تصویر جدید آیفون 16 اپل نشان‌دهنده چیدمان عمودی دوربین پشتی آن است

آیفون 16 مجهز به سیستم دوربین با چیدمان بازطراحی شده روی پنل پشتی خود خواهد بود. بدین‌ترتیب این‌بار دو سنسور دوربین به‌صورت عمودی بر روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. این الگو به شکلی عجیب اما واضح به رویکرد مورد علاقه سامسونگ شباهت دارد. 

پیش از این شایعات مختلف بارها به استفاده از این سبک طراحی اشاره نموده‌اند؛ اما امروز تصویر جدیدی منتشر شده که ظاهرا متعلق به شاسی دوربین آیفون 16 است. در واقع این تصویر نشان می‌دهد که دو دوربین با چیدمان عمودی و نه مورب (الگویی که پیش‌تر در آیفون 15 مشاهده شده است) روی پنل پشتی تعبیه شده‌اند.

این اطلاعات توسط یک افشاگر با نام Majin Bu در شبکه اجتماعی X فاش شده؛ اما از سوی منابع صنعتی مستقل در وبسایت MacRumors نیز مورد تایید قرار گرفته است. بر اساس اعلام منابع خبری، تصویر زیر در واقع متعلق به شاسی دوربین اصلی پروژه I-34 بوده و برای استفاده در مدل پایه آیفون 16 در نظر گرفته شده است.

آیفون 16 احتمالا در ماه سپتامبر امسال عرضه می‌شود. اپل با استفاده از چیدمان عمودی دوربین می‌تواند قابلیت ضبط ویدیو فضایی را به گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس بیاورد. تغییر چیدمان دوربین آیفون نیز احتمالا از همین عامل و نه علاقه‌مندی ناگهانی اپل به روش‌های سامسونگ ناشی می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود که آیفون 16 مشخصه دکمه اکشن را از گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به ارث ببرد. بعلاوه این دستگاه مجهز به دکمه Capture با فناوری سنسور تشخیص فشار در سمت راست بدنه خود خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH