تمام روش‌‌های استعلام کد ملی

در کشور ما، تمام افراد حقیقی بالای 15 سال و دارای شناسنامه، یک کد ملی دارند. کد ملی هر فرد متفاوت است و منحصرا برای او تعیین می‌شود. شما می‌توانید با استعلام کد ملی به اطلاعات مختلفی همچون تاریخ تولد، شماره موبایل، محل تولد و سایر اطلاعات مربوط به فرد دست پیدا کنید. ولی بهتر از قبل از هر کاری تمام روش‌ های استعلام کد ملی را بدانید.

ما در این مطلب به سراغ معرفی تمام این ترفندها رفتیم و قصد داریم نحوه استعلام گرفتن از کد ملی را به شما آموزش دهیم. از آنجایی که هر شخص دارای یک کد ملی است، شرکت‌ها باید قبل از استخدام افراد از کد ملی آنها استعلام بگیرند تا هویت آنها مشخص شده و صحت هویت آنها نیز تایید شود.

اکثر اداره‌ها و سازمان‌ها در کارهایی که نیاز به تایید هویت دارند از کد ملی اشخاص استفاده می‌کنند. استعلام کد ملی بیشتر برای اینجور شرکت‌ها مورد نیاز است اما گاهی وقتا نیز پیش می‌آید که افراد عادی به دنبال راهی برای استعلام کد ملی شخصی می‌گردند تا از صحت اطلاعات وی اطمینان حاصل کنند.

در این مقاله تمام ترفندهایی که برای استعلام کد ملی به آن نیاز دارید را بیان خواهیم کرد.

کد ملی چیست و چه کاربردی دارد؟

کد ملی یک شماره 10 رقمی است که برای هر شخص به صورت منحصر به فرد تعیین می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید تمام اطلاعات هویتی فرد را بدست آورده و از آنها استعلام بگیرید. سمت چپ این شماره یک عدد 3 رقمی وجود دارد که همان کد شهرستان محل صدور شناسنامه است.

تمام روش‌های ثبت کارت بانکی در شاپرک

در ادامه 6 رقم دیگر مشاهده می‌شود که به عنوان یک کد منحصر به فرد برای هر فرد دارنده شناسنامه در محل صادر شده شناخته می‌شود. رقم آخر نیز از روی 9 رقم گفته شده بدست می‌آید و به رقم کنترلی معروف است.

سازمان‌ها پس از مراجعه افراد می‌توانند با استفاده از ترفندهایی نسبت به استعلام کد ملی اقدام کنند. اما این روش‌ها کدامند و یه چه صورت باید آنها را انجام داد؟؟ بیایید برای پاسخ به این سوالات به ادامه برویم و تمام آنها را باهم بررسی کنیم!

تمام روش‌ های استعلام کد ملی

استعلام کد ملی از سامانه searchonline

استعلام گرفتن از کد ملی افراد توسط افراد عادی امکان‌پذیر نیست ولی اگر به جزییات اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته باشید، می‌توانید نسبت به استعلام کد ملی اقدام کنید و اطلاعات مختلفی از محل صدور، تاریخ تولد و غیره را بدست بیاورید.

برای انجام این کار، شما در ابتدا باید به این لینک از سامانه استعلام آنلاین مراجعه کنید.

حالا همانطوری که می‌بینید، گزینه استعلام کد ملی برایتان نارنجی شده است، بنابراین در کادر پایین، کد ملی فرد را وارد کنید و سپس روی استعلام بزنید تا از اطلاعات فرد استعلام گرفته شود.

توجه کنید که برای مشاهده کامل اطلاعات باید در سامانه ثبت‌نام کنید، در غیر این صورت جزییات برایتان نمایش داده نخواهند شد.

استعلام کد ملی از طریق شماره ثبت احوال

حتما می‌دانید که شماره شناسنامه و کد ملی افراد متولد سال 1368 به بعد یکسان است. اما افرادی که قبل از این تاریخ متولد شده‌اند، کد ملی و شماره شناسنامه متفاوتی دارند.

بنابراین برای استعلام یا دریافت کد ملی می‌توانید با شماره گویای ثبت احوال یعنی 66710270-66742876-021 تماس بگیرید و سپس با انجام مراحل مختلف و دستورالعمل‌های داده شده، به راحتی کد ملی فرد مربوطه را دریافت کنید یا از شماره شناسنامه خود یا دیگری استعلام بگیرید.

 دریافت کد ملی از طریق نام و نام خانوادگی

دریافت کد ملی با استفاده از نام و نام خانوادگی تنها در صورتی کاربرد دارد که بخواهید در نیروی انتظامی یا مراجع قانونی به استعلام کد ملی بپردازید، وگرنه این امر برای افراد عادی امکان‌پذیر نخواهد بود.

دریافت کد ملی در صورت مفقود شدن کارت ملی و یا عدم دریافت آن

شما می‌توانید علاوه بر روش‌های بالا در صورت عدم دریافت کد ملی یا گم کردن آن از روش پایین استفاده کنید:

برای انجام این کار با شماره گویای 02166707131 تماس بگیرید.

سپس می‌توانید نسبت به استعلام کد ملی خود یا فرد فوت شده نیز اقدام کنید. به همین سادگی توانستید از کد ملی استعلام بگیرید.

جستجوی آنلاین کد ملی

اگر قصد دارید کد ملی فردی را به صورت آنلاین جستجو کنید تا از صحت آن باخبر شوید، از این روش استفاده کنید. این سرویس که به نویدک معروف است، به شما امکان می‌دهد تا با وارد کردن کد ملی از صحت آن مطلع شوید.

در این روش می‌توانید علاوه بر صحت کد ملی، از نام شهر یا سه رقم اول نیز برای استعلام آن استفاده کنید.

تمام روش‌ های استعلام کد ملی

استعلام صحت کد ملی همراه با شهر محل صدور

در این ترفند فرد به راحتی می‌تواند نسبت به استعلام آنلاین کد ملی شهر صدور اقدام کند. برای این کار، در ابتدا وارد سایت کیت ست شوید و پس از ورود به آدرس سایت، سه رقم اول شناسنامه خود را وارد کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

تمام روش‌ های استعلام کد ملی

همچنین شما می‌توانید با وارد شدن به سامانه کارت اینفو، از سرویس‌های استعلام کد ملی استفاده کنید. بنابراین با وارد کردن سه رقم اول کد ملی، علاوه بر اطلاعات مربوط به شهر و استان مرتبط با کد ملی از صحت آن نیز باخبر خواهید شد. همچنین می‌توان شماره کامل کد ملی را وارد کنید تا از صحیح بودن آن مطلع شوید.

تمام روش‌ های استعلام کد ملی

برنامه استعلام کد ملی و محل تولد اندروید

اگر با روش‌های بالا نتوانستید از شماره ملی خود استعلام بگیرید، می‌توانید با نصب کردن یک اپلیکیشن خاص که برای همین کار تهیه شده است، برای استعلام کد ملی خود اقدام کنید. البته خوب است بدانید که این برنامه تنها برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده است.

برای استفاده از آن، در ابتدا باید از لینک نسبت به دانلود استعلام کد ملی و محل تولد اقدام کنید. پس از نصب برنامه به راحتی می‌توانید از کد ملی خود استعلام بگیرید و یا از صحت آن بر اساس شهر و استان باخبر شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH