آیفون تاشو اپل تا سال 2027 عرضه نخواهد شد

سامسونگ نخستین گوشی تاشو خود با نام گلکسی فولد 5G را در سال 2019 به بازار عرضه کرد. از آن زمان تا امروز تقریبا 5 سال گذشته و شرکت اپل به‌عنوان نزدیک‌ترین رقیب برند کره‌ای در زمینه گوشی‌های هوشمند هنوز از آیفون تاشو خود رونمایی نکرده است.

اکنون بر اساس یک گزارش جدید به‌نظر می‌رسد که غول کوپرتینویی تا چند سال آینده نیز چنین کاری را انجام نخواهد داد. این موضوع امکان پیشتازی مضاعف سامسونگ در بازار دستگاه‌های تاشو را فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش‌ جدید نشریه DigiTimes که به نقل از پایگاه خبری Alpha Biz کره منتشر شده است؛ اپل عرضه نخستین آیفون تاشو خود را از سه ماهه چهارم سال 2026 به سه ماهه نخست سال 2027 موکول نموده است. این موضوع بدان معناست که اولین گوشی هوشمند تاشو اپل تا 3 سال دیگر یعنی زمان عرضه سامسونگ گلکسی زد فولد 9 روانه بازار نخواهد شد.

با این‌حال ظاهرا اپل از شرکت‌های تامین‌کننده قطعات از جمله سازندگان نمایشگر شامل سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی درخواست کرده تا قطعات مورد نظر را مطابق با برنامه زمانی پیشین تامین نمایند.

همچنین این گزارش خاطرنشان کرده که اپل برخی افرادی که روی توسعه هدست ویژن پرو کار می‌کردند را به پروژه آیفون تاشو منتقل نموده است.

در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که چرا اپل زمان عرضه آیفون تاشو خود به بازار را به تعویق انداخته است. اما گزارش‌های پیشین نشان می‌دهند که دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اپل این است که غول آمریکایی تصور می‌کند فناوری نمایشگر تاشو هنوز به اندازه کافی تکامل پیدا نکرده و تطبیق آن با استانداردهای اپل نیازمند فرصت بیش‌تری است.

بر اساس گزارش‌های متعدد، اپل توسعه دو مدل آیفون تاشو را مد نظر قرار داده است. مدل نخست یک گوشی تاشو با طراحی کتابی‌شکل، نمایشگر خارجی 6 اینچی و نمایشگر داخلی 8 اینچی با ظاهری مشابه سری گلکسی زد فولد سامسونگ است. دستگاه دوم دارای طراحی تاشو صدفی‌شکل با ظاهری مشابه سری گلکسی زد فلیپ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH