اندروید 15 قادر به فشرده‌سازی چشمگیر برنامه‌ها خواهد بود + ویدیو

اندروید 15 قادر به یادگیری نحوه فشرده‌سازی چشمگیر برنامه‌های نصب شده روی دستگاه خواهد بود.

ویژگی جدید App Archiving در اندروید 15 ابتدا طی ماه گذشته شناسایی شد و اکنون جزئیات مربوط به این ویژگی و حتی ویدیویی از نحوه کارکرد آن در فضای آنلاین منتشر شده است.

بایگانی برنامه موجب کاهش قابل توجه میزان حافظه اشغال شده توسط نرم‌افزار خواهد شد. به‌عنوان مثال حجم برنامه Uber پس از بایگانی از 387 مگابایت به تنها 18 مگابایت کاهش خواهد یافت. این ارقام نشان‌دهنده کاهش بیش از 20 برابری حجم برنامه هستند.

البته در این میان یک تفاوت ظریف نیز وجود دارد. فشرده‌سازی ده‌ها برابری حجم یک برنامه و در عین‌حال حفظ عملکرد آن در سطح اصلی امری ناممکن خواهد بود. همان‌طور که در مثال ارائه شده مشاهده می‌کنید؛ برنامه بایگانی شده بایستی مجددا از گوگل پلی دانلود شده و تنها پس از این فرآیند قابل اجرا خواهد بود.

بایگانی برنامه‌ها احتمالا تنظیمات و داده‌های کاربران را ذخیره‌سازی نموده و خود نرم‌افزار را حذف می‌کند. بنابراین کاربران بایستی آنها را مجددا دانلود نمایند. این موضوع بدان معناست که بایگانی مداوم اپلیکیشن‌های مختلف اقدامی کاملا بی‌معنا قلمداد خواهد شد.

با این‌حال عملکرد فوق برای برنامه‌هایی که به میزان بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته و کاربران بنا بر دلایل مختلف مایل (یا قادر) به حذف آنها نیستند؛ مناسب است. بعلاوه اندروید 15 ویژگی بایگانی خودکار برنامه‌هایی که برای مدت زمانی طولانی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند را در خود جای خواهد داد.

با توجه به حجم بالای برخی برنامه‌های مدرن و عدم پشتیبانی بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید از کارت حافظه، دسترسی به چنین قابلیتی واقعا می‌تواند سودمند باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH