حذف لیست پیشنهاد اکانت‌ در اینستاگرام؛ چگونه از شر بخش پیشنهادات فالو اینستاگرام خلاص شویم؟!

برنامه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان است و روزانه کاربران بسیاری از آن استفاده می‌کنند. این برنامه قابلیت‌های فراوانی را در اختیار افراد قرار داده و آنها می‌توانند استوری بگذارند، پست‌های جالب را برای یکدیگر ارسال کنند، ریلز ببینند، در دایرکت همدیگر چت کنند و لحظات خوبی را در کنار یکدیگر سپری کنند. اگرچه این برنامه ممکن است مقداری اعتیادآور شود، توسعه‌دهندگان از قابلیت‌هایی برای تنظیم زمان استفاده از آن رونمایی کردند.

در نتیجه شما می‌توانید برای خود تعیین کنید که چه مدت زمانی از روز خود را می‌خواهید به استفاده از اینستاگرام بگذرانید. در بخش دیگر این برنامه می‌توانید لیستی از دیگر اکانت‌هایی که اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهد که آنها را فالو کنید ببینید. این برنامه معمولا اکانت‌های موجود در لیست پیشنهادی را بر اساس علایق شما پیشنهاد می‌کند. البته امکان دارد که اکانت‌هایی که در این بخش می‌بینید ناآشنا باشند و در نهایت موجب رنجش شما شوند.

اگر شما نیز در چنین شرایطی هستید و قصد دارید که هرچه زودتر از شر بخش پیشنهادات اینستاگرام خلاص شوید این مطلب مناسب شماست! چرا که ما قصد داریم در این بخش به سراغ ترفندهایی برویم که می‌توانید با استفاده از آنها لیست اکانت‌های پیشنهاد شده برای فالو کردن را در اینستاگرام حذف کنید. همچنین نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام را بیان خواهیم کرد. ولی آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اینستاگرام از کجا متوجه می‌شود که کدام حساب‌ها را برای شما پیشنهاد کند؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که این برنامه بر اساس نحوه استفاده شما از آن برنامه، حساب‌های بیشتری را برای دنبال کردن به شما نشان می‌دهد. علاوه بر آن میزان ارتباط شما با سایر کاربران در اینستاگرام، بازدید اکانت‌های دیگر، مشاهده پست‌ها و انواع محتواها، و سایر موارد همگی تعیین کننده لیست اکانت‌های پیشنهادی در اینستاگرام هستند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نحوه الگوریتم اینستاگرام در پیشنهاد دادن اکانت‌های مختلف برای فالو کردن

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم اینستاگرام یکی از برنامه‌های محبوبی است که قابلیت‌های فراوانی را برای کاربران به وجود می‌آورد. یکی از قابلیت‌های آن لیست افراد مختلف برای فالو کردن است. با توجه به نوع استفاده شما از این برنامه، پست‌هایی که مشاهده می‌کنید، علایق و هشتگ‌هایی که می‌زنید اینستاگرام به شما لیستی طولانی از افرادی که می‌توانید آنها را فالو کنید نشان خواهد داد.

این مطلب را نیز بخوانید: پس از آرشیو کردن یک پست در اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

همچنین اطلاعاتی در مورد دوستان مشترک شما، مکان فعلی، اطلاعات دستگاه و حساب‌های اجتماعی مرتبط وجود دارد. اکانت‌هایی که شما پیشنهاد می‌شود معمولاً افرادی هستند که آنها را می‌شناسید یا توسط دیگر فالوورهایتان دنبال می‌شوند. اما خیلی از وقت‌ها پیش می‌آید که دوست نداریم این لیست را در برنامه مشاهده کنیم. بنابراین برای حذف لیست اکانت‌های پیشنهاد شده در اینستاگرام چه باید کرد؟

ما در ادامه ترفندهای خاصی را برای شما عنوان کردیم تا به راحتی بتوانید از شر لیست اکانت‌های پیشنهادی در اینستاگرام خلاص شوید. بنابراین با ما همراه باشید.

حذف لیست پیشنهاد اکانت در اینستاگرام

حالا که متوجه شدید اینستاگرام چگونه حساب‌های دیگر را برای فالو کردن به شما پیشنهاد می‌دهد، بهتر است در ادامه راهکارهایی که می‌توانید با استفاده از آنها این لیست را به طور کامل حذف کنید ببینید. در ابتدا باید اعلانی که برای فالو کردن اکانت‌های پیشنهاد شدن اینستاگرام دریافت می‌کنید را غیر فعال کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: اینستاگرام را در آیفون یا گوشی اندرویدی خود باز کنید و سپس به پروفایل خود بروید.

مرحله 2: روی نماد سه خطی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و setting and privacy را انتخاب کنید.

مرحله 3: Notifications را انتخاب کنید و سپس به Following and followers بروید.

مرحله 4: گزینه Accepted Follow Requests and Account Suggestions را غیرفعال کنید.

غیرفعال‌سازی پیشنهاد اکانت‌های خاص در اینستاگرام

معمولا در لیست اکانت‌های پیشنهادی در اینستاگرام می‌توانید پروفایل‌های آشنایی را ببینید. بنابراین شما قادر هستید که پیشنهادهای اکانت‌های خاصی را غیر فعال کنید. برای انجام این کار کافی است روی سه نقطه کنار دکمه Follow ضربه بزنید و سپس روی Not Interested بزنید.

راه دیگر برای غیرفعال کردن پیشنهادات حساب‌های خاص، استفاده از تب Discover است. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما توضیح دادیم:

مرحله 1: به برنامه اینستاگرام در آیفون یا اندروید خود بروید و سپس وارد صفحه پروفایل خود شوید.

مرحله 2: روی نماد سه خطی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و Discover People را انتخاب کنید.

مرحله 3: حالا روی نماد X در کنار نام حساب پیشنهادی ضربه بزنید تا این کانت را از لیست پیشنهادی‌ها حذف کنید.

غیرفعال کردن همگام‌سازی مخاطبین در اینستاگرام

اگر مایل نیستید که پیشنهادات حساب کاربری را در اینستاگرام دریافت کنید، می‌توانید با استفاده از مراجعه به بخش تنظیمات همگام‌سازی مخاطبین را غیر فعال کنید. با این کار، دیگر اکانت اینستاگرام مخاطبینی که شماره آنها را در گوشی خود ذخیره کرده‌اید، به شما نشان داده نخواهد شد.

حتی اگر نخواهید که این افراد را دنبال کنید اینستاگرام به شما اعلانی مبنی بر فالو کردن آنها ارسال خواهد کرد. در ادامه نحوه غیر فعال کردن همگام‌سازی مخاطبین را در اینستاگرام برای شما توضیح دادیم، با ما همراه باشید.

در تلفن همراه

مرحله 1: اینستاگرام را باز کنید و سپس به صفحه پروفایل خود بروید.

مرحله 2: روی نماد سه خطی بزنید و Settings and privacy را انتخاب کنید.

مرحله 3: Account Center را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Your Information and permissions بزنید.

مرحله 4: روی Upload Contacts ضربه بزنید و سپس Contact Syncing یا همگام‌سازی مخاطبین را غیرفعال کنید.

در دسکتاپ

مرحله 1: اینستاگرام را در مرورگر وب خود باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

مرحله 2: به نمایه خود بروید و روی نماد تنظیمات کلیک کنید.

مرحله 3: Settings and Privacy را انتخاب کنید.

مرحله 4: روی Accounts Center در سمت چپ کلیک کنید.

مرحله 5:  حالا در منوی بعدی روی Your Information and permissions بزنید.

مرحله 6: در اینجا روی Manage Contacts ضربه بزنید.

مرحله 7: سپس حساب اینستاگرام خود را انتخاب کنید و با دنبال کردن دستورالعمل‌ها، همگام‌سازی مخاطبین را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن پیشنهاد اکانت اینستاگرام در دسکتاپ

درست مانند مراحل بالا، شما می‌توانید لیست مخاطبین پیشنهاد شده را در دسکتاپ غیرفعال کنید. برای انجام این کار از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله 1: اینستاگرام را در مرورگر وب خود باز کنید و روی Edit Profile کلیک کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام ایران

مرحله 2: کمی به پایین اسکرول کنید و گزینه Show Account Suggestion on Profiles را خاموش کنید تا دیگر لیست افراد در اینستاگرام برای شما پیشنهاد داده نشود.

مرحله 3: برای ذخیره تغییرات روی Submit کلیک کنید. به همین راحتی توانستید لیست پیشنهادات را در این برنامه در دسکتاپ غیرفعال کنید.

سخن پایانی

ما در مطلب به سراغ تمام ترفندهایی رفتیم که می‌تواند با استفاده از آنها لیست اکانت‌های پیشنهاد شده را در اینستاگرام غیر فعال کنید. همچنین به بررسی الگوریتم اینستاگرام پرداختیم و به شما یاد دادیم که چگونه همگام سازی مخاطبین را در اینستاگرام غیر فعال کنید تا لیست اکانت‌های پیشنهاد شده در اینستاگرام خلوت‌تر شود.

پس از غیرفعال‌سازی پیشنهادات فالو در اینستاگرام، دیگر خودتان تعیین می‌کنید که چه کسی را دنبال کنید. این قابلیت موجب می‌شود که اینستاگرام شما منظم‌تر شود، همچنین موجب افزایش حس استفاده آگاهانه از برنامه می‌شود و از شلوغی در فید جلوگیری خواهد شد. پیشنهاد فالو در اینستاگرام می‌تواند بسیار مفید واقع شود چرا که شما قادر خواهید بود افراد آشنایی را پیدا کنید و آنها را در اینستاگرام فالو کرده و روزمره آنها آشنا شوید.

ولی از سویی دیگر، روشن بودن لیست پیشنهادات فالو کردن در اینستاگرام ممکن است موجب رنجش و آزار شما شود، چرا که خیلی از وقت‌ها نمی‌خواهیم بسیاری از اکانت‌های خاص را در اینستاگرام ببینیم. در چنین وقت‌هایی ما پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از تنظیمات این برنامه، از قابلیت غیرفعال کردن بخش پیشنهادات فالو کردن استفاده کنید.

حالا دیگر می‌توانید برنامه‌ای منظم، خلوت و جذاب در اختیار داشته باشید و تنها افراد خاصی را دنبال کنید. در نهایت به انتهای این مقاله رسیدیم، آیا موفق شده‌اید با استفاده از ترفندهای بالا همگام‌سازی لیست مخاطبین را در اینستاگرام غیرفعال کنید؟ لطفا نظرات خود را درباره ترفندهای غیر فعال کردن پیشنهادات فالو در اینستاگرام برای ما بنویسید و سوالاتتان را از کارشناسان آی‌تی‌رسان بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH