تصاویر ماکت فلزی آیفون SE 4 اپل منتشر شد

اپل برای سری آیفون SE از طراحی مدل‌های قدیمی آیفون استفاده می‌کند. نخستین نسل آیفون SE از ظاهری مشابه با آیفون 5s برخوردار بود. در ادامه مدل‌های 2020 و 2022 آیفون SE از بدنه‌هایی با طراحی مشابه آیفون 6 و آیفون 8 استفاده کردند. اکنون وقت آن رسیده تا اپل یک گام روبه جلو دیگر بردارد.

حدودا یک ماه قبل رندرهایی از آیفون SE 4 اپل در فضای مجازی منتشر شد. این رندرها از شباهت مدل آینده آیفون SE با آیفون 14 حکایت داشتند. اکنون تصاویری از ماکت فلزی آیفون SE 4 منتشر شده و الگوی طراحی این گوشی مورد تائید قرار گرفته است.

این گوشی هوشمند برای نخستین بار در خانواده SE از یک نمایشگر اولد استفاده خواهد کرد. پنل‌های این نمایشگر توسط شرکت BOE تولید شده و احتمالا همانند نمونه به‌کارگیری شده در آیفون 14 دارای یک ناچ عریض با فیس آی‌دی خواهد بود.

بعلاوه آیفون SE 4 از باتری موجود در آیفون 14 بهره‌برداری خواهد کرد. همان‌طور که در تصاویر ماکت فلزی مورد استفاده جهت تولید کیس محافظ ملاحظه می‌کنید؛ آیفون SE 4 در مقایسه با مدل سال 2022 مدرن‌تر خواهد بود. آیفون SE 2022 آخرین مدلی بود که با تاچ آی‌دی روانه بازار شد و اپل حتی برای تبلت‌های آیپد خود نیز استفاده از سیستم فیس آی‌دی را آغاز نموده است. تبلت‌های اپل به منظور مخفی‌سازی پروژکتور مادون‌قرمز و دوربین دارای حواشی عریض‌تری هستند؛ در حالی‌که وجود یک ناچ عریض در گوشی‌های آیفون پدیده‌ای ضروری به‌نظر می‌رسد.

با این‌حال طراحی مدل آینده آیفون SE در مقایسه با حواشی عریض آیفون SE 2022 یک گام روبه جلو قلمداد می‌شود. بی‌تردید آیفون SE جدید علیرغم تشابه زیاد با آیفون 14 از دوربین یکسان با آن بهره نخواهد برد. جزئیات مربوط به دوربین آیفون SE 4 هنوز فاش نشده است؛ اما بدیهی است که این گوشی با دوربین پشتی منفرد روانه بازار خواهد شد.

ماکت فلزی آیفون SE 4 طراحی ظاهری این گوشی را نمایش می‌دهد.

از سوی دیگر سری آیفون 16 با مشخصه جدیدی موسوم به دکمه Capture عرضه خواهد شد. این دکمه در کنار کلید پاور قرار گرفته و احتمالا در مدل آینده آیفون SE به چشم نخواهد خورد. با این‌حال کلید تغییر وضعیت Ring/Silent در قسمت بالایی کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا کماکان قابل دسترس خواهد بود.

یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو در سال 2022 پیش‌بینی کرد که عرضه آیفون SE 4 تا سال 2024 به تعویق خواهد افتاد. اکنون شاید بهتر باشد که بگوییم این گوشی در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن در سال 2024 معرفی خواهد شد. مدل جدید آیفون SE احتمالا در سال 2025 عرضه خواهد شد. با این‌حال چنان‌چه شرکت‌های تولیدکننده پیش از این فرآیند ساخت کیس‌های محافظ را آغاز کرده باشند؛ در این‌صورت می‌توان انتظار داشت که آیفون SE 4 در سال جاری میلادی به‌طور رسمی معرفی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH