اپل عرضه نخستین آیفون تاشو خود را به تعویق انداخته است!

کارشناسان عموما بر این باورند که نخستین تلاش اپل در زمینه تولید دستگاه‌های تاشو به یک محصول بزرگ منتهی خواهد شد. ابتدا یک دستگاه 7 تا 8 اینچی از خانواده آیپد معرفی شده و در ادامه از یک گجت بزرگ‌تر 20.25 اینچی که احتمالا با نام تجاری مک فروخته می‌شود؛ رونمایی خواهد شد.

دستگاه کوچک‌تر از این دو مدل احتمالا در سال 2026 یا 2027 عرضه خواهد شد. محصول تاشو بزرگ‌تر نیز احتمالا در سال 2028 روانه بازار می‌شود. البته اپل روی توسعه یک آیفون تاشو نیز کار می‌کند. این دستگاه احتمالا مطابق با برنامه زمانی اولیه عرضه نخواهد شد؛ اما همچنان می‌تواند دو دستگاه تاشو دیگر را در بازار مغلوب نماید.

بر اساس گزارش‌ها شرکت اپل در ابتدا، اواخر سال 2026 را به‌عنوان چارچوب زمانی برای عرضه آیفون تاشو خود در نظر گرفته بود. اکنون نشریه کره‌ای Alpha Business به نقل از یک دست‌اندرکار حوزه صنعت مدعی شده که عرضه این محصول تا اوایل سال 2027 به تعویق افتاده است. این موضوع به غول کوپرتینویی امکان می‌دهد تا در کلیه حوزه‌ها از جمله عرضه و تقاضای نمایشگرهای تاشو به آمادگی کامل دست پیدا کند.

با این‌حال چارچوب زمانی برای بررسی و انتخاب تامین‌کنندگان قطعات کماکان بدون تغییر باقی خواهد ماند. بر اساس گزارش‌ها اپل به منظور ارائه نمونه‌های اولیه نمایشگر با هر دو شرکت سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی همکاری نموده است.

پتنت جدید اپل نویدبخش ایجاد چین و چروکیدگی‌‌های کمتر در نمایشگرهای تاشو است.

هیچ‌کدام از این دو شرکت، نمایشگری کاملا مشابه به نمونه فوق را تولید نکرده‌اند. اپل به منظور کاهش چین و چروکیدگی‌‌های ایجاد شده روی نمایشگرهای تاشو پتنت جالبی را ثبت کرده است.

این فرآیند با ایجاد یک شیار در شیشه فوق‌العاده نازک و پوشاندن آن با پلیمرهای انعطاف‌پذیر انجام می‌شود. این پدیده به پنل نمایشگر امکان می‌دهد تا راحت‌تر خم شده و چین و چروکیدگی کمتری بر روی آن نمایان شود.

در هر صورت به‌نظر می‌رسد که اپل قصد داشته تا در کنار سری آیفون 18 از یک مدل تاشو آیفون نیز رونمایی کند. اما اکنون عرضه این محصول احتمالا به تعویق افتاده یا احتمالا با معرفی آیپد تاشو اپل همزمان خواهد شد (مگر آنکه عرضه آیپد نیز به نوبه خود دچار تاخیر شود).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH