اپل و کوالکام توافقنامه تامین مودم‌های 5G را تا سال 2027 تمدید کردند

کوالکام اخیرا گزارش درآمدی خود برای 3 ماهه نخست سال 2024 را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، کمپانی آمریکایی در دوره 3 ماهه اعلام شده به درآمد 9.92 میلیارد دلاری و درآمد خالص 2.77 میلیارد دلاری دست یافته است. شایان به ذکر است که هر دو رقم از برآوردهای پیشین فراتر رفته‌اند.

کریستیانو آمون؛ مدیرعامل کوالکام در جریان انتشار گزارش درآمدی کمپانی اعلام کرد که اپل و کوالکام قرارداد صدور مجوز استفاده از مودم‌های 5G را تا ماه مارس 2027 تمدید کرده‌اند.

آقای آمون ضمن اظهاراتی اعلام کرد: “ما اخیرا در کسب‌وکار QTL خود چندین قرارداد کلیدی صدور مجوز را تمدید نموده و از این بابت بسیار خرسند هستیم. در ابتدا اپل از گزینه یک‌جانبه برای تمدید قرارداد پتنت جهانی خود برای مدت دو سال دیگر استفاده کرد و قرارداد فعلی را تا مارس سال 2027 تمدید نمود.”

این پیشرفت پس از آن صورت می‌گیرد که دو شرکت پیش‌تر در خصوص تمدید برنامه تامین مودم‌های 5G کوالکام برای دستگاه‌های اپلی تا سال 2026 با یکدیگر توافق کرده بودند. اپل پس از خریداری کسب‌وکار مودم اینتل در سال 2019 اوقات بسیار دشواری را برای توسعه مودم‌های 5G بومی خود پشت سر گذاشته است.

روند توسعه مودم 5G بومی اپل کماکان با موانعی روبه‌رو بوده و برای چندین نوبت به تعویق افتاده است. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی، پروژه توسعه مودم خود را به کلی کنار گذاشته است.

نکته جالب توجه اینکه گزارش 10-Q کوالکام که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) ارسال شده است؛ نشان می‌دهد که به باور این شرکت، اپل در آینده مودم‌های 5G خود را توسعه داده و از آنها بهره‌برداری خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH