اپل واچ سری 10 با شارژدهی باتری بسیار بهتر از نسل قبل در راه است

اخیرا خبرهای خوبی برای کاربران اپل واچ منتشر شده است. به گفته برخی منابع زنجیره تامین، کاربرانی که به‌دنبال ارتقاء ساعت هوشمند خود هستند؛ می‌توانند اپل واچ سری 10 را به‌عنوان یک گزینه جدی مدنظر قرار دهند. ساعت‌های هوشمند نسل آینده اپل به لطف استفاده از فناوری جدید نمایشگر احتمالا جهش چشمگیری را در زمینه شارژدهی باتری تجربه خواهند کرد.

مدل فعلی اپل واچ تنها در قسمت‌های محدودی از نمایشگر از فناوری LTPO استفاده می‌کند. نشریه کره‌ای The Elec گزارش می‌دهد که اپل واچ سری 10 از نمایشگر اولد ارتقایافته با فناوری ترانزیستور لایه نازک (TFT) و اکسید پلی‌کریستالی (LTPO) استفاده خواهد کرد. در حال حاضر اپل واچ تنها برای چندین قسمت از نمایشگر اولد خود از فناوری LTPO بهره گرفته و در سایر بخش‌ها از فناوری‌هایی با بهره‌وری کمتر استفاده کرده است.

نکته کلیدی این است که اپل واچ سری 10 به شکل گسترده‌تری از فناوری LTPO استفاده خواهد کرد. استفاده از اکسید به‌جای LTPS در ترانزیستورهای درایور بدان معناست که ترانزیستورهای متصل به پیکسل‌های نمایشگر از اکسید ساخته می‌شوند.

نمایشگرهای LTPO OLED به منظور به حداقل رساندن نشتی جریان از اکسید استفاده می‌کنند. این رویکرد جدید نشان‌دهنده کاربری گسترده‌تر اکسیدها در نمایشگرها است. 

تولیدکنندگان متخصص در زمینه فناوری اکسید احتمالا از چنین تغییری منتفع خواهند شد. این موضوع به‌معنای شارژدهی طولانی‌تر باتری خواهد بود؛ پدیده‌ای که همواره یکی از دغدغه‌های کلیدی اکثر کاربران بوده است.

با این‌حال بایستی توجه داشت که عرضه ویژگی‌های جدید در اپل واچ سری 10 احتمالا دستاوردهای نمایشگر مدرن در زمینه بهره‌وری را کمرنگ خواهد کرد. با تمامی این تفاسیر، عرضه احتمالی اپل واچ جدید با شارژدهی طولانی‌تر باتری به منزله یک خبر هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به این گجت پوشیدنی محسوب می‌شود.

اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در جهان است؛ بنابراین منشاء مشتریان وفادار برند آمریکایی به آسانی قابل درک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH