8 ویژگی جذب کننده iOS 8

359371-ios-8

پس از ماه‌ها حدس و گمان، اپل روز دوشنبه بالاخره از آخرین نسخه سیستم عامل خود iOS 8 پرده برداری کرد.

توسعه دهنگان ملزمند که نسخه بتا را در چند ماه آینده امتحان کنند و کاربران تا پاییز قادر به استفاده از آن نخواهند بود. در متن زیر به برخی از ویژگی‌های این نسخه جدید پرداخته می‌شود تا با آن بیشتر آشنا شوید.

پیام‌های گروهی

 

درست مثل ایمیلهای دسته جمعی، پیام‌های دسته جمعی هم جزئی از iOS 8 خواهند بود. کاربر می‌تواند افراد خاصی را از این گروه حذف یا به آن اضافه کند، یا به طور کل مکالمه دسته جمعی خودش را بسازد. در ضمن می‌تواند با انتخاب گزینه “مزاحم نشوید”، خود را از جمع دور کند. اگر بخواهید دیگران از مکان شما مطلع شوند، iOS 8 به راحتی امکان نمایش محلتان را می‌دهد، بدون آنکه نیازی به اشاره مستقیم به محل قرار گیری کاربر باشد.

پیام‌های صوتی و تصویری

 

شاید برخی بگویند که همین الان هم دستگاهاشان از ارسال پیامهای صوتی و تصویری از طریق ایمیلهای صوتی پشتیبانی می‌کند، اما با این بروزرسانی می‌توانید به صورت مستقیم پیام خود را وارد جریان چت کنید. در ضمن می‌توانید از این طریق ویدئویی که خودتان ضبط کرده‌اید برای دوستانتان در جریان چت گروهی بفرستید و آنها را هم در لحظات خوشتان شریک کنید.

اعلانات تعاملی

 

با این نسخه از iOS می‌توانید بدون ترک برنامه‌ای که در حال استفاده از آن هستید، به پیام متنی یا ایمیلی که برایتان آماده پاسخ دهید. پیام‌ها به طورت دراپ داون نمایش داده می‌شوند و می‌توانید با سوئیپ کردن به سمت پایین به آنها پاسخ دهید، آنرا رد کنید یا به تقویم دعوت کنید، ایمیلی را به عنوان خوانده شده علامت بزنید، یک زنگ هشدار را به طور موقت قطع کنید با غیره.

اشتراک گذاری خانوادگی

 

چند سال پیش اپل به خاطر امکان پرداخت بدون نیاز به پسوورد مورد سرزنش قرار گرفت، زیرا باعث شده بود که کودکان زیادی بدون اطلاع پدر و مادرشان، هزاران دلار از کارت اعتباری آنها خرج کنند.

iOS 8 اما اینبار جلوتر رفته و با ویژگی با نام اشتراک گذاری خانوادگی، دیگر اعضای خانواده را از دسترسی به حساب‌های خرید مطلع می‌کند و به آنها امکان دانلود را می‌دهد. بعلاوه والدین می‌توانند برای کودکانشان در خرید از آیتونز، محدودیت ایجاد کنند. به این صورت که کودک باید برای پدر یا مادر خود قبل از خرید پیام بفرستد. در ضمن با استفاده از این ویژگی می‌توانید از محل حضور هر یک از اعضای خانواده‌تان مطلع شوید.

پیش بینی متن

 

خیلی وقت است که در آیفون ویژگی تصحیح متن با وجود اشتباهات زیاد وجود دارد، اما در نسخه جدید سیستم عامل و با وجود ویژگی با نام QuickType، کاربر می‌تواند هنگام تایپ زمان زیادی را برای خود ذخیره کند. کوپرتینو قول پیش بینی‌های معقولانه‌تری که شامل کلمات روزمره‌تر می‌شود داده است که در جعبه‌ای در زیر محل تایپ پدیدار می‌شوند. اپل گفته است این پیش بینی کلمات برای 14 کشور مختلف بهینه شده است. در ضمن 8 iOS از کیبوردهای شخص ثالث هم پشتیبانی می‌کند.

بهینه شدن ایمیل

 

یکی از ویژگی‌های آزار دهنده در iOS زمانی بود که می‌خواستیم از پیامی که در حال نوشتنش بودیم خارج شویم، بایستی ایمیل را می‌بستیم و آن را به صورت درفت ذخیره می‌کردیم. در نسخه جدید سیستم عامل می‌توانید ایمیلی را که در حال نوشتنش هستید پایین بدهید و هر اطلاعی را که می‌خواهید بدست آورید و دوباره آن را بالا بی‌آورید.

درایو آی کلاود

 

با درایو آی کلاود می‌توانید فایلهای روی کامپیوترتان را با درگ و دراپ به درون درایو انداخته و سپس از دستگاهتان به آنها دسترسی داشته باشید. اپل گفته است که اگر فایلی را در یک دستگاه ویرایش کنید آن فایل در تمام دستگاه‌های دیگر ویرایش می‌شود.

تصاویر

 

نداشتن فضای کافی برای ذخیره فایلها و عکسها یک مشکل همیشگی بوده است. با iOS 8 دیگر هر عکسی که بی‌اندازید در آی کلاود ذخیره می‌شود. نگران نشوید، این گزینه را می‌توانید به طور دستی فعال یا غیر فعال کنید. با این روش می‌توانید به تصاویرتان در هر دستگاه اپلی که دارید دسترسی داشته باشید.

 

 

8 در مورد “8 ویژگی جذب کننده iOS 8”

  1. سپهر (وینفونی)

    😐
    مرسی از مطلب خوبتون
    اما همه اینایی که گفتید از قبل تو اندروید و ویندزوفن بوده! همش!!
    به جز اعلانات تعاملی که چیز جالبی هم هست!
    به خصوص
    (( پیام‌های صوتی و تصویری، پیام‌های گروهی، اشتراک گذاری خانوادگی)) از قبل در ویندزفون مانگو هم بوده 😐
    و همچنین پیشبینی متن و کیبورد سوایپ یا همون ورد فالو!
    در اصل بهتره تیتر رو به قابلیت های جدید آیوس 8 نسبت به نسخه قبلی تغییر بدید! 😐
    حتی در این آیوس هم خبری از KIDS CORNER یا GUEST MODE و همیچنین میانبر تنظیمات و مولتی تسکینگ دو تایی (مثل اونایی که تو اندروید هست و میشه چن تا پنجره رو در کنار هم دید!) نیست!

      1. در ضمن ویژگی های خاص آی او اس رو نگفتید که تو هیچ سیستم عاملی نیست بنده خودم قبل از ورود به سیستم اپل اندروید و سامسونگ نوت 2 داشتم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH