آپدیت اندروید 14 برای گوشی اکسپریا 5 مارک 5 سونی منتشر شد

سونی در اوایل ماه نوامبر سال گذشته به‌روزرسانی اندروید 14 را برای گوشی پرچمدار اصلی خود با نام اکسپریا 1 مارک 5 منتشر کرد. انتشار این به‌روزرسانی برای گوشی پرچمدار کوچک‌تر کمپانی با نام اکسپریا 5 مارک 5 بنا بر دلایلی 2 ماه دیگر زمان برد.

برای مقایسه جالب است بدانید که گوشی اکسپریا 10 مارک 5 تنها یک هفته پس از اکسپریا 1 مارک 5 آپدیت اندروید 14 را دریافت کرد. امروز حساب‌کاربری رسمی سونی در اینستاگرام اعلام کرد که به‌روزرسانی اندروید 14 برای اکسپریا 5 مارک 5 بالاخره منتشر می‌شود؛ پدیده‌ای که بی‌تردید زمان وقوع آن فرا رسیده بود.

این به‌روزرسانی کلیه ویژگی‌هایی که گوگل در اندروید 14 ارائه نموده را در خود جای داده است. بعلاوه آپدیت جدید از ویژگی به‌کارگیری فلاش LED پشتی گوشی به‌عنوان چراغ اعلان و همچنین چشمک زدن صفحه‌نمایش برای جلب توجه کاربران به اعلان‌ها یا آلارم‌ها پشتیبانی می‌کند.

اکسپریا 5 مارک 5 اکنون با اپلیکشن Find my device سازگاری داشته و این ویژگی همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ امکان یافتن آسان و بی‌دردسر گوشی را فراهم می‌کند. بعلاوه کاربران از این طریق قادر به قفل کردن گوشی و حذف محتوای درون آن از راه دور خواهند بود.

آپدیت اندروید 14 برای سونی اکسپریا 5 مارک 5

همچنین ویژگی توسعه‌یافته Nearby Share نیز قابل دسترس است. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا بدون استفاده از هرگونه کابل، فایل‌ها را از کامپیوتر ویندوزی به گوشی خود ارسال نمایند. بعلاوه کاربران به میانبرهای لاک اسکرین با قابلیت سفارشی‌سازی دسترسی خواهند داشت.

بایستی توجه داشت که آپدیت‌هایی از این دست معمولا به صورت گام به گام منتشر می‌شوند. بنابراین کاربران حتی در صورت عدم مشاهده اعلان آپدیت روی گوشی خود، بی‌تردید طی چند روز آینده قادر به دریافت آپدیت اندروید 14 برای اکسپریا 5 مارک 5 خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH