اپل برای سری آیفون 17 از گلس جدید ضد انعکاسی با دوام بالا استفاده خواهد کرد

شرکت اپل در سال آینده میلادی از یک نمایشگر ضد انعکاسی برای سری آیفون 17 استفاده خواهد کرد. این پوشش در مقایسه با لایه محافظ Ceramic Shield سری آیفون 15 از مقاومت بالاتری در برابر خط و خش برخوردار خواهد بود.

یک دست‌اندرکار چینی حوزه صنعت با شناسه Instant Digital ادعا کرده که گلس محافظ آیفون 17 دارای یک لایه ضد انعکاسی فوق‌العاده سخت خواهد بود. همچنین مقاومت این پوشش در برابر خراشیدگی فراتر از حد انتظار کاربران خواهد بود. به گفته منابع خبری، تجهیزات ساخت پوشش به تازگی به زنجیره تامین چین منتقل شده‌اند؛ اما برای سری آیفون 16 مورد بهره‌برداری قرار نخواهند گرفت.

سرامیک شیلد یک نام تجاری برای ماده‌ای شیشه‌ای سرامیکی است که توسط کورنینگ و با همکاری اپل تولید شده است. به گفته اپل نمایشگر سرامیکی آیفون 15 از کلیه گلس‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند مقاوم‌تر است. گلس جدید اپل با وجود پوشش سرامیکی نسبت به گلس موجود در آیفون 11 در برابر سقوط تا 4 برابر مقاوم‌تر است.

سامسونگ اخیرا از گوشی پرچمدار جدید خود با نام گلکسی S24 اولترا رونمایی کرد. نمایشگر این گوشی از پوشش محافظ گوریلا گلس Armor استفاده می‌کند. این پوشش با همکاری شرکت کورنینگ تولید شده است.

به گفته کورنینگ، پنل Armor در مقایسه با سطوح شیشه‌ای معمولی میزان انعکاس نور را تا 75 درصد کاهش داده و در برابر خراشیدگی‌های کوچکی که احتمالا به مرور زمان بر روی پنل‌های شیشه‌ای رقیب ایجاد می‌شوند؛ مقاوم است. همچنین کورنینگ ادعا کرده که میزان مقاومت این پنل‌ها در برابر خراشیدگی نسبت به شیشه‌های محافظ آلومینوسیلیکات رقیب بالغ بر 4 برابر بیش‌تر است.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل برای سری آیفون 17 خود از پوشش محافظ گوریلا گلس Armor استفاده خواهد کرد یا خیر. Instant Digital در گذشته وجود مدل رنگی زرد برای آیفون 14، قابلیت ضبط ویدیویی فضایی در آیفون 15 پرو و ویژگی‌های اپل واچ سری 9 را به‌طور دقیق گزارش داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH