دومین نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 15 با پشتیبانی از پیام‌رسانی ماهواره‌ای منتشر شد

شرکت گوگل طی ماه فوریه اولین نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 15 را منتشر کرد و روز گذشته دومین نسخه پیش‌نمایشی نیز منتشر شد. این نسخه کماکان ورژن بتا عمومی به‌شمار نمی‌رود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها اولین نسخه بتا عمومی طی ماه آوریل امسال ارائه خواهد شد.

در عوض، نسخه جدید همانند ورژن پیش‌نمایشی اول برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده است؛ بنابراین کاربران می‌توانند به تست و بررسی برنامه‌های خود روی این پلتفرم بپردازند.

پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای در سطح سیستم‌عامل یکی از ویژگی‌های بزرگ و جدید معرفی شده در دومین نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 15 محسوب می‌شود. به گفته گوگل اکنون این سیستم‌عامل به منظور تضمین تجربه کاربری ثابت در چشم‌انداز اتصال ماهواره‌ای به برخی المان‌های جدید رابط کاربری تجهیز شده است.

اپلیکیشن‌ها قادر به تشخیص اتصال دستگاه به ماهواره بوده و در نتیجه به دلایل عدم دسترسی احتمالی به خدمات کامل شبکه پی خواهند برد. همچنین پشتیبانی از برنامه‌های SMS/MMS و اپلیکیشن‌های RCS از پیش‌ بارگذاری شده برای استفاده از اتصال ماهواره‌ای جهت ارسال و دریافت پیام نیز به سیستم‌عامل افزوده شده است.

در زمینه نمایش فایل‌های PDF نیز اصلاحاتی اعمال شده است. این موضوع به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا توانایی حاشیه‌نویسی و پردازش فایل‌های PDF رمزگذاری شده را به برنامه‌های خود اضافه نمایند. بدین‌ترتیب کاربران قادر به انتخاب، ویرایش و جستجو در فایل‌های PDF خواهند بود.

جدول زمانی انتشار اندروید 15

نمایش محلی فایل‌های PDF بایستی با سرعت بالاتر و میزان استفاده کمتر از منابع انجام شود. پردازشگر PDF نیز به خودی خود از طریق آپدیت‌های سیستمی گوگل پلی و به‌طور مستقل از آپدیت‌های نسخه اندروید به‌روزرسانی خواهد شد.

بعلاوه تجربه استفاده از NFC برای پرداخت هزینه‌ها بایستی شکل یکپارچه‌تر و قابل اعتمادتری پیدا کند. ویژگی تغییر خودکار زبان برای تشخیص صدا نیز بهبود یافته است. اکنون توسعه‌دهندگان به منظور نمایش اپلیکیشن خود روی نمایشگر خارجی کوچک گوشی‌های تاشو صدفی‌شکل می‌توانند از یکی از قابلیت‌های اندروید 15 استفاده کنند.

اپلیکیشن‌ها در اندروید 15 قادر به تشخیص ضبط عملکرد خود بوده و پشتیبانی جدیدی برای استاندارد بلندی صدا نیز به سیستم‌عامل اضافه شده است. این ویژگی به جلوگیری از تناقضات بلندی صدا هنگام جابه‌جایی میان محتواهای صوتی مختلف کمک می‌کند.

حالت Do Not Disturb بیش از گذشته قابل سفارشی‌سازی بوده و به کاربران امکان می‌دهد تا نسبت به برخی قوانین رفتار خاصی داشته باشند. این قوانین امکان سیاه و سفید کردن نمایشگر، فعال‌سازی حالت شبانه و کاهش نور تصویر زمینه را فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH