اکوسیستم Galaxy AI سامسونگ بر پایه فضای ابری گوگل فعالیت می‌کند

هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) بخش بزرگی از رویداد دیشب گلکسی آنپکد به‌شمار می‌رود. سرویس هوش مصنوعی مولد با عرضه سری گلکسی S24 به دستگاه‌های گلکسی سامسونگ افزوده شد و برند کره‌ای مایل است تا از این ویژگی به‌عنوان یکی از نقاط قوت کلیدی برای فروش محصولات خود بهره‌برداری نماید.

سامسونگ اعلام کرده که این فناوری جدید بر پایه سیستم ابری گوگل (Google Cloud) عمل می‌کند. بدین‌ترتیب سامسونگ به‌عنوان اولین شریک گوگل، مدل‌های زبانی Gemini Pro و Imagen 2 روی سامانه Vertex AI را از طریق فضای ابری روی گوشی‌های هوشمند خود پیاده‌سازی می‌کند.

مدل زبانی Gemini قادر به تعمیم‌دهی و درک یکپارچه بوده و در سراسر سیستم عمل می‌کند. این مدل، انواع مختلف اطلاعات از جمله متن، کد، تصاویر و ویدیوها را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

اپلیکیشن‌های بومی نظیر Notes، Voice Recorder و Keyboard می‌توانند از این ویژگی‌ها برای بهبود عملکرد خود در گذر زمان استفاده کنند. در بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان شده که Gemini Pro برخی ویژگی‌های حیاتی در زمینه امنیت، حریم خصوصی و انطباق با داده‌ها را ارائه خواهد کرد. Janghyun Yoon؛ معاون ارشد و رئیس دفتر نرم‌افزار در واحد Mobile eXperience سامسونگ اعلام کرده که تیم وی از بابت عرضه سری گلکسی S24 به‌عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به Gemini Pro کاملا هیجان‌زده است.

توماس کوریان؛ مدیرعامل Google Cloud افزود: “توسعه‌دهندگان می‌توانند از زیرساخت‌های کلاس جهانی، عملکرد پیشرفته و انعطاف‌پذیری پلتفرم برای ارائه هوش مصنوعی مولد به کاربران سامسونگ استفاده کنند.”

تصاویر پس‌زمینه و تم سیستمی تولید شده توسط Gemini Nano روی گوشی‌ هوشمند گوگل

گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 14 به بازار عرضه می‌شوند. این موضوع بدان معناست که Gemini Nano به‌عنوان یک مدل زبانی بزرگ به‌صورت بومی روی دستگاه موجود است.

این ویژگی پیش‌تر در گوشی گوگل پیکسل 8 پرو مورد بهره‌برداری قرار گرفته و قادر به ارائه پاسخ‌های هوشمندانه در پیام‌ها، اصلاح لرزش‌های خفیف در ویدیوها و ارتقاء کیفیت عکاسی شبانه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH