زمان عرضه سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 مایکروسافت اعلام شد

دستگاه‌های سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 مایکروسافت با پیشرفت‌های بزرگ در زمینه نمایشگر روانه بازار می‌شوند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این محصولات طی ماه مارس عرضه خواهند شد. اطلاعات به‌دست آمده از گزارش وبسایت Windows Central نشان می‌دهد که هر دو دستگاه مجهز به پنل‌های اولد بوده و احتمالا در روز 21 مارس (2 فروردین ماه 1403) عرضه خواهند شد.

استفاده از نمایشگرهای اولد در بازار لپ‌تا‌پ‌های درجه یک بازار رواج بیش‌تری پیدا کرده است. این پدیده از نمایش عمیق‌تر رنگ مشکی، نشان دادن رنگ‌ها به‌صورت زنده و نرخ کنتراست بالاتر در پنل‌های اولد ناشی می‌شود. مایکروسافت یکی از معدود تولیدکنندگانی است که هنوز برای لپ‌تاپ‌های خود از فناوری اولد استفاده نکرده است.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که با عرضه لپ‌تاپ‌های آینده سرفیس، وضعیت کنونی دستخوش تغییر خواهد شد. به لطف استفاده از پنل‌های اولد انتظار می‌رود که هر دو مدل جدید سرفیس از محتوای HDR نیز پشتیبانی نمایند.

بعلاوه گزارش‌ها نشان می‌دهند که سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 در دو ورژن مختلف با پردازنده‌های اینتل و کوالکام قابل دسترس خواهند بود. مدل‌های اینتلی احتمالا از جدیدترین پردازنده‌های Core Ultra شرکت اینتل بهره گرفته و با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی در ماه آوریل عرضه خواهند شد.

در عین‌حال ورژن‌های مبتنی بر معماری ARM احتمالا از تراشه Qualcomm Snapdragon X Elite بهره گرفته و طی ماه ژوئن روانه بازار خواهند شد. بر اساس شنیده‌ها سرفیس پرو 10 با وجود بهره‌مندی از برخی افزونه‌های جدید، الگوی طراحی سرفیس پرو 9 را تا حد زیادی حفظ خواهد کرد. دوربین وب‌کم عریض ارتقایافته با افکت‌های استودیویی و NFX reader یکپارچه یکی از قابلیت‌های شاخص سرفیس پرو 10 به‌شمار می‌رود.

تصویر سرفیس پرو 9 مایکروسافت

بر اساس شایعات، سرفیس لپ‌تاپ 6 شاهد بازطراحی گسترده‌تری بوده و از حواشی باریک‌تر در اطراف نمایشگر و زوایای گرد شده بهره خواهد برد. در واقع این سبک از طراحی از سری سرفیس لپ‌تاپ استودیو الهام گرفته خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود که این محصول مجهز به تاچ‌پد لرزشی جدید و پورت‌های ارتباطی گسترده‌تر از جمله دو پورت USB-C، یک درگاه سرفیس کانکت، یک پورت USB TYPE-A و کلید اختصاصی Copilot بر روی صفحه‌کلید باشد.

گزارش‌ها به وجود یک ویژگی جدید موسوم به AI Explorer در آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11 اشاره دارند. ظاهرا این ویژگی نسخه پیشرفته Copilot به‌شمار رفته و جدول زمانی مربوط به فعالیت‌های کاربر را روی کامپیوتر ایجاد می‌کند. هدف از ارائه AI Explorer این است که با بهره‌گیری از زبان طبیعی، هرگونه تعامل کامپیوتری قابل جستجو باشد. این ابزار حتی قادر به درک درخواست‌های مبهم بوده و می‌تواند به‌عنوان یک ویژگی ارزشمند برای کاربران قلمداد شود.

تصویر مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ 5

همچنین AI Explorer کمک‌های زمینه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال هنگام مشاهده یک تصویر احتمالا گزینه‌ای برای ویرایش آن پیشنهاد می‌شود. در ادامه کاربران برای انجام برخی اقدامات ویرایشی خاص نظیر حذف پس‌زمینه می‌توانند دستورات ساده‌ای را صادر نمایند.

دستگاه‌های جدید مایکروسافت نظیر سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 احتمالا نخستین محصولاتی هستند که از این ویژگی جدید بهره‌مند خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH