معرفی قوانین مهم بروکر کوتکس

قوانین بروکرها به منظور محافظت از سرمایه و حقوق معامله گران وضع می شوند. این قوانین به ایجاد یک محیط معاملاتی عادلانه و شفاف کمک می کنند. توجه به قوانین بروکرها، یادگیری آنها و رعایت این قوانین در معاملات، یکی از مهمترین اموری است که تریدرها باید مدنظر قرار بدهند.

بنابراین شناخت قوانین به عنوان اصول پایه جهت انجام معاملات موفق، باید جزئی از اولویت های آنها باشد. بروکر کوتکس نیز قوانین خاص خود را دارد که مجموعه دستورالعمل ها و چارچوب فعالیت تریدرها در این بروکر می باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی قوانین مهم بروکر کوتکس بپردازیم. پیش از بررسی قوانین مهم کوتکس بهتر است کمی بیشتر با این بروکر آشنا شویم.

بروکر کوتکس و اعتبار آن

کوتکس یک کارگزار معاملاتی آنلاین است که در سال 2019 تأسیس شده است. این بروکر بستر معاملات در فارکس، باینری آپشن، سهام، ارزهای دیجیتال و کالاها را ارائه می دهد. کوتکس توسط IFMRRC با شماره رجیستری TSRF RU 0395 AA V0161 تنظیم می شود. IFMRRC یک تنظیم کننده مالی در سنت وینسنت و گرنادین ها است.

کوتکس یک حساب آزمایشی رایگان با 10000 دلار پول مجازی ارائه می دهد تا معامله گران بتوانند قبل از سرمایه گذاری واقعی، پلتفرم را امتحان کنند. همچنین پشتیبانی 24/7 را به زبان های مختلف ارائه می دهد. آنچه سبب شهرت بروکر کوتکس شده است ارائه پلتفر باینری آپشن خود می باشد.

این بروکر به دلیل قوانین منحصر به فرد و زیادی که دارد و آنها را اجرا می کند بر اجرای معاملات در محیطی امن و به صورت کاملاً منصفانه تاکید دارد. در نتیجه تجربیات خوبی را به معامله گران منتقل می کند. چنانچه معامله گران از قوانین مطلع نباشد، مشکلات زیادی را متحمل خواهند شد. بنابراین پیش از ثبت نام در بروکر کوتکس لازم است حتماً با قوانین این بروکر آشنا شوید.

کلیات قوانین بروکر کوتکس چیست؟

بروکر کوتکس در مورد حریم خصوصی، نحوه واریز و برداشت، شکل اجرای معاملات می باشد. تنها مسئله مهم آن است که در حال حاضر این قوانین توسط خود بروکر تنها به زبان انگلیسی است. بنابراین افراد مختلفی سعی در ترجمه و ارائه این قوانین به فارسی دارند که ما هم به آن پرداخته ایم.

انواع قوانین مهم بروکر کوتکس

  • قوانین حفظ حریم شخصی

  • قوانین قرارداد خدمات

  • قوانین عملیات تجاری

  • قانون های مربوط به پرداخت

  • قانون های مفاد افشای خطرات

  • قانون های مربوط به عملیات غیر تجاری

معرفی قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی

در این بخش از قوانین، به محرمانه بودن اطلاعات تریدرها اشاره شده و اعلام شده کدام اطلاعات را از کاربران خود می خواهد. نحوه تغییر یک سری از اطلاعات که امکان تغییر آنها وجود دارد، روش حفاظت از این اطلاعات، کوکی ها، تبلیغات و بقیه موارد نیز از جمله دیگر گزینه هایی هستند که در این بخش به آنها اشاره شده است.

منظور از اطلاعات در این بخش دو نوع از اطلاعات است که شخصی و غیر شخصی هستند. اطلاعات شخصی همان اطلاعات شخص ثبت نام کننده مانند نام، تلفن و آدرس و .. هستند. اطلاعات غیر شخصی نیز به اطلاعات فنی شامل اطلاعات برنامه ها و دستگاه ها و اطلاعات تحلیلی شامل استفاده از نرم افزارها و سرورها و آمار مانند تاریخ تراکنش ها و نوع نماد و سود و زیان و زمان تکمیل معاملات اشاره دارد.

روش تغییر اطلاعات شخصی

در صورتیکه در ثبت اطلاعات شخصی مشتری ایرادی به وجود آید، امکان حذف این اطلاعات توسط مشتری و تغییر آنها وجود دارد. باید بدانید، اطلاعات غیر شخصی مانند اطلاعات مربوط به تراکنش ها تا زمان مشخصی همچنان در بروکر باقی می ماند. همچنین کوتکس برای امنیت و حفظ این اطلاعات از تکنولوژی های پیشرفته و استانداردهای بالایی استفاده می کند.

قوانین مربوط به پرداخت کوتکس

این بخش از مهمترین قوانین مربوط به کوتکس می باشد. قوانین پرداخت شامل قوانین مربوط به ثبت نام، قوانین واریز، برداشت، روش های برداشت، باز پرداخت، مالیات، تعهدات می باشد.

قوانین قرارداد خدمات کوتکس

حتماً سعی کنید با اصطلاحات و تعاریف در این بروکر و قوانین مربوط به قراردادهای آن آشنا شوید. اصطلاحاتی مانند تعریف نماد معاملاتی، نقل قول، معاملات دیجیتال آپشن و …

مقررات عمومی، موضوع موافقت نامه، حقوق و تعهدات طرفین،پردازش داده های شخصی، مسئولیت ها و ضمانت، شرایط فسخ و اضطراری و مقررات نهایی از دیگر مواردی است که باید با آنها به طور کامل آشنا شوید.

قوانین مربوط به خطرات در کوتکس

تمامی بروکرها دارای خطرات و ریسک هایی هستند که باید از آنها مطلع باشید. شما باید با انواع ریسک ها شامل ریسک معاملات، نوسانات بازار مالی، و تاثیر موارد مختلف بر قیمت ها آشنا باشید.

قوانین عملیات تجاری در کوتکس

این بخش شامل موارد حقوقی مرتبط با معاملات و روش انجام آنها است که مقررات عمومی، اصول اولیه فرایند معاملات، اصل بستن یک معامله، قانون های مربوط به روش برقراری ارتباط و نحوه پیام رسانی، زمان انجام معاملات و نیز رویدادهای مهم موثر بر معاملات همگی در این بخش گنجانده شده اند.

مقررات عملیات غیر تجاری کوتکس

این قوانین نیز از مهمترین های این بحث می باشد. در این بخش به احراز هویت و قوانین مربوط به آن که سبب جلوگیری از پولشویی می شود، می پردازند. اهداف و محدوده قوانین، حقوق و تعهدات طرفین، علایم عملیات غیر تجاری مشکوک، فرایند پرداخت، واریز وجوه به حساب مشتری، روش های واریز، برداشت از حساب مشتری، مدل های برداشت همگی از جمله مواردی است که در اینجا به آنها پرداخته می شود.

برخی از نکات در زمینه قوانین مهم بروکر کوتکس

افراد زیر 18 سال نمی توانند در این بروکر ثبت نام کنند. کاربران نمی توانند بیش از یک حساب فعال داشته باشند. امکان برداشت وجه از حساب شخص ثالث وجود ندارد و در صورت انجام تخلف به حساب می آید. شما نمی توانید از روش های تقلبی در معاملات استفاده کنید. اهداف غیر معاملاتی ممنون است. استفاده از کارت شناسایی کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، هنگ کنگ و روسیه تخلف است.

در نهایت باید بدانید که ایجاد شفافیت و عدالت در بازارهای مالی با کمک قوانین بروکر کوتکس امکان پذیر است. کاربران کوتکس این اطمینان را دارند که احتمال تقلب در این بازارهای مالی بسیار کاهش می یابد. همچنین سازمان های مالی نیز باید از قوانین بروکر کوتکس مطلع باشند که در صورت نیاز بتوانند تصمیمات آگاهانه ای را اتخاذ کنند.

منبع: کپی ترید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH