نمایندگی TCL

گزارش اختصاصی از ورود گوشی‌های TCL به ایران توسط شرکت لیان‌همراه

شرکت لیان‌همراه با برگزاری یک رویداد خبری، مصادف با ششمین سالگرد تأسیس خود، خبر از اخذ نمایندگی گوشی‌های شرکت TCL داد. با گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان همراه باشید.

تاریخچه کلی شرکت لیان همراه

در بخش اول رویداد، آقای علی بقایی، رئیس هیئت مدیره لیان‌همراه به توضیح تاریخچه کلی و عملکرد چند سال اخیر این شرکت پرداختند که در ادامه به برخی نکات این سخنان اشاره می‌کنیم. طبق گفته‌های آقای بقایی، بعد از اعمال تحریم‌های واردات موبایل، تصمیم به ورود جدی به بازار واردات موبایل گرفته شد. این شرکت در سال‌های 1401-1402 مشغول مذاکره با دو برند RealMe و TCL بود و توانست خود را به تنها نماینده رسمی این دو شرکت در ایران تبدیل کند.

قبل از نمایندگی TCL، این شرکت مدتی نمایندگی شرکت RealMe را نیز در اختیار داشت که طبق گفته‌های آقای بقایی هر دو شرکت، از این همکاری رضایت بالایی دارند. آقای بقایی با اشاره به برخی کمپین‌های تبلیغاتی انجام شده برای RealMe افزود که لیان‌همراه توانسته سهم بازار RealMe در ایران را به عدد 5 درصد برساند. با همکاری با شرکت RealMe، لیان‌همراه توانست برخی مشکلات این گوشی‌ها در کشور ایران مانند عدم پشتیبانی از زبان فارسی و اختلال در تماس‌های اضطراری را برطرف کند.

حال لیان‌همراه با اخذ نمایندگی جدید، امیدوار است که بتواند این موفقیت‌ها را برای خود تکرار کند تا طبق اهداف به اشتراک گذاشته شده در این رویداد بتواند به بزرگ‌ترین عرضه کننده محصولات هوشمند الکترونیک در ایران و کشورهای منطقه تبدیل شود.

معرفی شرکت TCL

شرکت TCL یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست که به موفقیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دست یافته است. این شرکت دارای بیش از 130 هزار کارمند، 960 میلیون کاربر فعال، 32 عدد خط تولید و 43 مرکز تحقیق و توسعه در بیش از 160 کشور دنیا بوده و توانسته در سال 2021، به درآمد 252 میلیارد یوآنی (حدود 35 میلیارد دلار) دست یابد. آقای مازیار کشمیری، کارشناس مارکتینگ لیان‌همراه با اشاره به برخی از این موفقیت‌ها افزود که برخلاف این موفقیت‌ها، شرکت TCL مخصوصا در حوزه موبایل‌ در ایران بسیار ناشناخته و گمنام است. شرکت لیان‌همراه قصد دارد با برگزاری چندین کمپین تبلیغاتی مختلف مانند کمپین‌های اجرا شده برای ریلمی، شرایط را برای TCL در ایران بهبود بخشد.

شرکت TCL بیشتر به خاطر تلویزیون و پنل‌های تلویزیون شناخته می‌شود، اما در چند سال اخیر فعالیت‌های زیادی در صنعت موبایل‌ها نیز داشته است. طبق گفته‌های لیان‌همراه، شرکت TLC توانسته رتبه دوم در پنل‌های تلویزیون، رتبه سوم در تلویزیون‌های LCD و رتبه چهارم پنل‌های گوشی‌های همراه در دنیا و رتبه چهارم در عرضه گوشی‌ها و تبلت‌ها در آمریکا را به خود اختصاص دهد.

نمایندگی TCL

بیش از ده سال همکاری با اپراتورهای مختلف و تجربه ساخت سخت‌افزارهای قابل اطمینان در کارنامه شرکت TCL قرار دارد و طبق گفته‌های این شرکت، تنها 0.45 درصد از گوشی‌های فروخته شده این شرکت، از طریق گارانتی پس داده شده‌اند که آقای کشمیری این اعداد را بسیار تحسین برانگیز قلمداد کردند. در ادامه نیز صحبت‌هایی درباره اهمیت بخش تحقیق و توسعه برای TCL شد. این شرکت بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این بخش انجام داده و توانسته بیش از 100 پتنت مختلف را ثبت کند.

معرفی محصولات جدید

بعد از معرفی کلی TCL، شرکت لیان‌همراه با پخش دو تریلر مختلف به معرفی دو تبلت جدید با نام Tab 11 و سری 50 جدید TCL با 7 گوشی مختلف پرداخت که در ادامه به مرور کلی آن‌ها می‌پردازیم. شرکت لیان‌همراه هیچ اشاره‌ای به هزینه و تاریخ عرضه این محصولات نکرده اما سال 2024 را سال هدف معرفی کرد.

تبلت TLC Tab 11 و Tab 11 LTE 

این تبلت 10.95 اینچی از پنل IPS LCD با رزولوشن 1200 در 2000 پیکسل با پشتیبانی از قلم استفاده می‌کند و تکنولوژی NxtVision از TLC را نیز در خود جا داده است. این تکنولوژی برای محافظت هرچه بیشتر چشمان و راحتی استفاده‌های بلندمدت از صفحه نمایش طراحی شده است. پردازنده هشت هسته‌ای Helio P60T به همراه 4 گیگابایت رم و 4 گیگابایت رم مجازی برای بخش سخت‌افزاری این تبلت انتخاب شده‌اند. دو دوربین اصلی و سلفی 8 مگاپیکسلی، اسپیکر چهارگانه و باتری 8000 میلی‌آمپری با شارژر 18 واتی از دیگر ویژگی‌های این تبلت هستند.

نمایندگی TCL

این تبلت در این رویداد در اختیار ما بود و با تجربه‌ کوتاهی که با آن داشتم باید بگویم که این تبلت کیفیت ساخت بالایی دارد و اگر TLC و لیان‌همراه قیمت مناسبی برای آن انتخاب کنند، این تبلت پتانسیل بالایی برای بازار ایران خواهد داشت.

سری 50 گوشی‌های TLC

شرکت TLC عرضه هفت گوشی مختلف را برای سال 2024 برنامه‌ریزی کرده است. این گوشی‌ها 50LE، 50XL 5G، 50XL 5G، 50 NxtPaper 5G، 50XE NxtPaper، 50 5G و 50SE نام دارند که می‌توانید تصاویر آن‌ها را در این قسمت مشاهده کنید.

نمایندگی TCL

اشاره خاصی به مشخصات این گوشی‌ها در این رویداد نشد. نکته جالب این گوشی‌ها در رویداد این بود که برگه مشخصات یکی از آن‌ها روی میز گوشی‌ها بود، اما خبری از خود گوشی‌های سری 50 نبود.

معرفی محصولات فعلی

در انتهای سالن رویداد، چهار گوشی، یک تبلت و یک هدست به همراه مشخصات مختصر قرار داده شده بود و برای تست و تجربه‌های کوتاه در اختیار رسانه‌ها از جمله آی‌تی‌رسان بود. در بخش دیگر سالن، یک پاوربانک نیز قرار داشت که هیچ اشاره‌ای به مشخصات و حتی نام آن نشده بود.

گوشی TLC 40 NxtPaper

این گوشی که برادر بزرگ‌تر خانواده گوشی‌های TCL 40 حساب می‌شود، با وزن 195 گرمی خود از یک صفحه نمایش 6.75 اینچی با پنل IPS LCD با رزولوشن 2460 در 1080 پیکسل و نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی با پشتیبانی از قلم استفاده می‌کند. همچنین اسم این گوشی به استفاده از تکنولوژی NxtVision در بخش صفحه نمایش اشاره دارد. در بخش حافظه داخلی و رم، TCL سراغ حافظه 256 گیگابایتی و رم 8+8 با استفاده از رم مجازی رفته است. باتری 5010 میلی‌آمپری با شارژر 33 واتی وظیفه شارژدهی به گوشی و پردازنده هشت هسته‌ای Helio G88 را بر عهده دارد. سه عدد دوربین عریض 50 مگاپیکسلی، فوق عریض 5 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی انتخاب‌های سازنده این گوشی هستند.

نمایندگی TCL

گوشی TLC 40 SE

یک پله پایین‌تر از 40NxtPaper به 40SE می‌رسیم که پردازنده هشت هسته Helio G37 به همراه 256/6 گیگابایت یا 128/4 گیگابایت برای حافظه داخلی و رم را برای خود انتخاب کرده است. هر دو نسخه مختلف این گوشی، با استفاده از رم مجازی، حافظه رم خود را دو برابر می‌کنند. صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی از نوع IPS LCD بوده و نرخ‌به‌روزرسانی و رزولوشن آن به ترتیب برابر با 90 هرتز و 1600 در 720 پیکسل است. باتری موجود در این گوشی، ظرفیتی 5010 میلی‌آمپری دارد و با سرعت 18 وات شارژ خواهد شد. سه لنز عریض، ماکرو و سنجش عمق با دقت‌های 50، 2 و 2 مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی گوشی و یک لنز 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی آن انتخاب شده‌اند.

گوشی TLC 40R 5G

گوشی 40R 5G که در اواخر سال 2022 میلادی عرضه شده، بر خلاف دیگر گوشی‌های سری 40 سراغ برند دیگری برای انتخاب تراشه خود رفته است. تراشه Dimensity 700 وظایف پردازشی این گوشی را در اختیار دارد و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم برای همراهی این تراشه در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش 6.6 اینچی این گوشی، اعداد عجیب 1612 در 720 پیکسل را در بخش رزولوشن خود دارد. این صفحه نمایش از نوع IPS LCD بوده و نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی دارد. دو لنز با دقت 2 مگاپیکسلی برای ماکرو و سنجش عمق، در کنار لنز اصلی 50 مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. TLC 40R 5G یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری سلفی و باتری 5000 میلی‌آمپری با شارژ 15 واتی را نیز در مشخصات خود قرار داده است.

گوشی TLC PLEX

در این رویداد به اشتباه برگه مشخصات TCL 50 5G جلوی این گوشی قرار داشت، با توجه به مشخصات اصلی خود گوشی PLEX، قطعا این گوشی در میان دیگر گوشی‌های اشاره شده در این مقاله لقب ارزان‌ترین را دریافت خواهد کرد و جامعه کاملا متفاوتی را هدف‌گزاری خواهد کرد. 64 گیگابایت حافظه داخلی با 4 گیگابایت رم و یک صفحه نمایش ساده با رزولوشن 1600 در 700 پیکسل در مشخصات این گوشی دیده می‌شوند. پردازنده Helio G25 به همراه باتری با تنها ظرفیت 1000 میلی‌آمپری در این گوشی قرار داده شده است. یک لنز 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی و ترکیب سه‌گانه 50 + 2 + 2 مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی این گوشی انتخاب شده‌اند.

تبلت TLC Tab 10S

این تبلت 10.1 اینچی TCL از پنل IPS LCD استفاده کرده و رزولوشنی برابر با 1200 در 1920 پیکسل دارد. در تجربه‌ کوتاه من، این صفحه نمایش با روکش مات خود، عملکرد بسیار خوبی در بازتاب نور از خود نشان داد. حافظه داخلی و رم این تبلت دو گزینه مختلف 32/3 گیگابایت و  64/4 گیگابایتی را به کاربران ارائه خواهند کرد. دو دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی به ترتیب به عنوان دوربین‌های اصلی و سلفی برای این تبلت در نظر گرفته شده‌اند. باتری 8000 میلی‌آمپری با شارژر 18 واتی، با توجه به مصرف برق پایین دیگر اجزای گوشی، شارژدهی خوبی را از خود به نمایش خواهد گزاشت.

نمایندگی TCL

هدست TCL MOVEAUDIO Neo

برخلاف گوشی‌ها و تبلت‌های حاضر در رویداد، هدست TCL MOVEAUDIO Neo تنها برای عکس‌برداری در دسترس بود، به‌همین دلیل نمی‌توانیم درباره کیفیت صدای هدست که مهمترین بخش هر هدستی است، صحبت کنیم. این هدست شرکت TCL از درایور 10 میلی‌متری استفاده می‌کند و با داشتن 4 میکروفن داخلی قابلیت حذف نویز فعال (ANC) را نیز دارد. این هدست از بلوتوث 5.3 پشتیبانی کرده و طبق گفته‌های TCL بیش از 40 ساعت شارژدهی دارد.

نمایندگی TCL

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH