6 نکته که کسب‌و‌کار مجازی شما را به خطر می‌اندازد

در عصر دیجیتال امروزی، کسب‌و‌کارهای مجازی به دلیل انعطاف‌پذیری و مقرون‌به‌صرفه‌بودن، محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. حتی مشاغلی که مجازی نیستند نیز معمولا دارای یک وب‌سایت برای ارائه خدمات و معرفی محصولات خود، در فضای مجازی هستند.

با رشد سایت‌های اینترنتی کسب‌و‌کارها، خطر تهدیدات سایبری و نقض داده‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. به‌عنوان یک صاحب کسب‌و‌کار، لازم است که از خطرات احتمالی پیش رو، آگاه باشید و اقدامات لازم را برای محافظت از کسب‌وکار خود انجام دهید.

در این مقاله 6 موردی که می‌تواند کسب‌و‌کار مجازی شما را در معرض خطر قرار دهد بررسی می‌کنیم و نکاتی را در مورد نحوه کاهش این خطرات ارائه می‌دهیم. تا انتهای این مقاله با نت پرداز همراه باشید.

6 نکته که کسب‌و‌کار شما را به خطر می‌اندازد.

1.رمزهای عبور ضعیف

این رمزها یکی از شایع‌ترین علل حملات سایبری هستند. هکرها به‌راحتی می‌توانند رمزهای عبور ضعیف را حدس بزنند و به سرور شما دسترسی پیدا کنند. برای جلوگیری از این امر، از رمزهای عبور قوی استفاده کنید که شامل ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها است. علاوه بر این، از احراز هویت دو مرحله‌ای برای افزودن یک لایه امنیتی اضافی بهره ببرید.

2.کلاهبرداری‌های فیشینگ

کلاهبرداری‌های فیشینگ نوعی حمله سایبری است که در آن هکرها کاربران را فریب می‌دهند تا اطلاعات حساسی مانند اعتبار ورود به سیستم یا جزئیات کارت اعتباری را فاش کنند. از این کلاهبرداری‌ها را می‌توان با آموزش کارمندان در مورد نحوه شناسایی ایمیل‌های فیشینگ و کلیک‌نکردن بر روی لینک‌های مشکوک یا دانلود پیوست‌ها از منابع ناشناس، جلوگیری کرد.

3.بدافزار

بدافزار نوعی نرم‌افزار است که برای آسیب‌رساندن به سیستم رایانه شما طراحی شده است و می‌تواند از طریق پیوست‌های ایمیل، دانلودها یا وب‌سایت‌های آلوده وارد سیستم شما شود. برای جلوگیری از حملات بدافزارها، نرم‌افزار آنتی‌ویروس را بر روی سرور نصب کنید و آن را به‌طور مرتب به‌روز کنید.

4. شبکه‌های Wi-Fi ناامن

شبکه‌های Wi-Fi ناامن می‌توانند به هکرها اجازه دهند داده‌های ارسال‌شده از طریق شبکه را رهگیری کنند. برای جلوگیری از این امر، از یک شبکه Wi-Fi ایمن استفاده کنید که به رمز عبور نیاز دارد و انتقال داده‌ها را رمزگذاری می‌کند.

5. نرم‌افزار‌های قدیمی

نرم‌افزارهای قدیمی می‌توانند کسب‌و‌کار مجازی شما را در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر کنند. اطمینان حاصل کنید که همه نرم‌افزارها، از جمله سیستم عامل‌ها و برنامه‌ها، به‌طور مرتب به‌روز می‌شوند تا هر گونه آسیب‌پذیری امنیتی ناشی از وجود حفره یا باگ در نرم‌افزار برطرف شود.

6. امنیت ابری

اگر کسب‌وکار مجازی شما از خدمات ابری استفاده می‌کند، لازم است که اطمینان حاصل کنید که اقدامات امنیتی کافی را انجام داده‌اید. این اقدامات شامل رمزگذاری، کنترل‌های دسترسی و نظارت منظم بر فعالیت‌های مشکوک است.

امنیت کسب‌وکار مجازی

اهمیت سرور در امنیت کسب‌وکار مجازی

سرورها جزء ضروری برای پیاده سازی امنیت کسب‌و‌کار مجازی هستند؛ زیرا داده‌ها، برنامه‌ها و خدمات حساس را ذخیره و مدیریت می‌کنند. آن‌ها به‌عنوان یک زیرساخت متمرکز برای تمام ترافیک شبکه عمل کرده و کنترل‌های دسترسی را برای اطمینان از این‌که فقط کاربران مجاز می‌توانند به شبکه دسترسی داشته باشند، ارائه می‌دهند.

یکی از جنبه‌های مهم امنیت انواع سرور HPE و سایر انواع سرور، امنیت فیزیکی است. سرورها باید در مکانی امن با دسترسی محدود قرار بگیرند تا از سرقت اطلاعات جلوگیری شود. علاوه بر این، سرورها باید در برابر عوامل محیطی مانند قطع برق، آتش‌سوزی و سیل نیز محافظت شوند.

یکی دیگر از جنبه‌های امنیت سایبری، امنیت نرم‌افزار است. این جنبه شامل به‌روزرسانی منظم سیستم عامل سرور و برنامه‌های کاربردی نصب شده روی سرور برای اصلاح هر‌گونه آسیب‌پذیری امنیتی ، کنترل‌ دسترسی برای اطمینان از این است که فقط کاربران مجاز می‌توانند به سرور و داده‌های آن دسترسی داشته باشند.

امنیت داده‌های ذخیره شده روی سرور نیز بسیار مهم است. این مسئله شامل رمزگذاری داده‌های حساس و پشتیبان‌گیری منظم از داده‌ها برای جلوگیری از خرابی داده‌ها در صورت حمله سایبری یا خرابی سیستم است.

امنیت سرور

اهمیت خرید سرورهای نسل جدید

سرورهایی که جدید‌تر هستند، به پیاده سازی امنیت سایبری کمک بیشتری می‌کنند؛ زیرا دارای ظرفیت های پردازشی و حافظه ای بیشتر و پیشرفته‌ تری هستند که در سرورهای قدیمی موجود نبود. به‌عنوان مثال، سرورهای جدیدتر می‌توانند حملات سایبری مانند بدافزار و باج‌افزار را سریع تر و دقیق ترشناسایی و از آن جلوگیری کنند. آن‌ها همچنین، دارای قابلیت‌های رمزگذاری پیشرفته‌ای هستند که می‌توانند از داده‌های حساس در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کنند.

سرورهای نسل جدید همچنین، دارای ویژگی‌های امنیتی بهبودیافته‌ای در سخت‌افزار خود هستند، مانند راه‌اندازی امن، که تضمین می‌کند سرور فقط با نرم‌افزار تأیید‌شده بوت شود. آن‌ها همچنین، دارای دسترسی کنترل‌ شده و پیشرفته ای هستند که می‌توانند دسترسی کاربر را به برنامه‌ها و داده‌های خاص محدود کنند.

علاوه بر این، سرورهای نسل جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر تهدیدات فیزیکی مانند قطع برق و بلایای طبیعی مقاوم‌تر باشند. آن‌ها با منابع تغذیه اضافی، سیستم‌های خنک‌کننده و دستگاه‌های ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که سرور حتی در صورت خرابی کار می‌کند.

خرید سرور hp نسل جدید با قیمت بیشتری همراه است. اما پرداخت این قیمت بیشتر، برای بسیاری از کسب‌و‌کارها، ارزش امنیت و ویژگی‌های اضافی دارد. برای مثال قیمت سرور HPE Proliant DL380 G10 از قیمت سرور HPE Proliant DL380 G11 کمتر است، با این حال، به دلیل این‌که سرور HPE Proliant DL380 G10 یک نسل قدیمی‌تر از سرور HPE Proliant DL380 G11 است، امنیت آن نیز پایین‌تر است. با این حال، باید در نظر بگیرید، هر دو این سرورها از آخرین نسل‌های سرورهای HPE محسوب شده و در صورت انجام اقدامات فوق، امنیت فوق‌العاده‌‌ای را فراهم می‌کنند. اما این نکته را در نظر بگیرید که سرورهای قدیمی‌تر ممکن است از نظر امنیت ضعیف‌تر باشند.

با این حال مزایای سرورهای جدید تنها به علت امنیت بالاتر آنها نیست. سرورهای نسل 11 اچ پی، که جدیدترین نسل سرورهای این شرکت محسوب می‌شوند، علاوه بر ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، دارای مزایای زیر نیز هستند که سبب ارتقای کسب‌وکار‌های مجازی می‌شود.

  • مجهز به پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم و پنجم Intel® Xeon® که از حداکثر 64 هسته و 16 DIMM برای حافظه DDR5 با سرعت حداکثر 5600 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

  • پشتیبانی از حداکثر 8 ترابایت حافظه DDR5 با 16 کانال DIMM در هر پردازنده.

  • پشتیبانی از PCIe Gen5 که خود منجر به بهبود پهنای باند، نرخ انتقال داده بیشتر و سرعت بالاتر در شبکه می‌شود.

  • مجهز به نرم‌افزار مدیریت سرور جدید HPE Integrated Lights-Out 6 (iLO 6) است که امکان پیکربندی ایمن ، نظارت و به‌روزرسانی یکپارچه را فراهم می‌سازد.

  • دارای گزینه‌های بوت RAID M.2 با قابلیت اتصال داغ

  • پشتیبانی از حداکثر 8 واحد پردازش گرافیکی عریض (SW) یا 3 واحد پردازش گرافیکی دوگانه (DW) برای سرعت بخشیدن عملیات گرافیکی.

به‌طور کلی، سرورها نقش مهمی در پیاده سازی امنیت کسب‌وکار مجازی ایفا می‌کنند و مهم است که از طریق اقدامات امنیتی فیزیکی، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، کنترل‌های دسترسی، رمزگذاری داده‌ها و نظارت، از امنیت مناسب آن‌ها اطمینان حاصل شود. خرید یک سرور خوب و نسل جدید، در کنار انجام اقدامات لازم در این مقاله، می‌تواند امنیت کسب‌و‌کار مجازی شما را بهبود ببخشد.

شرکت نت پرداز به صورت حرفه ای در زمینه فروش سرور HP و سایر تجهیزات شبکه فعالیت دارد و با داشتن نیروهای جوان و متخصص می تواند پاسخگوی نیازهای کسب و کار شما باشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “6 نکته که کسب‌و‌کار مجازی شما را به خطر می‌اندازد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH