اندروید 15 با ویژگی فعال‌سازی خودکار بلوتوث منتشر خواهد شد

هنگامی‌که شما بلوتوث گوشی اندرویدی خود را خاموش می‌کنید؛ انتظار دارید که این ویژگی تا زمان فعال‌سازی دوباره در وضعیت غیرفعال باقی بماند. چنین وضعیتی تاکنون حکمفرما بوده است؛ اما اندروید 15 با قابلیت فعال‌سازی خودکار بلوتوث احتمالا معادلات بازی را تغییر خواهد داد.

در حال حاضر مردم به منظور اطلاع از ویژگی‌های احتمالی ورژن جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل سرگرم بررسی آخرین نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان اندروید 15 هستند. تاکنون پیرامون قابلیت‌هایی مانند بایگانی برنامه‌ها، ویژگی پخش چند دستگاهی موسوم به Auracast و پنل بازطراحی شده برای کنترل صدا جزئیاتی منتشر شده است. بی‌تردید با گذشت زمان، ویژگی‌ها و امکانات بیش‌تری از این سیستم‌عامل کشف خواهند شد.

با توجه به اینکه گوگل در آستانه راه‌اندازی شبکه Find My Device قرار دارد؛ لذا به‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا مانع از خاموش نگه داشتن اتصال بلوتوث دستگاه‌های اندرویدی برای مدت زمانی طولانی شود.

شبکه Find My Device ظاهرا از عملکردی مشابه با شبکه Find My اپل برخوردار خواهد بود. بدین‌ترتیب دستگاه‌های اندرویدی مختلف از طریق بلوتوث می‌توانند با سایر دستگاه‌ها تماس گرفته یا ارتباط برقرار نمایند. این موضوع به کاربران کمک می‌کند تا در صورت مفقودی دستگاه‌های خود موفق به یافتن موقعیت آنها شوند.

بنابراین ویژگی جدید مورد اشاره احتمالا نتیجه پیاده‌سازی شبکه Find My Device قلمداد می‌شود. یک تحلیل‌گر سیستم‌عامل اندروید با نام میشل رحمان اخیرا با بررسی به‌روزرسانی QPR2 اندروید 14 موفق به کشف رشته کدهای مرتبط با این ویژگی شد.

هنگامی‌که کاربر با مراجعه به پنل تنظیمات سریع، اتصال بلوتوث دستگاه اندرویدی خود را خاموش می‌کند؛ اعلانی در قالب یک پنجره برای وی نمایش داده می‌شود. در این پیام اعلام شده که ویژگی‌هایی مانند Quick Share، Find My Device و یافتن لوکیشن دستگاه از اتصال بلوتوث استفاده می‌کنند. بنابراین این پیام با هدف منصرف نمودن کاربر از خاموش کردن رادیو بلوتوث دستگاه اندرویدی خود نمایش داده می‌شود.

همچنین با فعال‌سازی بلوتوث، دکمه‌ای ظاهر می‌شود که در روز آینده نیز اتصال بلوتوث را به‌صورت خودکار فعال می‌کند. همچنین کاربران با مراجعه به صفحه تنظیمات بلوتوث در منو تنظیمات سیستم نیز پیام مشابهی را مشاهده خواهند کرد. ویژگی فعال‌سازی خودکار بلوتوث تنها برای اپلیکیشن‌های سطح سیستمی قابل دسترس خواهد بود. بنابراین انتظار می‌رود که صرفا برنامه‌های بومی اندروید قادر به استفاده از این ویژگی باشند.

بعلاوه با بررسی قطعه کدها به‌نظر می‌رسد که این ویژگی به‌صورت انحصاری در اندروید 14 عرضه نخواهد شد؛ بنابراین عرضه آن در ورژن‌های قدیمی‌تر اندروید نیز امری محتمل خواهد بود. با این‌حال انتظار می‌رود که ویژگی مذکور برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترس نباشد. در نتیجه برای روشن شدن موضوع کماکان بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH