اپل بیش از 600 کارمند خود را اخراج کرد!

شکست چند پروژه‌ای که اپل پیش‌تر روی آنها کار می‌کرد؛ موجب شد تا این شرکت بیش از 600 کارمند خود را به‌طور دائمی اخراج نماید. این خبر از آنجا فاش شده که بر اساس یک قانون در ایالت کالیفرنیا هر شرکت پیش از اخراج جمعی نیروی کار خود بایستی فرصتی 60 روزه جهت سرپرستی را در اختیار کارمندان و نمایندگان ایالتی قرار دهد.

اپل اخیرا تصمیم گرفته تا فعالیت یک دهه‌ای خود در زمینه ساخت اتومبیل برقی خودران کمپانی موسوم به Apple Car را متوقف نماید. کارشناسان معتقدند که اپل برای این طرح شکست‌خورده بیش از 10 میلیارد دلار هزینه کرده است.

تقریبا 2000 کارمند در پروژه Apple Car فعالیت داشتند و با اتمام پروژه، تعدادی از آنها جهت همکاری با John Giannandrea و تیم هوش مصنوعی روانه این واحد شدند. از طرفی به برخی کارمندان 90 روز فرصت داده شده تا درخواست خود برای تصدی مشاغل خالی در اپل را مطرح نمایند. بسیاری از کارمندان، تجربه فعالیت در خارج از صنعت خودرو را نداشته و در نتیجه ناچارا بایستی از اپل خداحافظی کنند.

همچنین اپل تصمیم گرفت تا کار روی توسعه نمایشگرهای میکرو LED داخلی را متوقف نماید. این یکی دیگر از پروژه‌های پیش‌تر آغاز شده توسط غول کوپرتینویی به‌شمار رفته و هزینه چند میلیارد دلاری را بر اپل تحمیل نموده است. با این‌حال پروژه مذکور نهایتا به نتیجه نرسید. برنامه اپل استفاده از نمایشگر میکرو LED در مدل آینده اپل واچ اولترا و نهایتا به‌کارگیری آن در گوشی‌های آیفون بود.

این پنل‌ها قادر به نمایش رنگ‌ها به شکلی روشن‌تر و دقیق‌تر بوده و بهره‌وری انرژی آنها نیز بیش‌تر است. بعلاوه نمایشگرهای میکرو LED برخلاف نمونه‌های اولد با خطر سوختگی مواجه نیستند.

اگرچه اپل نمایشگرهای میکرو LED مورد نیاز برای دستگاه‌های خود را تولید نخواهد کرد؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که این شرکت از به‌کارگیری پنل‌های مذکور چشم‌پوشی خواهد کرد. در عوض اپل احتمالا به‌دنبال خریداری آنها از یک تامین‌کننده ثالث خواهد بود.

اپل پیش‌تر در سال 2014 کمپانی تولیدکننده پنل‌های میکرو LED موسوم به LuxVue را خریداری کرد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که این پروژه نیز همانند Apple Car پس از تلاش حدودا 10 ساله کمپانی بدون نتیجه متوقف شده است. پیش‌تر در سال 2015 تصور می‌شد که اپل سرگرم تولید نمایشگرهای میکرو LED در یک مرکز مخفی در کشور تایوان است.

در آن زمان نمایشگرها برای گوشی‌های آیفون در نظر گرفته شدند و حدودا 50 مهندس به این پروژه اختصاص پیدا کرد. انتظار می‌رود که این رقم با گذشت زمان افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH