سری آیفون 16 پرو اپل با حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد

شرکت اپل در حال برنامه‌ریزی برای اعمال چندین تغییر کلیدی در سری آیفون 16 پرو خود است و اکنون به لطف شایعات جدیدی که از سوی منابع زنجیره تامین ارائه شده‌اند؛ جزئیات بیش‌تری در این زمینه به‌دست آمده است.

بر این اساس هر دو مدل سری آیفون 16 پرو مجهز به نمایشگرهای بزرگ‌تری خواهند بود. به بیان دقیق‌تر اندازه نمایشگر در گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس به‌ترتیب به 6.3 و 6.9 اینچ افزایش خواهد یافت. شایان به ذکر است که هر دو دستگاه از پنل‌های اولد Micro Lens Array (MLA) استفاده خواهند کرد.

این پنل‌ها در مقایسه با نمونه‌های معمولی اولد دارای روشنایی خروجی بالاتری بوده و زاویه دید مطلوب‌تری را ارائه می‌دهند. سری آیفون 16 پرو با تراشه A18 Pro اپل و 8 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. همچنین افزایش فضای ذخیره‌سازی به 2 ترابایت یکی دیگر از جهش‌های قابل توجه در مدل‌های پرو آینده به‌شمار می‌رود. در حال حاضر آیفون‌های اپل با حداکثر ظرفیت 1 ترابایتی قابل سفارش هستند.

بعلاوه اطلاعات جدید، داده‌های پیش‌تر فاش شده در خصوص ویژگی‌های انحصاری هوش مصنوعی در سری آیفون 16 پرو را مورد تائید قرار می‌دهد. این دستگاه‌ها احتمالا با مدل هوش مصنوعی اخیرا معرفی شده اپل موسوم به MGIE ادغام خواهند شد. ظاهرا هر دو گوشی مجهز به یک لنز فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی جدید بوده و آیفون 16 پرو نیز بالاخره از لنز Tetraprism با بزرگنمایی 5 برابری بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام منابع خبری، آیفون 16 پرو مکس احتمالا از بهترین مدت شارژدهی باتری در میان کلیه مدل‌های پرو آیفون برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود که ظرفیت باتری از 4441 میلی‌آمپرساعت در آیفون 15 پرو مکس به 4676 میلی‌آمپرساعت در آیفون 16 پرو مکس افزایش پیدا کند. این موضوع در کنار بهبود احتمالی بهره‌وری انرژی در تراشه جدید اپل به آیفون 16 پرو مکس کمک می‌کند تا عنوان برترین گوشی اپل به لحاظ مدت شارژدهی باتری را به خود اختصاص دهد.

از سوی دیگر ظرفیت باتری آیفون 16 پرو نیز احتمالا در مقایسه با مدل نسل قبلی آن ارتقاء خواهد یافت. نمونه اولیه این گوشی همراه با یک باتری 3355 میلی‌آمپرساعتی (13.02 وات‌ساعتی) که به منظور تهویه دما درون یک براکت فلزی قرار گرفته؛ پیش‌تر در فضای آنلاین رویت شده است.

بعلاوه هر دو گوشی جدید مجهز به دکمه Capture خواهند بود. ظاهرا اپل عملکرد خود در زمینه پردازش تیتانیوم را بهبود بخشیده و در عین‌حال هزینه تولید هر کیس را کاهش داده است.

باتری نمونه اولیه آیفون 16 پرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH