یافتن شماره تلفن افراد در تلگرام؛ چگونه شماره موبایل فردی را در تلگرام پیدا کنیم؟

تلگرام نیز مانند هر پیام‌رسان دیگری به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از قابلیت‌های فراوان با یکدیگر در تماس باشند، تماس صوتی برقرار کرده، چت کنند یا موسیقی، فیلم و عکس‌های جدید را برای یکدیگر ارسال کنند. البته گاهی وقت‌ها نیز پیش می‌آید که در دستگاه جدیدی تلگرام نصب می‌کنیم و به دنبال این هستیم که شماره افراد را در تلگرام پیدا کنیم.

اما اگر فردی پس از مراجعه به تنظیمات تلگرام برخی از اطلاعات مربوط به اکانت خود را مخفی کرده باشد چه؟ آیا در آن زمان نیز می‌توانیم شماره فرد را از تلگرام بیابیم؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. ما قصد داریم با بررسی ترفندهای مختلفی به شما یاد بدهیم که چگونه شماره افراد مختلف را در تلگرام پیدا کنید.

ترفندهای بسیاری برای یافتن شماره افراد از این طریق وجود دارد که از جمله آنها می‌توانیم به استفاده از پروفایل فرد، کمک گرفتن از یک گروه مشترک، جستجو از طریق یوزرنیم فرد و یا از طریق پرسش از دیگر افراد و غیره اشاره کنیم. ما همچنین به شما یاد می‌دهیم که چگونه اطلاعات مهم و خصوصی خودتان را در تلگرام مخفی کنید.

در نهایت به سراغ بررسی برخی از سوالات متداول در زمینه یافتن شماره موبایل از تلگرام می‌رویم و پاسخ‌های هر یک را با هم می‌خوانیم. بنابراین اگر در این زمینه سوالاتی دارید و نمی‌دانید که چگونه اطلاعاتتان را در تلگرام مخفی کنید و یا اینکه شماره فردی را از این طریق پیدا کنید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

یافتن شماره موبایل یک کاربر از طریق تلگرام

یافتن شماره تلفن افراد به عنوان راهی سریع و آسان برای تماس با آنها تلقی می‌شود پس خوب است که به دنبال راهی برای یافتن شماره موبایل افراد از طریق تلگرام باشیم. بنابراین، امیدواریم با خواندن راهکارهای مختلف این مقاله شماره تلفن افراد را از تلگرام بیابید. حالا بیایید به سراغ بررسی هر یک از این ترفندها برویم.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه فایل‌های دانلود شده تلگرام را در اندروید، آیفون و مک پیدا کنیم؟

استفاده از پروفایل تلگرام کاربر

اگر کاربری که به دنبال یافتن شماره او هستید، قبلا به هم پیام داده باشید و به نوعی در تلگرام شما حضور داشته باشد به راحتی می‌توانید با مراجعه به پروفایل کاربری، شماره موبایل فرد را بیابید. همچنین اگر قبلا از طریق تلگرام با این کاربر در ارتباط بوده باشید، می‌توانید از این طریق و یا خواندن مراحل پایین شماره فرد را پیدا کنید.

توجه: نکته مهمی که باید قبل از مراجعه به مراحل این روش بدانید این است که تنظیمات تلگرام ممکن است برای هر کاربری یکسان نباشد و با توجه به حریم خصوصی افراد دسترسی به شماره تلفن آنها نیز متفاوت خواهد بود.

اما اگر پس از مراجعه به پروفایل فردی مشاهده کردید که تنظیمات حریم خصوصی خاصی در زمینه شماره موبایل وجود ندارد، می‌توانید با انجام مراحل پایین، این ترفند را دقیق‌تر انجام دهید.

مرحله 1: تلگرام را باز کنید و از پنجره چت روی کاربر مربوطه ضربه بزنید.

مرحله 2: در اینجا، روی نام مخاطب بزنید.

مرحله 3: اکنون، در بخش اطلاعات، نگاهی بیاندازید که شماره تلفن فرد در دسترس است یا خیر.

اگر نتوانستید که شماره فرد را از این طریق پیدا کنید، به ترفند دوم که ما در پایین به آن پرداخته‌ایم، نگاهی بیاندازید.

استفاده از گروه تلگرام مشترک

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که پس از دوستی طولانی مدت با فردی سرگرمی‌ها و مخاطبانتان نیز تقریبا یکی می‌شوند، همین امر موجب می‌شود که احتمالا در یک گروه یکسان حضور داشته باشید. اگر چنین است می‌توانید با مراجعه به گروه مذکور شماره تلفن فرد را از آن گروه پیدا کنید.

توجه: این روش در صورت قطعی است که مدیر گروه به دیگر افراد اجازه داده باشد که اطلاعات سایر اعضای گروه را مشاهده کنند. در هر صورت ما در ادامه به بررسی مراحل مختلف این راهکار پرداختیم، با ما همراه باشید:

مرحله 1: وارد تلگرام شوید و روی گروه مربوطه ضربه بزنید.

مرحله 2: اکنون روی نام گروه بزنید تا اطلاعات اعضای گروه را ببینید.

مرحله 3: به اعضای گروه نگاهی بیاندازید تا فرد موردنظر خود را بیابید.

مرحله 4: در این بخش باید روی نماد Chat ضربه بزنید تا پنجره‌ای برای پیام دادن به فرد باز شود. حالا به کاربر پیام دهید و شماره تلفن را از او بخواهید.

در غیر این صورت بهتر است که به سراغ ترفند سوم بروید و با جستجوی نام کاربری شماره فرد را بیابید.

جستجوی نام کاربری فرد و یافتن شماره

اگر آیدی تلگرام یا نام کاربری شخصی را در اختیار دارید و به دنبال یافتن شماره موبایل او هستید می‌توانید از طریق جستجوی نام کاربری در بخش سرچ تلگرام این کار را به راحتی انجام دهید.

خوب است بدانید که نام کاربری هر کاربر در تلگرام متفاوت است و به دیگر افراد امکان می‌دهد تا راحت‌تر پروفایل تلگرام را پیدا کنند. البته امکان دارد در هنگام جستجوی نام کاربری فرد از این طریق سایر گروه‌های تلگرامی یا دیگر پروفایل‌های افراد با حروف مشابهی را مشاهده کنید. بنابراین سعی کنید که در هنگام وارد کردن نام کاربری به جزئیات توجه کرده و حرفی را از قلم نندازید. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما آورده‌ایم:

مرحله 1: اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و روی نماد ذره‌بین یا همان سرچ در گوشه سمت راست بالا بزنید. سپس، روی نوار جستجو کلیک کنید. کاربران آیفون نیز می‌توانند روی Contacts در گوشه سمت چپ پایین بزنند و سپس روی نوار جستجو کلیک کنند.

مرحله 2: نام کاربری فرد را در این بخش تایپ کنید و به نتایج نگاهی بیاندازید تا کاربر را بیابید.

مرحله 3: اگر کاربر موردنظر خود را مشاهده نکردید، با کلیک بر روی Show more به Global search بروید. با این کار، تمام نتایج با همین نام کاربری از سراسر جهان نشان شما داده خواهند شد.

مرحله 4: پس از مشاهده و یافتن نام کاربری فرد موردنظرتان، روی نام کاربری او بزنید تا پنجره چت باز شود. اگر شما در لیست مخاطبین تلگرام فرد مقابل نباشید، تلگرام جزئیات مربوط به اکانت فرد را به شما نشان نخواهد داد. پس می‌‌توانید با ارسال پیامی به مخاطب، از او درخواست کنید که شماره موبایل خود را به شما ارسال کند.

سپس منتظر بمانید تا او شما را به مخاطبین خود اضافه کند. حالا قادر خواهید بود که شماره تلفن فرد را پس از این کار مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید از طریق روش چهارم این کار را انجام دهید.

جستجوی شماره مخاطب از طریق سایر افراد

اگر با مخاطب موردنظرتان دوستان مشترکی داشته باشید، بدون شک می‌توانید از آنها بخواهید که شماره تلفن فرد موردنظر را به شما ارسال کنند یا اینکه جزییات مربوط به تماس را برای شما بفرستند.

این راهکار به عنوان آخرین راه‌حل برای شناسایی شماره تلفن بدون آیدی تلگرام کاربرد دارد و می‌توانید به راحتی شماره فرد را بیابید.

چگونه اطلاعات تماس خود را در تلگرام مخفی کنید؟

همانطوری که در بالا باهم خواندیم، امکان دارد که برخی از کاربران اطلاعات پروفایل کاربری تلگرام خود را مخفی کرده باشند، با این کار، دیگر نمی‌توانید شماره تلفن، نام کاربری یا دیگر اطلاعات مانند آخرین زمان آنلاین بودن فرد را ببینید.

با این توضیحات، اگر حریم خصوصی در تلگرام برایتان اهمیت فراوانی داشته باشد، امکان دارد که بخواهید اطلاعات تماس‌تان را از دیگر افراد مخفی کنید. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ بیایید برای یافتن پاسخ این سوال به سراغ بخش پایین برویم و مراحل مختلف آن را باهم بررسی کنیم.

مرحله 1: برای شروع، در گوشی اندرویدی خود وارد برنامه تلگرام شوید و روی نماد سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید. سپس، به تنظیمات یا setting بروید. کاربران آیفون نیز باید روی Settings در گوشه سمت راست پایین بزنند تا وارد منوی تنظیمات شوند‌.

مرحله 2: در اینجا، روی Privacy and Security ضربه بزنید.

مرحله 3: به پایین اسکرول کنید و روی phone number بزنید.

مرحله 4: در اینجا گزینه ?Who can see my phone number وجود دارد، برای مخفی کردن شماره موبایل روی Nobody بزنید تا اطلاعات اکانتتان از دیگر افراد مخفی شود.

مرحله 5: پس از آن عبارت «Who can find me by my number?» روی صفحه نمایش داده می‌شود، حالا باید روی My Contacts بزنید تا تنها مخاطبانتان بتوانند از تلگرام شما را پیدا کنند.

مرحله 6: در نهایت روی Done ضربه بزنید تا تمام تغییرات ذخیره شوند. با این کار، شماره تلفن شما در تلگرام مخفی می‌شود. پس افرادی که در لیست مخاطبین تلگرام شما قرار دارند، می‌توانند همچنان شما را در تلگرام پیدا کنند. در نهایت بیایید به سراغ سوالات متداول در این بخش برویم و پاسخ هر یک را باهم بخوانیم.

سوالات متداول در زمینه یافتن شماره موبایل در تلگرام

در هنگام یافتن شماره موبایل فردی در تلگرام، فرد از این کار شما باخبر خواهد شد؟

خیر، این گفته اصلا صحت ندارد، چرا که هیچ راه تایید شده‌ای برای این که بفهمید چه کسی به دنبال یافتن شماره تلفن شما در تلگرام است، وجود ندارد. پس بدون نگرانی به دنبال شماره تلفن افراد بروید و بدانید که به کاربر موردنظر اطلاع داده نخواهد شد. البته با این حال، اگر برای یافتن شماره فردی با استفاده از نام کاربری به فرد پیام دهید، او متوجه خواهد شد که به دنبال شماره او هستید.

این مطلب را نیز بخوانید: نحوه ساخت قفل تلگرام؛ چگونه در گوشی هوشمند و دسکتاپ قفلی برای تلگرام تعیین کنیم؟

آیا می‌توان با برنامه شخص ثالث خاصی شماره افراد را در تلگرام پیدا کرد؟

اگرچه بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث ادعا می‌کنند که می‌توانند به راحتی با ترفندهای خاصی شماره کاربران را در تلگرام برای شما بیابند، ولی انجام این کار می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد و موجب در خطر قرار دادن اطلاعاتتان شود. دلیل مهمتر برای استفاده نکردن از برنامه‌های شخص ثالث برای یافتن شماره تلفن کسی در تلگرام این است که با استفاده از این برنامه‌ها امکان دارد تلگرام متوجه این امر شود و شما را بن کند.

آیا آیدی تلگرام افراد همان شماره تلفن آنها در تلگرام خواهد بود؟

خیر، در اکثر موارد اینچنین نیست. شناسه تلگرام معمولا همان نام کاربری فرد است و می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که کاربر شماره تلفن خود را به عنوان نام کاربری خود بنویسد، در غیر این صورت، برای یافتن شماره موبایل فرد باید از سایر روش‌ها کمک بگیرید.

جمع‌بندی

ما در این مطلب سعی کردیم که با ارائه ترفندهای خاصی به شما یاد بدهیم که چگونه شماره تلفن فردی را در تلگرام پیدا کرده و به او پیام دهید. امیدواریم که مطلب مفید واقع شده باشد و توانسته باشید و اطلاعات مختلف شماره مخاطب مورد نظر خود را در تلگرام پیدا کنید.

اپلیکیشن تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های فضای مجازی است که هر روزه کاربران زیادی از آن برای ارسال پیام، موسیقی، عکس و فیلم، برقراری تماس تصویری یا صوتی و غیره استفاده می‌کنند. چنین برنامه‌ای بدون شک از امنیت بالایی برخوردار است تا از اطلاعات کاربران محافظت کند. برای همین است که گاهی اوقات پس از مشاهده پروفایل فردی می‌بینیم که شماره موبایل یا آخرین زمان آنلاین بودن کاربر مخفی شده است.

افراد می‌توانند با مراجعه به تنظیمات تلگرام نسبت به مخفی کردن شماره موبایل و سایر اطلاعات مربوط به اکانت خود اقدام کنند. ما نیز در این مطلب به شما یاد دادیم که چگونه شماره موبایل خود را از مخاطبانتان مخفی کرده و نسبت به محافظت از اطلاعات اکانتتان اقدام کنید. نظر شما درباره تمام راهکارهای یافتن شماره موبایل از طریق تلگرام در این مقاله چیست؟

آیا موفق شده‌اید که با راهنمای تصویری و چهار راهکاری که در این مطلب به شما توضیح داده‌ایم نسبت به یافتن شماره موبایل دیگر افراد در این پیام رسان اقدام کنید؟ لطفا نظرات خود را درباره هر یک از ترفندها برای ما در بخش کامنت‌ها بنویسید و اگر در این زمینه سوالی دارید حتما پاسخ آن را از کارشناسان سایت بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH