استاندارد وای‌فای 7 با 5 برابر عملکرد سریع‌تر از نسل قبل رسما معرفی شد

اتحادیه وای‌فای اخیرا از استاندارد جدید وای‌فای 7 رونمایی کرد. این فناوری امکان انتقال داده با سرعت بالاتر و زمان تاخیر کمتر را فراهم می‌‌کند. این استاندارد مشخصا برای دستگاهی مانند اپل ویژن پرو ارائه شده است. استاندارد فعلی، وای‌فای 6E نام دارد که اساسا همان وای‌فای 6 با پشتیبانی مضاعف از باند 6 گیگاهرتزی است.

حداکثر سرعت انتقال در فناوری وای‌فای 6E برابر با 9 گیگابیت برثانیه است؛ در حالی که وای‌فای 7 از قابلیت انتقال داده با حداکثر سرعت 46 گیگابیت برثانیه پشتیبانی می‌کند. این پدیده موجب می‌شود تا فناوری وای‌فای 7 در مقایسه با نسل فعلی 5 برابر سریع‌تر باشد.

در کشورهایی که استاندارد وای‌فای به باند 6 گیگاهرتز دسترسی دارد؛ وای‌فای 7 اندازه کانال را 2 برابر می‌کند. این موضوع به‌معنای پشتیبانی از ترافیک بیش‌تر و در نتیجه کاهش میزان تداخل است.

کوین رابینسون؛ رئیس و مدیرعامل Wi-Fi Alliance ضمن توضیحاتی اعلام کرد: “معرفی Wi-Fi CERTIFIED 7 نشان‌دهنده ظهور آخرین نسل وای‌فای بوده و روند پذیرش گسترده وای‌فای 7 را تسریع خواهد کرد. این گواهینامه بر تعهد بی‌وقفه ما برای ارائه فناوری‌های پیشرفته تاکید نموده و شیوه تجربه کاربران از وای‌فای را بازتعریف می‌کند. ارائه سرعت‌های بالاتر، راندمان بهتر و قابلیت اطمینان‌پذیری مضاعف، چشم‌انداز اهداف قابل تحقق از طریق وای‌فای را گسترش می‌دهد.”

پشتیبانی گوشی‌های هوشمند از استاندارد جدید وای‌فای مدتی زمان خواهد برد. جف پو؛ تحلیل‌گر موسسه Haitung Securities چند ماه قبل خطاب به مشتریان اعلام کرد که گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس در سال 2024 نخستین دستگاه‌های اپلی سازگار با وای‌فای 7 به‌شمار خواهند رفت. این گوشی‌ها احتمالا در ماه سپتامبر امسال عرضه می‌شوند.

اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ وای‌فای 7 برای دستگاه‌های واقعیت ترکیبی نظیر اپل ویژن پرو مناسب است. اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا اپل پیش از عرضه کامپیوتر فضایی 3499 دلاری خود در روز 2 فوریه (13 بهمن ماه) می‌تواند قابلیت پشتیبانی از وای‌فای 7 را به آن اضافه نماید؟

با توجه به گمانه‌زنی‌های مطرح شده در خصوص پشتیبانی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا از وای‌فای 7، تحقق چنین سناریویی برای اپل ویژن پرو نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود. با این‌حال برای روشن شدن موضوع کماکان بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH