مشخصات دوربین‌های گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 6 فاش شد

شایعات اخیر نشان می‌دهند که گوشی پرچمدار آینده سونی با نام اکسپریا 1 مارک 6 از نمایشگری با نسبت ابعاد متفاوت بهره خواهد برد. بدین‌ترتیب کمپانی ژاپنی استفاده از نسبت ابعاد قدیمی 21:9 برای نمایشگر را متوقف خواهد کرد.

گوشی جدید در مقایسه با مدل نسل قبلی خود بایستی تا حدی کوتاه‌تر و عریض‌تر باشد. ظاهرا سونی از به‌کارگیری رزولوشن 4K برای نمایشگر گوشی خود صرفنظر خواهد کرد. این مشخصه پیش‌تر در هیچ‌کدام از محصولات شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند رویت نشده است.

بنابراین تغییرات فوق جالب توجه به‌نظر می‌رسند. با این‌حال یک شایعه جدید احتمالا برای کاربرانی که به‌دنبال سخت‌افزار دوربین به‌روزرسانی شده هستند؛ ناامیدکننده خواهد بود. بر اساس شایعات منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo، گوشی اکسپریا 1 مارک 6 دقیقا با دوربین‌های مشابه مدل نسل قبلی خود روانه بازار خواهد شد.

بنابراین پرچمدار آینده سونی کماکان از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لنز 24 میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/1.9 و فرمت اپتیکی 1/1.35 اینچی، ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با لنز 16 میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/2.2 و فرمت اپتیکی 1/2.5 اینچی و لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی (با فواصل کانونی 85 میلی‌متری در حالت f/2.3 و 125 میلی‌متری در حالت f/2.8) با فرمت اپتیکی 1/3.5 اینچی و زوم ممتد استفاده خواهد کرد.

این پیکره‌بندی دقیقا در سیستم دوربین اکسپریا 1 مارک 5 نیز به چشم می‌خورد. البته این موضوع به‌معنای عدم وجود پیشرفت‌های نرم‌افزاری نخواهد بود. ویژگی‌های نرم‌افزاری می‌توانند بر کیفیت تصاویر ثبت شده یا ویدیوهای ضبط شده تاثیر بسیار زیادی داشته باشند؛ اما از جنبه سخت‌افزاری، اکسپریا 1 مارک 6 از شباهت زیادی با اکسپریا 1 مارک 5 برخوردار خواهد بود.

سونی اکسپریا 1 مارک 5

با این‌حال اطلاعات فوق صرفا بر پایه شایعات در شبکه اجتماعی Weibo مطرح شده‌اند؛ بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید.

با نزدیک شدن به موعد معرفی اکسپریا 1 مارک 6 شاهد انتشار شایعات یا اطلاعات بیش‌تری درباره این گوشی پرچمدار خواهیم بود. بر اساس شنیده‌ها شرکت سونی بر ارائه اصلاحات مبتنی بر هوش مصنوعی در حالت خودکار عکاسی با اکسپریا 1 مارک 6 تمرکز خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH