اپل عرضه آیفون 16 با هوش مصنوعی مولد را به‌طور ضمنی تائید کرد

شرکت‌های گوگل و سامسونگ با معرفی جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود از مجموعه بزرگی از امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی نیز رونمایی کردند. اکنون زمان آن فرا رسیده تا اپل نیز به رقابت در این میدان وارد شود.

تیم کوک؛ مدیرعامل اپل پس از انتشار گزارش درآمدی جدید این شرکت اعلام کرد که در اواخر امسال پیرامون هوش مصنوعی مولد صحبت‌ خواهد کرد. یکی از فرضیه‌های منطقی این است که قابلیت‌های مورد اشاره ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در فصل تابستان آینده و پیش از عرضه گوشی‌های سری آیفون 16 در ماه سپتامبر معرفی شوند.

مدیرعامل اپل ضمن اظهارات خود درباره هوش مصنوعی مولد اعلام کرد: “در زمینه هوش مصنوعی مولد که به تصور من در کانون توجه شما قرار دارد؛ کارهای زیادی به‌صورت داخلی در حال انجام است و من پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کرده‌ام. رویکرد ما همواره این بوده که ابتدا کاری را انجام داده و سپس درباره آن صحبت کنیم و هیچ‌گاه اصول خود را زیر پا نگذاریم. بنابراین این‌بار نیز ما به همین اصل پایبند خواهیم بود. اما ما چیزهایی را در اختیار داریم که بابت آنها بسیار هیجان‌زده هستیم و در اواخر امسال پیرامون آنها صحبت خواهیم کرد.”

قطعه کد کشف شده در iOS 17.4 نشان می‌دهد که دستیار صوتی سیری احتمالا به منظور خلاصه‌سازی، ارائه پاسخ‌های هوشمندانه در برنامه Messages و پشتیبانی از امکانات هوشمند در برنامه‌هایی نظیر Apple Music، Pages و Keynote از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

ظاهرا کمپانی آمریکایی بر روی یک مدل هوش مصنوعی تمرکز نکرده و سرگرم تست برخی نمونه‌های درون دستگاهی و تعدادی از مدل‌های مبتنی بر اتصال به اینترنت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH