بود و حجم بالای تولید تلوزیون باعث شد در اوایل دهه 50 شرکت لامپ تصویر ایران با همکاری فنی فیلیپس در ابندای جاده قدیم کرج ( بزرگراه فتج فعلی ) با تولید انواع لامپ تصویر در سایزهای 14 و 20 و 24 و 25 اینچ شروع به فعالیت نماید که پس از دو دهه تولید لامپ تصویر تلوزیون برای تمام تولید کنندگان داخلی با توقف تولید تلوزیونهای 14 اینچ آخرین سری تلوزیونهای سیاه و سفید پارس در اوایل دهه 70 برای همیشه تعطیل گردد با توجه به واگذاری میزبانی بازیهای آسیائی 1974 (1353 ) تصینم گرفته شد بصورت آزمایشی این مسابقات بطریقه رنگی پخش و ضبط گردند اما تصمیم قطعی در مورد استاندار پخش رنگی در تهران اتخاذ نشد آنچه که مسلم بود سیستم پخش رنگی ایران باید با سیستم پخش سیاه و سفید ایران یعنی CCIR باید سازگاری می داشت دو گزینه مطرح بود پال و سکام در ان زمان معمولا تلوزیونها فقط از یک سیستم پخش رنگیپشتیبانی می کردند اولین و تنها برندی که قابلیت پشتیبانی همزمان از استاندارد پخش پال و سکام را داشت تلوزیون لوه آلمان که در ان زمان لوه اپتا نام داشت بود پس اولین سری تلوزیونهای رنگی از شرکت لوه آلمان وارد شد این تلوزیون 27 اینچ با بدنه چوبی و پایه 5 پر فلزی کرومی چرخدار در دو رنگ گردویی با طرح طبیغی چوب و سفید وارد شدند این تلوزیون دارای دکمه های فینگر تاچ و دستگاه کنترل از راه دور بزرگ که به زحمت در یک دست جا می شد و بوسیله یگ باتری کتابی 9 ولت تغذیه می شد با قیمت 12 هزار و پانصد تومان روانه بازار و در آگهی تلوزیونی و مجلات ان زمان درج شد که در قبال خرید این تلوزیون فروشنده تلوزیون سیاه و سفید ثدیمی شما در هر شرایطی حتی خراب را بمبلغ 2500 تومان از شما تحویل و شما با پرداخت ده هزار تومان صاحب تلوزیون خواهید شد البته در ان زمان می شد بامبلغ 500 تومان نیز تلوزیون دست دوم خرید و تحویل دارد به هر حال این شگرد تبلیغاتی در کنار اینکه این تلوزیون دارای کامپیوتر داخلی است که نوع استاندارد پخش فرستنده را تشخیص و بدون نیاز به تغییر تنظیمات توسط شما تغییر سیستم را بصورت اتوماتیک انجام و شما نگرانی در مورد تغییر استانداردپخش در اینده نخواهید داشت توانست فروش خوبی قبل از شروع بازیها داشته باشد شرکت پارس الکتریک نیز که از مدتی قبل تولید مشترک تلوزیونهای سیه و سفید گروندیک را آغاز کرده بود تعدادی تلوزیون گروندیک با قیمت حدود 8 هزار تومان در سایز 26 اینچ با بدنه چوبی گردوئی عرضه ومسابقات آسیائی با هردو سیستم پال و سکام در تابستان 1353 بصورت رنگی پخش شد اولین تلوزیون رنگی ساخت ایران هم برخلاف انتظار با برند بلاپونکت در شرکت رادیو شهاب در مردادماه سال 1354 خط تولید کارخانه را ترک کرد در نیمه خرداد ماه 1354 ژیسگاردستن رئیس جمهور وقت فرانسه به ایران سفر و طبق قراردای با سازمان رادیو تلوزیون ایرانراه اندازی فرستنده ها و استودیوهای رنگی ایران به شرکت تامسون فرانسه سپرده شد و شرکت تامسون و تلوزیون ملی ایران با سرمایه گذاری مشترک شرکت تکتا را برای ساخت انواع فرستنده ها وتجهیزات استودیویی رادیوئی و تلوزیونی را تاسیس کردند در اوایل دهه 60 سیمای جمهوری اسلامی ایران تمام سهام شرکت تامسون را خریداری و شرکت تکتا همچنان ساخت فرستنده های رادیوئی و تلوزیونی مورد نیاز کشور وحتی صادرات آنها را کماکان به عهده دارد با مشخث شدن استاندارد پخش تلوزیونی ایران یا سکام B/G در فاصله کمتر از دوماه اولین تلوزیون رنگی ساخت ایران با برند بلا پونکت و به فاصله کمی برندهای دیگر مانند گروندیک ، پارس با مشارکت فنی گروندیک ) ناسیونال ، فیلیپس ، بلر ، بلموند و آرتی ای روانه بازار شدند که تنوع و تیراژ گروندیک و پارس با سایزهای 14و16و18 اینچ با بدنه پلاستیکی بدون کنترل با رنج قیمتی 5 تا 6 هزار تومان و مدلهای 20 و 26 اینچ که تنوع مدلها در سایز 26 اینچ بسیار زیاد بود و قیمتی بین 6 تا 8 هزار تومان داشتند بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دادند بنجوی که در دهه 60 و اویل دهه 70 پارس الکتریک به تنهایی بیش از 70 درصد سهم بازار تلوزیون را بخود اختصاص داد در این بین تولیدات RTI در دهه 50 را میتوان ایرانی ترین تلوزیونهای تولید شده در ایران محسوب گرد کیفیت تولیدات این برند به حدی بالا بود که پس از گذشت نیم قرن نمونه های سالم و آماده بکار ان به وفور در سایت های فروش کالای دست دوم مانند دیوار و شیپور و ایسام موجود است در دهه 50 این برند در تمام فروشگاه های لوازم خانگی و فروشگاههای زنجیره ای کورش ( که بعد ها به قدس تغییر نام و سپس تعطیل شدند ) عرضه می شد عرضه قسطی با پرداخت ماهیانه فقط 200 تومان و بدون بهره زمانیکه این تلوزیون در مدلهای مختلف بین 2300 تا نهایتا 3000 تومان قیمت داشت و تبلیغات گسترده وتنوع مدلها در این موفقیت بی تاثیر نبودند اگر یک تلوزیون ارتی ای دهه 50 را بررسی نمایی علاوه بر مبلمان چوبی تمام یراق آلات شامل دستگیره ها قفل و کلید لولا های بین دو درب و اتصال درب به بدنه ، چرخها در مدلهای چرخ دار تمام قاب و قطعات پلاستیکی تزئینی ، مجموعه کامل لامپ تصویر ( ساخت شرکت لامپ تصویر ایران ) مجموعه کامل منبع تغذیه ( ترانس ) سرکانال و سر ولوم ها و حتی بلند گوها که لوگوی ارتی ای روی ان چاپ شده و شاسی کامل تلوزیون و سیم ها کلا تولید داخلی وبیش از 50 درصد ارزش تلوزیون مربوط به همین قطعات بود در حالیکه سهم تولیدداخل تلوزیونهای جدید تولید ایران کمتر از 10 درصد می باشد به هر حال در اواخر دهه 50 این شرکت می و تحت پوشش سازمان صنایغ ملی درامد و نام آن به آزادی تعییر نمود با اتمام قطعات وارداتی از شرکت RCA مدل جدید تلوزیون آزادی با مشارکت ایتالیا تولید شد مدتی بعد با کمیاب شدن تلوزیون در بازار یک مدل 17 اینچ رومیزی با نام ملت در این شرکت تولید و سپس با شرکت پیام ادغام و شرکت پیام این مخل را برای نمایشگاه مرکزی و خدمات پس از فروش خود انتخاب کرد در سال 1371 شرکت پیام نمایندگی انحصاری تلوزیونهای NEC ژاپن در ایران را بدست اورد و انواع تلوزیونهای رنگی 14 و 21 و 29 و در سال اخر تولید مشترک در کارخانه سمنان نمونه 34 اینچی دارای لامپ تصویر را تولید و تنها یک نمونه 42 اینچی پلاسما با وضوح HD را بصورت اماده وارد نمود در دهه 70 استقبال از این برند به حدی بود که تلوزیونهای ان در نمایندگیهای پیام پیش فروش می شد در دهه 80 با ورود تلوزیونهای پلاسما و ال سی دی تولید کنندگان بزرگ ابتدا سونی و بعد سایر برندها تولید تلوزیونهای دارای لامپ تصویر ا متوقف نمودند و کارخانه پیام که فقط دو سال بود از تهران به شهر سمنان منتقل شده بود برا همیشه تولید تلوزیون را متوقف کرد حدود 15 سال کماکان تعمیر گاه این شرکت در محل سابق کارخانه RTI فعال بود این روزها اگر از سمت خیابان ازادی وارد خیابانجیحون شوید به سوله بزرگی بر میخورید که رو ان تابلو شرکت پیام نماینده انحصاری NEC ژاپن – نمایشگاه و تعمیرگاه مرکزی و در کنار ان لوگوی NEC و شعار تبلیغاتی تلوزیونهای ان ای سی جادوی هزاره سوم و در پایین دربهای اهنی که با زنجیر و قفل کتابی بزرگ نمایانگر فاقد فعالیت بودن مکان در سالهای اخیر است بچشم میخورد به هر حال اکنون 60 سال از تولید اولین تلوزیون در ایران با برند آرتی ای می گذرد و قطعا میدانید ال جی و سامسونگ یک دهه بعد اولین تلوزیونهای خود را که بیشتر قطعات ان وارداتی بود با مشخصاتی حتی پائین تر از آرتی ای روانه بازار نمودند امروز بیش از 30 برند ایرانی و اکثرا با نام های لاتین در بازار موجود هستند اما فقط پنج خط تولید مدرن در کشور موجود است که امل خط تولید شرکتهای مادیران و شهاب ( تامین شده توسط شرکت ال جی ) سام الکترونیک و گروه صنعتی انتخاب و هدیش سبز پارسه هستند برخی از این برندها در کارخانه های کوچکتر و بسیاری از انها بصورت CKD اغلب از کشور چین بصورت کامل حتی با لوگوی برند ایرانی وارد و بصورت کامزدی در این شرکتها مونتاژ و حتی قرارداد خدمات پشتیبانی انها نیز بصورت برون سپاری به شرکتهایی که بصورت حرفه ای فقط خدمات پس از فروش رابصورت قراردادی با صاحبان این برندهای بدون کارخانه به عهده می گیرند انجام می گیرد

    31
    46
  21. حسین محمدی

    شاید برایتان جالب باشد که در حال حاضر کدام برندهای جهانی در ایران در حال حاضر در حال تولید می باشند در اینجا به چند نمونه آنها اشاره می کنیم .
    1- TCL این برند چینی تازه تاسیس کمتر از 20 سال قدمت دارد و تولید صفحه نمایش را از حدود 10 سال قبل آغاز کرده به جرات میتوان گفت همانگونه که جهش ال جی با خرید شرکت زنیط الکترونیکس آمریکا و انتقال فناوری ان آغاز شد جهش چشمگیر شرکت TCL نیز پس خرید شرکت RCA با قدمت 102 سال بنیانگذار سیستم پخش رنگی NTSC و اولین عرضه کننده تلوزیون رنگی دنیا می باشد تولید اولین تلوزیون در ایران با برند ایرانی RTI در شرکت رادیو تلوزیون ایران در سال 1339 با همکاری اRCA انجام شده این شرکت همچنین مالک شرکت تامسون فرانسه تامین کننده تجهیزات تلوزیونی و فرستنده های تلوزیونی رنگی ایران نیز می باشد این شرکت حدود دو سال قبل شرکت RCA را به شرکت اون چین واگذار کرد تولید تلوزیونهای TCL در ایران به سال 1390 در شرکت شهاب بر می گردد تولید تلوزیون TCL در شرمت شهاب تا پایان سال 1395 تداوم یافت و پس از ان شرکت TCL شرکت مادیران را بعنوان شریک تجاری حدید خود برگزید و تولید ان همچنان در شرکت مادیران ادامه دارد اینبرند در سال 2019 میلادی با پیشی گرفتن از ال جی رتبه دوم بزرگترین تولید کننده تلوزیون در چهان را بدست اورد و با توجه به اختلاف اماری کم با سامسونگ امکان رسیدن ان به رتبه نخست جهانی در اینده نزدیک دور از نتظار نیست .
    2- آیوا : همه شما با این برند قدیمی ژاپنی خاطره دارید انواع رادیو کاست و ویدئوهای وی اچ اس این برند در سالهای دور مهمان خانه های ما بودند این برند 15 سال قبل دچار بخران مالی و توسط شرکت سونی خریداری و رکت سونی از خطوط تولید ان در کشور مالزی برای تولید انواع تلوزیون و وسایل صوتی استفاده و کلا تولید این برند متوقف شد تا اینکه برند آیوا سه سال قبل توسط یک شرکت هندی خریداری و با لوگوی قدیمی آیوا که بیشتر شناخته شده است تولیدات انواع تلوزیون و دیگر لوازم صوتی و تصویری را آغاز کرد از حدود یکسال قبل انواع تلوزیونهای ایوا در ایران تولید و با ضمانت گاندو سرویس بفروش می رسد .
    3- فیلیپس حضور این برند در بازار ایران به سال 1336 و اخذ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش ان توسط شرکت رادیو شهاب بر می گردد در دهه 40 تولید مشترک تلوزیون این برند در شرکت رادیو شهاب آغاز و در دهه 50 با مشارکت فیلیپس و تاسیس شرکت فیلیپس ایران به اوج رسید در دهه 60 تولید تلوزیونفیلیپس در ایران متوقف و در دهه 70 تلوزیونهای ساخته شده این برند با ضمانت پارس الرمس وارد بازار شد در حال حاضر انواع مدلهای تلوزیون فیلیپس در ایران تولید و با ضمانت شکوفا الکتریک سرویس عرضه میشود
    4- دوو این برند کره جنوبی در حال حاضر در گروه صنعتی انتخاب در منطقه صنعتی مورچه خورت اصفهان تولید و با ضمانت انتخاب سرویس عرضه و پس از خروج ال جی و سامسونگ توانسته سهم زیادی از بازار ایران را کسب نماید .
    5- هایسنس ، این برند چینی تا چند سال قبل رتبه پرفروش ترین برند در داخل کشور چین را بخود اختصاص داده بود این تلوزیون بصورت کارمزدی در شرکت شهاب تولید و با ضمانت شرکت زرین نمای کاسپین عرضه می گردد .
    6- وستل ، این برند بزرگترین تولید کننده تلوزیون در کشور ترکیه می باشد که علاوه بر برند وستل تولید کننده تلوزیون با برندهای جهانی برای قاره اروپا می باشد در حال حاضر محصولات لوازم خانگی ایکس ویژن در ایران با مشارکت این شرکت تولید می شود و تلوزیونهای این برند نیز در ایران مونتاژ و با ضمانت آسال سرویس بفروش می رسد
    7- الیو این برند هم متعلق به کشور ترکیه است که در ایران مونتاژ و با ضمانت آسال سرویس بفروش می رسد
    8- آوکس این برندنیز متعلق به کشور ترکیه می باشد که در سالهای 1395 تا 1397 در شرکت پارس الکتریک ترکیه می شد و از سال 1397 کارخانه ان با سرمایه گذاری مستقیم صاحب برند در شهر سقز شروع بکار نموده و تلوزیونهای ان نسبت به سایر برندها ارزانتر است

    7
    28
  22. حسین محمدی

    چرا از تمام برندهای ایرانی نام نبردید ، برخی از برندهای ایرانی که در حال حاضر در حال تولید هستند عبارتند از :
    1- پارس متعلق به شرکت پارس الکتریک شروع فغالیت از سال 1343
    2- پریکانی – تولید شرکت هدیش سبز پارسه
    3- لومکس تولید شرکت هدیش سبز پارسه
    4- پانورامیک تولید شرکت هریش سبز پارسه
    5- هاردستون تولید شرکت هدیش سبز گارسه
    6- مارشال تولید شرکت هیوا تجارت
    7- اسنوا تولید گروه صنعتی انتخاب
    8- بوست تولید گروه صنعتی انتخاب
    9 سام تولید شرکت سام الکترونیک
    10- آنستار تولید شرکت شهاب
    11- شهاب تولید شرکت شهاب
    12 ایکس ویژن تولید شرکت مادیران
    13- سی یرا تولید شرکت کهن اوای مهر
    14- دنای تولید شرکت دنای
    15- لایف تولید گروه صنعتی لایف
    16- بلست تولید شرکت ایران رهجو
    17-مستر تک با ضمانت ترابایت سرویس
    18- اکسون – تولید شرکت آرشیدا تکنیک هوشمند
    19- ایلیا تولید شرکت ایلیا تنها تولید کنندهتلوزیونهای ضد آب در ایران
    20- صنام – گروه تولیدی و صنعتی صنام
    21- اسمارت – برند دوم گروه تولیدی و صنعتی صنام
    22- اکسنت با ضمانت کاسپین سرویس
    23- سینگل تولید شرکت بازرگانی سینگل
    24- بنس با ضمانت تجارت حامی
    25- مجیک وابسته به گروه صنعتی یخساران
    26- اکنو کام – شرکت تکنو کام
    27- سونیا – گروه لوازم خانگی سونیا
    28 – آر تی سی – گروه لوازم خانگی آر تی سی
    29- امپریال – ضمانت تجارت هامی
    30- جی سان با ضمانت جی سان
    تمام سی برند نام شده دارای سایت رسمی و خدمات پس از فروش می باشند از برندهایی که هنوز محصولات آنها وارد بازار شده مانند تلویا و برندهایی که تولی انها متوقف شده مانند آریا و پیام و کوفرد و سیماران و پانوراما و شیراز و صائیران و … نام برده نشده است .

    8
    64
    1. سلام واقعا ممنونم که تمام برندهای ایرانی رو معرفی کردین من یک ماهه دارم میگردم ببینم تلویزیون برند اسمارت مال کجاست کیفتش چطوره هیچ جای هیچ سایتی در موردش نام نبرده.میشه راهنماییم کنید تلویزیون پنجاه اینج فور وی برند اسمارت چطوره لطف میکنید

      1
      14
      1. البته هم اکنون تلوزیونهای صنام با همان برند صنام عرضه میشوند چون اسمارت یک کلمه عام است که به تمام تلوزیونهای هشمند فارغ از اینکه نام برند ان چه هست اطلاق می گردد البته من نام بسیاری از برندهای در حال تولید را نبرده ام برندهایی مانند :
        1- الیو متعلق به شرکت وسط شرکت تجارت جاوید آریان و ضمانت اسال سرویس
        2- مستر تک متعلق به شرکت توسعه تجارت صنایع آپادانا با ضمانت گیگا بایت
        3- سینگل شرکت بازرگانی سینگل
        4- اکولوکس متعلق به مجموعه زرین کالای کاویان
        5- امپریال با ضمانت امپریال سرویس
        6- الویا متعلق به گروه صنعتی پارلار
        7- تلویا – گروه صنعتی تلویا

        2
        2
    2. حسین محمدی عزیز اطلاعاتی که دادی کافی و وجامع بود من به نوبه خودم از وقتی که گذاشتی تا این مقاله کامل رابرامون تایپ کردی ممنونم به امید پیشرفت وآبادانی کشورمون

      1
      0
  23. سلام. تلوزیون ایرانی؟
    اینم در مثله تولیدات داخلیه دیگمونه، مثله خودروی ایرانی و گوشی ایرانی و لباس فضا نوردی ایرانی !
    تا تحریم میشیم کمیاب و گرون میشن و اگر خراب بشن قطعات شون واسه تعمییر یا گیر نمیاد یا به سختی گیر میاد و قیمت بالا !

    24
    51
    1. نخیر داداش دقت کن اینا تقصیر دولته چیز بد میسازه مثل پراید! الان فلان جا ماشین زرهی میسازه از هامر بهتر اونم اگه بیاد تلویزیون بسازه از سونی بهتر میشه :)) رویاهای یک… :))

      19
      69
      1. آره از هامر بهتر :)))) جوک خوبی بود دوست عزیز. ایران هیچی خودش نمیسازه. اون چیزی که تو مد نظرته همان تکنولوژی دهه ی هشتاد میلادی روسیه و چین و کره شمالیه.

        48
        22
  24. تلویزیونای ایرانی همشون بهترینن دیگه معرفی لازم ندارن :))
    فقط واسه تولید کننده خوبن نه خریدار
    راستی شنیدم تو امریکا و اروپا مردم اعتراض کردن گفتن ماهم تلویزیون ایرانی میخوایم :))

    64
    100
      1. بله در حال حاضر میزان ساخت داخل و یا حداقل طراحی ایرانی هم نداریم بسیاری از برندهای ایرانیکارخانه هم ندارند یعنی اینکه تلوزیون حتی لوگوی یا همان ارم تلوزیون با نام ایرانی بصورت CKD و معمولا از کشور چین وارد و در یکی از کارخانه های داخلی بصورت کارمزدی مونتاژ و فقط دو درصد از ان کنار گذاشته و با یک شرکت ارائه ننده خدمات پس از فروش قزارداد منعقد و ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش هم به ان شرکت واگذار میشود البته این موضوع در مورد برندهای بین المللی نیز صادق است بطور مثال تلوزیونهای سونی با ضمانت بازرگانی ایران تلوزیونهای پاناسونیک با ضمانت آزند سرویس و تلوزیونهای هایسنس با ضمانت زرین نمای کاسپین در شرکرکت شهاب مونتاژ می شدند .

        1
        1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH