مدیاتک تراشه‌های خود را با تخفیفات ویژه در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد

شرکت سامسونگ در گوشی‌های هوشمند تولیدی خود از پلتفرم‌های مختلفی از Unisoc گرفته تا کوالکام استفاده می‌کند. از طرفی برند کره‌ای یکی از مشتریان تراشه‌های ساخت شرکت مدیاتک نیز محسوب می‌شود؛ اگرچه این تراشه‌ها اخیرا به شکلی بسیار نادر در محصولات سامسونگ ظاهر شده‌اند.

اکنون یک افشاگر با شناسه Revegnus مدعی شده که مدیاتک برای پلتفرم‌های قابل عرضه خود به غول کره‌ای، قیمت‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

در واقع این طرح، یک تخفیف ویژه برای سامسونگ قلمداد می‌شود؛ اما کم و کیف آن هنوز مشخص نشده است. بعلاوه هنوز روشن نیست که آیا این تخفیفات برای تمامی تراشه‌های تولیدی مدیاتک اعمال شده یا صرفا شامل تعدادی از آنها خواهد شد.

برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که مدیاتک احتمالا مایل است تا توجه سامسونگ را به پلتفرم‌های رده بالا Dimensity خود جلب نماید. با این‌حال در خصوص اهداف برند تایوانی از اعطای چنین تخفیف‌هایی نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

حداقل سامسونگ پیش‌تر قراردادی را با کوالکام منعقد نموده و بنابراین بعید است که طی چند سال آینده شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S با تراشه‌های سری Dimensity 9xxx شرکت مدیاتک باشیم.

در هر صورت این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، تعداد بیش‌تری از گوشی‌های هوشمند سامسونگ با تراشه‌های مدیاتک تولید و به بازار عرضه شوند.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که Revegnus پیش‌تر برای نخستین بار تصویری از گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 را پیش از عرضه آن منتشر کرد. همچنین وی در گزارش خود به وجود پردازنده گرافیکی AMD در تراشه اگزینوس 1480 سامسونگ اشاره کرد و به تشریح ویژگی‌های تراشه پرچمدار اگزینوس 2400 پرداخت. این ویژگی‌ها بعدها در نرم‌افزار گیک‌بنچ نیز مورد تائید قرار گرفتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH