راه‌حل کوالکام برای امنیت موبایل، ساده ولی هوشمندانه

Qualcomm_snapdragon

شرکت کوالکام قصد دارد تا مشکل امنیتی تلفن‌های همراه هوشمند را به روش خود حل کند و در این میان راه‌حل کوالکام برای امنیت موبایل، ساده ولی هوشمندانه خواهد بود، این شرکت قصد دارد تا در سری پردازنده‌های اسنپ دراگون، kill Switch را به‌عنوان ابزاری برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربر اضافه کند.

این چیپ‌ست ساز آمریکایی معتقد است که می‌توان با از کار انداختن پردازنده‌ها به‌صورت از راه دور، کلیه عملکرد دستگاه را به حالت تعلیق درآورده و جلوی سرقت اطلاعات را بگیرد، البته این امر قابل بازگشت نخواهد بود و نه‌تنها پردازنده بلکه تمامی بخش‌های دیگر اطلاعاتی در گوشی‌های مجهز به این سیستم، با فشرده شدن Kill Switch به‌طور کامل نابود خواهند شد.

نایب‌رییس این شرکت که راج تالوری نام دارد معتقد است که تنها استفاده کردن از Kill Switch از نوع نرم‌افزاری برای جلوگیری از خطر دزدیده‌ شدن اطلاعات کافی نخواهد بود و باید برای انجام این امر به‌صورت صحیح و مطمئن، از توان سخت‌افزاری دستگاه نیز استفاده کامل نمود و در این میان پردازنده‌ها خواهند توانست تا بهترین گزینه برای قبول این مسئولیت باشند.

این شرکت در حال کار کردن بر روی گزینه‌های متعددی برای ایجاد یک kill Switch سخت‌افزاری بر پایه کارکرد پردازنده‌های سری اسنپ دراگون بوده است تا بتواند بهترین خروجی ممکن را برای امنیت دستگاه‌های مختلف به ارمغان بیاورد. هنوز زمان دقیق عرصه این فناوری معلوم نشده است ولی نمی‌توان انتظار داشت که زمان زیادی تا ارائه پلن اجرایی این kill Switch باقی‌مانده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH