شیائومی 15 احتمالا با قیمت‌گذاری گران‌تر از مدل نسل قبلی خود عرضه خواهد شد

پس از عرضه گوشی‌های هوشمند سری شیائومی 14 اکنون انتظارات در خصوص پرچمدار آینده کمپانی چینی موسوم به شیائومی 15 رو به افزایش است. اگرچه عرضه این گوشی تا اواخر سال 2024 امری بعید به‌نظر می‌رسد؛ اما شایعات اولیه از اعمال برخی تغییرات احتمالی برای این محصول حکایت دارند. یکی از این تغییرات محتمل، افزایش قیمت خواهد بود.

گزارش‌های اخیر یک افشاگر مشهور چینی با شناسه Digital Chat Station نشان می‌دهند که شیائومی 15 احتمالا با قیمت‌گذاری گران‌تر از مدل نسل قبلی خود یعنی شیائومی 14 روانه بازار خواهد شد. مدل پایه شیائومی 14 با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی 3999 یوان (تقریبا 563 دلاری) در بازار چین عرضه شد.

در صورت صحت شایعات مطرح شده انتظار می‌رود که شیائومی 15 با قیمت بیش از 600 دلاری در چین عرضه شود. اگرچه دلایل این افزایش قیمت احتمالی هنوز تائید نشده است؛ اما این پدیده احتمالا از اجزا و ویژگی‌های ارتقایافته دستگاه ناشی می‌شود.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها شیائومی 15 با جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 روانه بازار خواهد شد. کوالکام رسما تائید کرده که این تراشه مجهز به CPU با هسته‌های سفارشی Oryon خواهد بود. بعلاوه نیمه‌هادی جدید احتمالا از واحد پردازش عصبی (NPU) ارتقایافته‌ نیز بهره خواهد برد. استفاده از این تراشه پیشرفته کوالکام در مقایسه با نمونه کنونی اسنپدراگون 8 نسل 3 احتمالا هزینه بیش‌تری را به‌دنبال خواهد داشت.

همچنین گفته شده که این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر اولد CSOT LTPO با رزولوشن 1.5K و حداکثر روشنایی خیره‌کننده خواهد بود. بعلاوه برخی گمانه‌زنی‌ها از ارتقاء ماژول دوربین و بهبود کارآیی باتری حکایت دارند. تمامی این پیشرفت‌ها به‌صورت بالقوه می‌توانند موجب افزایش قیمت گوشی شوند.

شیائومی 14

اطلاعات فاش شده، چشم‌اندازی اولیه از ویژگی‌های احتمالی شیائومی 15 را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری و مشخصات فنی گوشی صرفا بر پایه حدس و گمان مطرح شده و برای دستیابی به تصویری واضح‌تر از گوشی بایستی منتظر افشای جزئیات بیش‌تر درباره آن باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH